3

توضیحات محسنی‌اژه‌ای درخصوص نامه‌ی اخیر خانواده هاشمی رفسنجانی

  • کد خبر : 46231
  • ۲۲ آبان ۱۳۹۱ - ۱۵:۳۷

خانواده آقای هاشمی بیانیه‌ای دادند و چند مطلب را مطرح کردند. یک مورد نسبت به بردن این مریض از بیمارستان به اوین که در این زمینه گله‌مند بودند

سخنگوی قوه قضاییه در ابتدای سی‌ونهمین نشست خبری خود با نمایندگان رسانه‌های گروهی توضیحاتی را درخصوص نامه‌ی اخیر خانواده هاشمی رفسنجانی درباره وضعیت مهدی رفسنجانی بیان کرد.

حجت‌الاسلام والمسلمین محسنی‌اژه‌ای با گرامیداشت فرارسیدن محرم‌الحرام، به بیانیه خانواده هاشمی اشاره کرد و گفت: خانواده آقای هاشمی بیانیه‌ای دادند و چند مطلب را مطرح کردند. یک مورد نسبت به بردن این مریض از بیمارستان به اوین که در این زمینه گله‌مند بودند و دیگری در رابطه با بعضی از رسانه‌ها که مطالبی را مطرح کرده بودند، مطلب دیگر در مورد اقدامات تحقیقی و بازجویی در پرونده بود.

محسنی‌اژه‌ای خاطرنشان کرد: ما دوست داشته و داریم که به هر زندانی به هر میزانی که ممکن است توجه شود. خیلی از اوقات آنچه خانواده زندانی می‌خواهند، مقدور نیست ولی چون خانواده هاشمی امکانات زیادی داشته و دارند، بیش از خیلی از زندانی‌ها به این زندانی امتیازات داده شده است.

سخنگوی دستگاه قضایی یادآورد شد: گفتند که بیش از یک ماه در انفرادی بوده که این مطلب درست است اما در همین زمان با خانواده ملاقات داشته و چندین بار با پدر، مادر و اعضای دیگر خانواده تماس تلفنی برقرار کرده است.

محسنی‌اژه‌ای افزود: درخصوص گلایه‌ای که از رسانه‌ها مطرح کرده بودند، ما نیز بارها گفتیم کسی که متهم است و حکم وی قطعی نشده، بیان جزییات پرونده در رسانه‌ها صحیح نیست و صرفنظر از تعابیری که مطرح شده بود و من تایید نمی‌کنم، ولی اصل مطلب درست است.

وی درخصوص نحوه تحقیقات و تعقیب مهدی هاشمی نیز گفت: از قول متهم گفته شده بود که دلایل جرم هنوز به من گفته نشده است. بازپرس مستنداتی دارد و براساس آن در حال تحقیق است و از ناحیه بازپرس کاملا این اتهام وجود دارد اما اینکه نهایتا دادسرا به کجا می‌رسد، بحثی دیگر است.

محسنی‌اژه‌ای با اشاره به مسائلی که درخصوص پزشک نیز مطرح شده بود، گفت: اوایل همین ماه اظهار کردند که در تماس با خانواده مطرح کرده که من مقداری ناراحتی قلبی دارم، بازپرس بلافاصله به زندان دستور می‌دهد، پزشکی وی را معاینه کند که این امر صورت می‌گیرد و پس از آن از یکی از متخصصان قلب نیز دعوت می‌کنند که وی نیز می‌گوید چیز خاصی مشاهده نمی‌کنم. خانواده اصرار می‌کنند که باید دکتری که مورد اعتماد ما هستند آن را معاینه کند. با اینکه قاضی الزام به این کار نداشت، گفت اشکالی ندارد و در نهایت آقای دکتر ایرج ناظری را با نظر خانواده فرستادند و روز دهم آبان او را معاینه کرده و نظر داد که براساس معاینه ناراحتی قلبی مشاهده نمی‌شود. اما براساس توضیحات متهم، لازم است که حتما بستری شود و آنژیوگرافی صورت گیرد.

دادستان کل کشور افزود: به طور متعارف کسی که در بازداشت موقت است همراه با مامور اعزام می‌شود و این موضوع طبیعی است. در هر صورت همراه با مامور به بیمارستان که باز هم مورد نظر خانواده متهم بود، اعزام می‌شود. تصور بازپرس این بود که آنژیو خیلی سخت نیست، قبل از ظهر روز دوشنبه، وی اعزام می‌شود و مقرر می‌شود که روز پنج‌شنبه آنژیو گرافی صورت گیرد. در این مدت ملاقات‌هایی از ناحیه خانواده درجه یک صورت می‌گیرد و روز پنج‌شنبه گفته می شود که از ناحیه قلب و عروق هیچ مشکلی وجود ندارد و دکتر اعلام کرده بود که اگر پس از آنژیو مشکلی وجود نداشت، ظرف ۲۴ ساعت مرخص می‌شود که پس از گذشت ۲۴ ساعت از آنژیوگرافی متهم دوباره به بازداشتگاه منتقل می‌شود.

ادامه دارد…

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=46231

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر