4

لاوروف: نشانه ای از پایان جنگ در لیبی مشاهده نمی شود

  • کد خبر : 5451
  • ۲۱ تیر ۱۳۹۰ - ۱۱:۴۵

“ناتو” مدعی شد با حمله به پایگاههای نظامیان طرفدار قذافی سکوهای پرتاب موشک این رژیم را منهدم کرده است. حمله ناتو به سکوهای پرتاب موشک رژیم قذافی نیروهای سازمان پیمان آتلانتیک شمالی “ناتو” مدعی شدند با حمله به پایگاههای نظامیان طرفدار قذافی سکوهای پرتاب موشک این رژیم را منهدم کرده اند. به گزارش خبرگزاری آریا […]

“ناتو” مدعی شد با حمله به پایگاههای نظامیان طرفدار قذافی سکوهای پرتاب موشک این رژیم را منهدم کرده است.

حمله ناتو به سکوهای پرتاب موشک رژیم قذافی
نیروهای سازمان پیمان آتلانتیک شمالی “ناتو” مدعی شدند با حمله به پایگاههای نظامیان طرفدار قذافی سکوهای پرتاب موشک این رژیم را منهدم کرده اند.
به گزارش خبرگزاری آریا به نقل از خبرگزاری آلمان ، نیروهای ناتو برخی از سکو های پرتاب موشک رژیم قذافی را که در مزراعی در نزدیکی شهر مصراته مخفی شده بود، هدف قرار دادند و آنها را منهدم کرد.
نیروهای ناتو فراتر از قطعنامه شورای امنیت برای ایجاد منطقه پرواز ممنوع بر فراز لیبی به منظور حفاظت از غیر نظامیان این کشور که هدف حملات نیروهای قذافی بودند، حملات سنگین هوایی را به لیبی آغاز کرده است.
بر اثر حملات ناتو تا کنون صدها تن از غیر نظامیان لیبیایی کشته شده اند.
بر اساس این گزارش ناتو اعتراف کرد که درحملات نیروهای سازمان پیمان آتلانتیک شمالی به لیبی، عده‌ای از نیروهای انقلابی و شهروندان و غیر نظامیان این کشور نیز کشته شده‌اند.

لاوروف: نشانه ای از پایان جنگ در لیبی مشاهده نمی شود
این گزارش در حالی است که وزیر خارجه روسیه عملیات نظامی ناتو در لیبی را بازی سیاسی توصیف کرد که جان بسیاری از غیر نظامیان بی گناه را می گیرد.
به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری آریا به نقل از  راشا تودی “سرگئی لاوروف” وزیر خارجه روسیه ضمن محکوم کردن عملیات ناتو در لیبی و تکرار مخالفت مسکو با لشگر کشی نیروهای سازمان پیمان آتلانتیک شمالی “ناتو” به آن کشور گفت: ناتو بیشتر از آنچه یوگسلاوی را در جنگ بالکان بمباران کرد، لیبی را بمباران کرده است و هنوز نشانه ای از پایان جنگ در لیبی مشاهده نمی شود.
لاوروف با تشریح اهداف سیاسی ناتو در حمله به لیبی از این گفته غربی که بمباران لیبی تا زمان تسلیم شدن قذافی باید ادامه پیدا کند، ابراز تاسف کرد و گفت: هزینه های انسانی این عملیات و تلفات غیر نظامیان در این حملات بسیار زیاد خواهد بود.
لاوروف تاکید کرد : عملیات ناتو در لیبی، عملیاتی منفعت طلبانه است که جان بسیاری از غیر نظامیان بی گناه را خواهد گرفت.

هشدار انقلابیون لیبی به الجزایر
شورای انقلابیون لیبی به کشور الجزایر بدلیل پشتیبانی از معمر قذافی دیکتاتور لیبی هشدار دادند.
به گزارش خبرگزاری آریا به نقل از خبرگزاری فرانسه، شورای انقلابیون لیبی روز یکشنبه از دولت الجرایز خواست به پشتیبانی از رژیم معمر قذافی دیکتاتور لیبی که در بخش هایی از این کشور لیبیایی ها را قتل عام کرد،‌ پایان دهد.
بر اساس این گزارش عبدل الحافظ غوقه (Abdel Hafiz Ghoga) از مقام های دولت انتقالی لیبی، دولت الجزایر را بدلیل پشتیبانی از رژیم قذافی مورد سرزنش قرار داد و گفت از الجزیره می خواهیم که از حمایت رژیمی که مردم بی دفاع خود را به خاک و خون کشید دست بردارد.

حمله نیروهای طرفدار قذافی به چند شهر لیبی
نظامیان طرفدار “معمر قذافی” با راکت مواضع انقلابیون لیبیایی در جنوب غربی طرابلس پایتخت این کشور را هدف قرار دادند.
به گزارش خبرگزاری آریا به نقل از پرس تی وی، نیروهای حامی قذافی مواضع انقلابیون را با راکت حداق ۱۲ راکت مورد هدف قرار دادند.
بر اساس این گزارش در پاسخ به حمله راکتی طرفدار قذافی به شهر گالیش(Gualish ) انقلابیون نیز مواضع نیروهای طرفدار قذافی را با خمپاره هدف قرار دادند. تلفات این تبادل آتش تا کنون منتشر نشده است.

انقلابیون لیبی یک خط لوله را در منطقه زنتان بستند
اعضای شورای انقلابی منطقه زنتان در غرب لیبی ، یک خط لوله انتقال نفت را بستند تا نیروهای رژیم معمر قذافی نتوانند از آن استفاده کنند .
به گزارش خبرگزاری آریا به نقل از خبرگزاری فرانسه ، منابع خبری اعلام کردند ، حدود ۲۰ تن از نیروهای انقلابی منطقه زنتان لیبی دیروز(یکشنبه) خط لوله انتقال نفت به پالایشگاه زواره واقع در نزدیکی منطقه خماسه را بستند .
انقلابیون پس از بستن این خط لوله ، به مسئولان پایانه نفتی که برای جویا شدن علت قطع جریان نفت با منطقه زنتان تلفنی تماس گرفتند ، اعلام کردند ، نفت متعلق به همه مردم لیبی است و تنها به قذافی تعلق ندارد و نمی تواند از آن بر ضد مردم استفاده کند .
این دومین خط لوله نفت است که انقلابیون منطقه زنتان می بندند تا نیروهای رژیم قذافی نتوانند از آن استفاده کنند .
چند روز پیش انقلابیون لیبی خط لوله ای را که در شرق منطقه زنتان قرار داشت بستند . نفتی که از این دو خط لوله انتقال می یافت بیشتر در طرابلس که پایگاه اصلی رژیم معمر قذافی است ، استفاده می شد .
لیبی از پانزدهم فوریه صحنه درگیری بین نیروهای رژیم معمر قذافی و انقلابیون است.
لیبی که از اعضای سازمان کشورهای صادر کننده نفت (اوپک) است پیش از وقوع جنگ داخلی در این کشور ، یک میلیون و ۴۹۰ بشکه نفت در روز صادر می کرد که بخش اعظم آن معادل هشتاد و پنج درصد به کشورهای اروپایی صادر می شد .

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=5451

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر