1

عملیات اجرایی دو طرح بزرگ صنعتی در شهرستان نیشابور آغاز شد

  • کد خبر : 39450
  • ۳۱ مرداد ۱۳۹۱ - ۱۷:۵۷

همزمان با فرارسیدن عید سعید فطر در آستانه “بزرگداشت هفته دولت” در راستای توسعه صنعتی و ایجاد اشتغال توسط شرکت شهرکهای صنعتی خراسان رضوی “مراسم کلنگ زنی ناحیه صنعتی میان جلگه نیشابور و طرح تولید فولاد در شهرک صنعتی عطار با حضور فخرا… مولایی معاون وزیر صنعت معدن ، تجارت و مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرکهای صنعتی ایران،نمایندگان و اعضای هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی و دیگر مسئولین کشوری و استانی برگزار شد.

به گزارش خبرنگار افق از مشهد ناحیه صنعتی میان جلگه با ۵۰ هکتار مساحت و با سرمایه گذاری ۵۰۰ میلیارد ریال و ایجاد اشتغال ۵ هزار نفر و استقرار ۱۰۰ واحد تولیدی پیش بینی شده است.
معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت و مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرکهای صنعتی ایران در آیین آغاز عملیات اجرایی ناحیه صنعتی میان جلگه نیشابور گفت: برای تشویق و حمایت از سرمایه گذاران به منظور شتاب در توسعه صنعتی در این شهرستان واگذاری زمین در این ناحیه صنعتی با شرایط ویژه انجام خواهد شد.
وی گفت:در این شرایط فعلی وجود یک سرمایه گذار برای ما بسار مهم است سرمایه گذاری که باید شرایط لازم را داشته و شرکت شهرکهای صنعتی این شرایط را فراهم خواهد نمود.
وی عنوان داشت:نظر ما بیشتر در مناطق محروم وغیر برخوردار است واین امکانات را ما در اختیار سرمایه گذار قرار می دهیم و برای این مهم همه امکانات را برای سرمایه گذاری بسیج کرده تا بتوانیم عدالت صنعتی را برقرار کنیم و از وجود آقایان نماینده سبحانی نیا و مروی خواهان مساعدت و همکاری هستیم .
معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت در حاشیه آغاز عملیات اجرایی این دو طرح بزرگ صنعتی گفت: اجرای این دو پروژه مهم و بزرگ در نیشابور علاوه بر آورده کردن نیاز صنعتی در کشور، اشتغالزایی تعداد زیادی از افراد منطقه را بدنبال دارد.
به گزارش روابط عمومی شرکت شهرکهای صنعتی خراسان رضوی،فخرالله مولایی افزود: پروژه مجتمع فولاد نیشابور در زمینی به مساحت ۶۰۰ هکتار در شهرک صنعتی عطار اجرا خواهد شد که فاز اول آن به مساحت ۴۱ هکتار با اعتبار یک هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال عملیاتی خواهد شد.
وی با بیان اینکه صنعت فولاد یکی از پایه های مهم اقتصاد هر کشور است، افزود: با اجرای فاز اول این پروژه علاوه بر برآورده کردن قسمت زیادی از نیاز کشور در بخش تولید تیرآهن ‘بال پهن’ اشتغالزایی افزون بر ۶۰۰ نفر به طور مستقیم و ۱۲ هزار نفر به صورت غیر مستقیم فراهم می شود.
وی با قدردانی از بانیان طرح مجتمع فولاد نیشابور گفت: آینده درخشانی را برای شرکت فولاد نیشابور پیش بینی می کنم چراکه اکنون زیر ساخت های مناسبی برای این مجموعه در نظر گرفته شده است.
مولایی بیان کرد: با وجود معدن سنگان در نزدیکی محل پروژه مجتمع فولاد نیشابور، سالیانه سهمینه مناسبی از این معدن برای تولیدات فولاد و تیرآهن در نظر گرفته شود و از سوی دیگر ۲۰ تا ۳۰ درصد تولیدات از طریق آهن های قراضه و کنسانتره تامین خواهد شد.
مدیر عامل سازمان صنایع کوچک و شهرکهای صنعتی ایران در ادامه افزود: ناحیه صنعتی میان جلگه که امروز شاهد آغاز عملیات اجرایی آن هستیم در فضایی به وسعت ۵۰ هکتار و با اعتبار ۵۰۰ میلیارد ریال احداث خواهد شد.
وی اظهار داشت: استقرار ۱۰۰ واحد تولیدی در ناحیه صنعتی میان جلگه پیش بینی شده است که در مجموع اشتغالزایی حدود پنج هزار نفر در این منطقه را موجب خواهد شد.

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=39450

برچسب ها

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر