1

از بین سه مطالعه انتقال تهران، مدیریت واحد شهری و توازن منطقه‌ای، توسعه متوازن منطقه ای را دنبال می‌کنیم.

  • کد خبر : 5613
  • ۲۲ تیر ۱۳۹۰ - ۱۸:۰۶

لطف‌الله فروزنده ظهر امروز (چهارشنبه) در حاشیه جلسه هیئت دولت در جمع خبرنگاران اظهار داشت: با توجه به اینکه در آستانه نیمه شعبان قرار داریم، یکی از برنامه‌های آموزشی کارمندان که ما پیش‌بینی کرده‌ایم دوره‌ آشنایی با مبانی تفکر مهدویت است که همه کارکنان باید آن را طی کنند. وی درخصوص نظام انتخاب و انتصاب […]

لطف‌الله فروزنده ظهر امروز (چهارشنبه) در حاشیه جلسه هیئت دولت در جمع خبرنگاران اظهار داشت: با توجه به اینکه در آستانه نیمه شعبان قرار داریم، یکی از برنامه‌های آموزشی کارمندان که ما پیش‌بینی کرده‌ایم دوره‌ آشنایی با مبانی تفکر مهدویت است که همه کارکنان باید آن را طی کنند.

وی درخصوص نظام انتخاب و انتصاب در کشور تصریح کرد: یکی از بحث‌های مهم در کشور بحث مدیریت و تثبیت آن و به ‌کار گرفتن افراد براساس نظام شایسته‌سالاری است؛ خوشبختانه در قانون مدیریت، سطوح مدیریت را به دو بخش مدیریت سیاسی و مدیریت حرفه‌ای تقسیم کرده است.

معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی رئیس‌جمهوری گفت: برای مدیریت حرفه‌ای آیین‌نامه‌ای تصویب شده که به تصویب شورای عالی اداری رسید و بر اساس آن سابقه، اعتقادات، تخصص، آموزش‌ها و نوع رشته تحصیلی افراد مبنای انتخاب و انتصاب قرار گرفته است.

وی ادامه داد: ماحصل اجرای این بخش‌نامه این خواهد بود که یک بانک اطلاعات روشن و مشخصی از مدیران خواهیم داشت و سوابق هر مدیر مشخص و نظام ارتقای اداری شکل می‌گیرد و اگر کسی در یک پست حرفه‌ای بالاتر می‌خواهد قرار گیرد باید تخصص توان و انگیزه لازم و نمره ارزش عالی بالایی داشته باشد که در این صورت نظام مدیریت حرفه‌ای کشور نظامی بر اساس تعهد و تخصص خواهد شد.

فروزنده درخصوص آخرین وضعیت انتقال کارمندان از تهران اظهار داشت: طرح انتقال ما شامل ۱۴ برنامه بود که باید به همه آنها توجه شود که یکی از آنها موضوع انتقال کارمندان داوطلب است و هر کس هم بخواهد برود هر چند دارای برخی مشکلات است اما امکانات به وی داده خواهد شد.

وی با بیان اینکه تاکنون ۲۰ هزار نفر از تهران منتقل شده‌اند، گفت: برآورد این است که در ماه‌های تیر و مرداد، عده دیگری نیز متقاضی انتقال به استان‌های دیگر باشند.

معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی رئیس‌جمهوری شرایط خاص دستگاه‌های اجرایی کشور اشاره کرد و گفت: بحث انتقال و ادغام سازمان‌ها و الکترونیک کردن و تمرکززدایی جزء برنامه‌های انتقال است؛ در بحث انتقال سه مطالعه انتقال پایتخت، مدیریت واحد شهری و توازن منطقه ای حرکت در راستای توسعه متوازن هدف ما است.

وی در خاتمه گفت: این مسیری را که شروع کردیم و از دولت نهم هم شروع شده این است که بتوانیم شکاف بین استان‌هایمان را کم کنیم تا مهاجرت را به تهران کاهش دهیم؛ در مطالعات صورت گرفته اشتغال، تحصیل و مسائل اجتماعی مواردی است که موجب مهاجرت به تهران هستند و اگر بتوان بسترهای ایجاد اشتغال و تحصیل را در استان‌های دیگر فراهم کنیم، مهاجرت به تهران کاهش پیدا می‌کند؛ این مسیر درستی است و ما را به نتیجه می‌رساند.

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=5613

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر