2

شمار دفاتر پیشخوان ثبت احوال در پایتخت به ۷۰ مورد می‌رسد

  • کد خبر : 47963
  • ۰۳ آذر ۱۳۹۱ - ۹:۲۴

مدیرکل خدمات ثبتی غیردولتی سازمان ثبت احوال با اعلام فعالیت ۴۴ دفتر پیشخوان خدمات ثبت احوال در پایتخت اعلام کرد: تا پایان امسال شمار دفاتر تهران به ۷۰ مورد می‌رسد.

زهرا ناصری  با اشاره به راه‌اندازی بانک اطلاعات دفاتر پیشخوان خدمات ثبت احوال، اظهار کرد: اطلاعات تماس کلیه دفاتر در این بانک اطلاعات به تفکیک استان گردآوری شده است و هموطنان می‌توانند از طریق نشانی www.sabteahval.ir/pishkhan به آن مراجعه و نزدیک‌ترین دفتر پیشخوان را برای دریافت خدمت انتخاب کنند.

به گفته وی، خدمات ثبت احوال تنها از سوی دفاتر پیشخوان دولت ارائه می‌شود و طبق قانون، دفتر مستقلی از سوی ثبت احوال برای این منظور راه‌اندازی نشده است.

ناصری با بیان اینکه تا پایان سال جاری باید ۳۰۰ دفتر پیشخوان ثبت احوال در تهران راه‌اندازی شود، به ایسنا گفت: تاکنون ۱۷۰ دفتر در یکصد شهر فعال شده است.

وی خاطرنشان کرد: دفاتر پیشخوان خدمات مربوط به درخواست صدور شناسنامه المثنی، صدور اولین کارت شناسایی ملی، درخواست تعویض کارت ملی، درخواست صدور کارت ملی المثنی، درخواست تغییرنام، تغییر نام خانوادگی، ثبت ازدواج و مشخصات فرزندان در شناسنامه، درخواست گواهی تجرد، فوت و شماره ملی، درخواست از هیات حل اختلاف شامل اصلاح مشخصات سجلی، تکمیل مشخصات یا تغییر نام و سایر موارد، درخواست اجرای احام قطعی دادگاه‌ها در اسناد را ارائه می‌کند.

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=47963

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر