2

باراک اوباما به طور محرمانه توافق کرده است تا بر جنایات دوران ریاست جمهوری جورج بوش سرپوش بگذارد.

  • کد خبر : 4350
  • ۱۲ تیر ۱۳۹۰ - ۱۶:۰۱

“اوباما بر جنایات بوش سرپوش می‌گذارد” یک کارشناس سیاسی می‌گوید، باراک اوباما به طور محرمانه توافق کرده است تا بر جنایات دوران ریاست جمهوری جورج بوش سرپوش بگذارد. آلن رونالد، ستون‌نویس مسائل سیاسی از کالیفرنیای امریکا در گفت‌وگو با شبکه پرس تی‌وی اظهار داشت، “هنگامی که اوباما رییس جمهور شد، قبول کرد که موارد اتهامی […]

“اوباما بر جنایات بوش سرپوش می‌گذارد”

یک کارشناس سیاسی می‌گوید، باراک اوباما به طور محرمانه توافق کرده است تا بر جنایات دوران ریاست جمهوری جورج بوش سرپوش بگذارد.

آلن رونالد، ستون‌نویس مسائل سیاسی از کالیفرنیای امریکا در گفت‌وگو با شبکه پرس تی‌وی اظهار داشت، “هنگامی که اوباما رییس جمهور شد، قبول کرد که موارد اتهامی شکنجه در دوران بوش پسر را پیگیری نکند و آن را لاپوشانی کند.”

گفته می‌شود، فرمان اخیر دادستانی کل امریکا برای تحقیق درباره تنها دو تن از ماموران سیا که متهم به شکنجه و قتل هستند، سازمان جاسوسی امریکا را از هرگونه تحقیقات بیشتر در این باره مصون می‌کند.

دستور دادستانی کل امریکا، موجب شده است تا بیش از ۱۰۰ بررسی دیگر درباره پرونده‌های بدرفتاری با بازداشت‌شدگان مظنون به فعالیت‌های تروریستی از سوی سیا و پیمان‌کاران خصوصی در سال‌های پس از حوادث یازده سپتامبر ۲۰۰۱، نادیده گرفته شود.

این درحالی است که هیچ گونه اطلاعاتی درباره تحقیقات به عمل آمده منتشر نشده است؛ اما مقامات رسمی امریکایی گفته‌اند که مرگ یک افغانی به نام گل رحمان که در زندان سالت پیت افغانستان در سال ۲۰۰۲ صورت گرفت و کشته شدن منادل الجمادی عراقی که به دست ۳ مامور سیا در زندان ابوغریب عراق در سال ۲۰۰۳ کشته شده بودند، تنها موارد پرونده مورد بررسی بوده‌اند.

آلن می‌گوید، “کسی از این فرمان شگفت‌زده نشد هرچند این موضع نقض عدالت است … اما تمامی سیستم مورد حمایت دولت اوباما قرار گرفته‌اند.”

با این حال فعالان حقوق بشر از دادگستری امریکا خواسته‌اند تا درباره روش‌های شکنجه‌ای که بر بازداشت‌شدگان در اختیار سیا اعمال می‌شود تحقیقات گسترده‌تری انجام دهد.

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=4350

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر