4

معاون وزیر راه و شهرسازی میزان افزایش نرخ بلیت هواپیما را به طور میانگین۱۴ درصد اعلام کرد

  • کد خبر : 5435
  • ۲۱ تیر ۱۳۹۰ - ۱۰:۴۰

معاون وزیر راه و شهرسازی میزان افزایش نرخ بلیت هواپیما را به طور میانگین۱۴ درصد اعلام کرد و گفت : این موضوع باید در شورای عالی هواپیمایی تایید و سپس اعمال شود. به گزارش واحد مرکزی خبر ، شهریار افندی زاده در مصاحبه با رادیو اقتصاد گفت : ستاد هدفمندی یارانه ها این اختیار را […]

معاون وزیر راه و شهرسازی میزان افزایش نرخ بلیت هواپیما را به طور میانگین۱۴ درصد اعلام کرد و گفت : این موضوع باید در شورای عالی هواپیمایی تایید و سپس اعمال شود.

به گزارش واحد مرکزی خبر ، شهریار افندی زاده در مصاحبه با رادیو اقتصاد گفت : ستاد هدفمندی یارانه ها این اختیار را به شورای عالی هواپیمایی داده است شد که برای جبران تفاوت قیمت سوخت و تورم سالانه که به شرکت های هواپیمایی تحمیل می شود ، قیمت بلیت هواپیما را اصلاح کند.

وی افزود : نرخ سوخت هواپیماها از ۱۰۰ تومان در هر لیتر به ۴۰۰ تومان افزایش یافته است و برای اینکه خدمات بهتری به مسافران ارائه شود باید هزینه ها ، جبران شود.

افندی زاده گفت: طبق برنامه پنجم باید تا پایان سال ۱۳۹۲ موضوع آزادسازی قیمت بلیت هواپیما نهایی شود تا خدمات ناوگان هوایی به مسافران متناسب با قیمت ها ارتقا یابد.

عضو ستاد هدفمندی یارانه ها گفت : از مجموع سفرهایی که در کشور انجام می شود دو و نیم درصد با ناوگان هوایی است و ۶۰ تا ۶۵ درصد سفرهای هوایی هم کاری است (هزینه ان را شرکت ها تامین می کنند).

معاون وزیر راه وشهرسازی به هزینه های ناشی از نرخ تورم هم اشاره کرد و گفت : در سه ماه آخر پارسال تلاش کردیم افزایش قیمت بلیت در ناوگان هوایی و ریلی اعمال نشود و با همکاری شرکت های هواپیمایی قیمت بلیت هواپیما تاکنون افزایش نیافته است.

وی افزود : هر سال با آغاز سال جدید معمولا نرخ بلیت هواپیما افزایش می‌یافت که در سال جدید صورت نگرفته است.

معاون وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه به جز ۲ شرکت هواپیمایی ؛ ۱۵ شرکت هوایی فعال در این بخش ، خصوصی است ، گفت : علاوه بر این بخش مسافری ناوگان ریلی هم برعهده بخش خصوصی است.

وی اظهار داشت: نرخ سوخت‌ قطار ( هر لیتر گازوئیل) از ۱۶۵ ریال به ۱۵۰۰ ریال رسیده است.

افندی زاده در ادامه از بسته های حمایتی برای ناوگان های هوایی ، ریلی و جاده ای خبر داد و گفت: این بسته ها شامل نوسازی ناوگان جاده ای و خرید واگن در بخش ریلی است و در بخش هوایی هم با ارائه تسهیلات صندوق توسعه ملی از خرید هواپیماهای جدید حمایت می کنیم.

وی افزود : البته تا زمان تایید و ابلاغ نرخ های جدید بلیت هواپیماها ، کسانی که بلیت تهیه کرده اند با همین نرخ به سفر می روند.

بنا براین گزارش وزیر راه و شهرسازی هم گفته است : افزایش قیمت بلیت هواپیما به منظور ایجاد امکانات بیشتر برای خدمات رسانی بهتر به مردم صورت گرفته که در برخی مسیرها از ۳ تا ۵ درصد بیشتر نیست.

نیکزاد با اشاره به اینکه حدود چهار ماه از سال گذشته است ، گفت : قرار است قیمت بلیت هواپیماها متناسب با نرخ تورم افزایش یابد که به طور میانگین ۱۴ درصد خواهد بود.

نیکزاد افزود : این افزایش قیمت ها به زودی با هدف جبران هزینه شرکت های هواپیمایی اعمال می شود.

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=5435

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر