2

انتقاد از مواضع ‌‌هاشمی رفسنجانی

  • کد خبر : 6011
  • ۲۷ تیر ۱۳۹۰ - ۱۵:۲۶

حسین فدایی دبیرکل جمعیت ایثارگران انقلاب اسلامی پیرامون شاخص‌های افق – فارس:جریان انحرافی، فتنه ۸۸ و بازگشت اصلاح‌طلبان ‌در ذیل می‌آید: ** فاصله گرفتن از شاخص‌های اصولگرایی یعنی آغاز انحراف * فارس: به نظر شما جریان انحرافی کدام شاخص‌های جریان اصولگرایی را نداشت که یک جریان انحرافی شد؟ – فدایی: هر جریان فکری و اجرایی […]

حسین فدایی دبیرکل جمعیت ایثارگران انقلاب اسلامی پیرامون شاخص‌های افق – فارس:جریان انحرافی، فتنه ۸۸ و بازگشت اصلاح‌طلبان ‌در ذیل می‌آید:

** فاصله گرفتن از شاخص‌های اصولگرایی یعنی آغاز انحراف

* فارس: به نظر شما جریان انحرافی کدام شاخص‌های جریان اصولگرایی را نداشت که یک جریان انحرافی شد؟
– فدایی: هر جریان فکری و اجرایی که با هر کدام از شاخص‌های اصوگرایی فاصله گیرد، وارد عرصه انحراف می‌شود. یعنی انحراف از همین‌جا شروع می‌شود، منتهی مداومت و استمرار و بقای آن جریان نسبت به موضع انحرافی ‌و دوم عدول از سایر شاخص‌ها است که انحراف این جریان را کم و زیاد می‌کند. زمانی یک جریان وفای به عهد و امانت‌داری را رعایت نمی‌کند، انحراف پدید می‌آورد اما زمانی علاوه بر این مسئله از اموال بیت‌المال نیز سوء‌استفاده می‌کند که این انحراف نیز بیشتر می‌شود.

یک وقت عقلانیت را به‌کار نمی‌گیرد و انحراف می‌شود و یک زمانی تئوری‌های فکری دیگری را مبانی اندیشه و جریان فکری خود قرار می‌دهد که انحراف فکری می‌شود. زمانی نسبت به فساد بی‌خاصیت و یا بر عکس وارد عرصه فساد نیز می‌شود که انحراف است. لذا به میزانی که از هر کدام از اصول عدول کند یا تعداد عدولش از اصول زیاد شود، حجم انحراف کم و زیاد می‌شود.

** جریان فتنه شکست خورده اما ریشه‌کن نشده است

اکنون در عرصه سیاسی دو جریان مطرح است که با گفتمان انقلاب اسلامی و اصولگرایی زاویه دارند؛ یکی جریان فتنه است و یکی جریان انحرافی، این یک تعریف خاص است که آن‌را باید تبیین کرد. البته نسبت به فتنه و ابعادش تا اندازه‌ای موضوع تبیین و باز شده است‌ ولی باید گفت درست است که جریان فتنه شکست خورده اما ریشه‌کن نشده است‌. ‌عناصر فتنه لایه‌های مختلفی دارد که در راس آن نظام سلطه است و در یک سطح ضد انقلاب و در داخل نیز عناصر داخلی‌. هنوز عناصر داخلی آن که در داخل نیز این عناصر سطح بندی دارند، اصل نظام اسلامی را قبول ندارند البته برخی‌ از آنها می‌گویند قبول داریم اما یک اقداماتی انجام می‌دهند که آب به آسیب دشمن می‌ریزند.

** عناصر داخلی فتنه به‌جای توبه ‌به‌دنبال فرصتی برای ادامه فتنه‌گری هستند

ما اکنون این بخش را مورد نظر قرار می‌دهیم چرا‌که اینها بیشتر ضربه می‌زدند و اگر این افراد نباشند، نظام سلطه کاری از پیش نمی‌برد و این افراد بیشترین خدمت را به دشمن می‌کنند و کردند و به ملت خیانت کردند اما اینها به جای توبه، بازگشت، عذرخواهی و جبران مافات و به جای دست برداشتن از خباثت‌ها و خیانت‌ها به دنبال فرصت می‌گردند که دوباره کار خود را ادامه دهند.

** فردی که سپاه را زیرسؤال برده، باید محاکمه شود

این افراد که باید محاکمه و مجازات می‌شدند، دارند مدعی می‌شوند. آن فردی که نامه نوشته و سپاه را زیر‌سؤال می‌برد، باید محاکمه شود. مثل این است که دزدی به خانواده‌ای تجاوز کرده و به هر دلیل خانواده فعلا چیزی نگفته است. حالا این دزد بیاید و مطالبه کند که این فرشی که در خانه‌ آنهاست، مال اوست، یعنی این فردی که دزدی کرده و اموال آن خانواده را برده، اکنون مطالبه بقیه آن اموال را هم می‌کند.

** خائنان به ملت اگر ۱۰۰ بار غسل کنند، پاک نمی‌شوند

این افرادی که به ملت خیانت و ظلم کرده و دشمن را شاد و به او کمک کردند، اگر ۱۰۰ بار هم غسل کنند پاک نمی‌شوند، حالا می‌خواهند بیایند و مطالب جدیدی را مطالبه کنند.

** جریان انحرافی نباید موجب فراموش کردن جریان فتنه شود

مشخص است که این رفتار در ادامه اقدامات گذشته‌شان است و این کار گذشته رفتاری در باتلاق بود و ادامه آن بیشتر فرو رفتن در باتلاق است اما اگر اکنون فضای عمومی جامعه با یک جریان جدیدی به نام انحراف مواجه شود، این موضوع نباید سبب شود که ما آن خیانت‌ها را فراموش کنیم و یا آنها فکر کنند که ما خیانت‌هایشان را فراموش کردیم.

** “دیدید گفتیم “؛ حربه‌ای برای ورود مجدد فتنه‌گران به صحنه

یعنی هم جامعه و هم دست‌اندرکاران باید مراقب باشند چرا‌که آن فتنه بر سر جای خود هست و تصمیم گرفته برای ورود مجدد خود، جریان انحرافات را پوششی برای توجیه برگشت خود بگیرد و بعد هم بگوید که دیدید ما در ابتدا گفتیم و شما گوش ندادید.

** ایستادگی دربرابر جمهوریت و اسلامیت نظام و کمک به دشمن و خیانت به ملت؛ جرم‌های فتنه‌گران

اما باید به آنها بگوییم که نه خیر شما از اول حرف آمریکا و دشمنان را گفتید و از اول به دنبال قدرت‌طلبی خود بودید. شما از ابتدا به دنبال اصلاح و خیرخواهی مردم نبودید. چرا‌که اگر بودید، باید بیشتر از هر کسی قانون را رعایت می‌کردید و به آرای مردم احترام می‌گذاشتید و از ساختار‌شکنی جلوگیری می‌کردید اما شما خودتان ساختار‌شکنی کردید و مقابل جمهوریت و اسلامیت نظام و آرای مردم ایستادید و به دشمن کمک کردید لذا تکلیفتان روشن است. شما همانید که به دشمن خدمت کردید و به ملت خیانت کردید.

** جریان انحرافی در نطفه شکست خورد

تکلیف شما روشن است ما حرف‌مان در خصوص جریان انحراف چیزی است که اگر هر جریان را ببینیم که از شاخص‌های اصولگرایی عدول کرده مقابل آن می‌ایستیم لذا به فتنه‌گران می‌گوییم که شما آن زمان عدول کردید و ما مقابلتان ایستادیم، اکنون نیز این جریان انحرافی عددی نیستند، جریان انحراف در نطفه شکست خورد چرا‌که عقبه اجتماعی ندارد. این جریان فکر کرد که می‌تواند آرای عمومی ملت را مصادره کند، اما بلافاصله که موضعش رو شد، عقبه اجتماعی از او فاصله گرفت چرا‌که این عقبه بهایی به جریان انحرافی نداده و نمی‌دهد.

** جریان انحرافی می‌خواهد آقای احمدی‌نژاد و خدمات دولت نهم و دهم را مصادره کند

البته با اینکه این جریان شکست خورده است اما هنوز ریشه‌کن نشده است و به علت اینکه می‌خواهد یک چسبندگی در مسئولیت اجتماعی داشته و خود را به آقای احمدی‌نژاد بچسباند تا او ‌و اقدامات خوب دولت نهم و دهم را به نام خود مصادره کند، ممکن است مقداری نگرانی در افکار عمومی به‌وجود آورد اما با هوشیاری دستگاه‌های امنیتی، اطلاعاتی و قضایی و اقدامات صورت گرفته هیچ نگرانی وجود ندارد و ما وزن خارق‌العاده‌ای نباید به جریان انحرافی بدهیم که موجب نگرانی ‌جامعه شود.

* فارس: شما در زمان فتنه ۸۸ نقش عمارگونه و تبیین‌گر داشتید و روشن‌گری می‌کردید. الان هم ‌مقام معظم رهبری ‌فرمودند افکار غلط ‌را تبیین کنید، در این زمینه اگر بخواهید افکار جریان انحرافی را برای مردم تبیین کنید، چه می‌گویید؟ این جریان انحرافی چه افکار غلطی دارد؟
– فدایی: همانطور که مقام معظم رهبری فرمودند تبیین کنید، یک بحث در مقام‌ تبیین این است که ما مسائل اصلی و فرعی را به خوبی تبیین کنیم. آیا مسئله اصلی ما اکنون تبیین جریان انحرافی است یا همچنان تبیین فتنه است؟ یا تبیین وزن دادن به موضوعات مهم مسائل کشور؟

** همچنان باید فتنه را تبیین کرد و از آن غافل نشد

بنده اعتقاد دارم که فتنه را باید همچنان تبیین کنیم و از آن غافل نشویم، ما باید وزن اصلی را به نظام سلطه دهیم و پس از آن به جریان فتنه و سپس به جریان انحرافی؛ به همین سلسله مراتب. این به لحاظ سلبی است ولی به لحاظ ایجابی که بسیار مهم است، بحث جهاد اقتصادی مهمترین موضوعی است که غفلت از آن جایز نیست.

** جریان فتنه به دنبال بازسازی، احیا و بازگشت است

در یک مقطع زمانی برای اینکه جریان انحرافی یک تلنگری بخورد و متوجه شود‌ که این اتفاق نیز افتاد، یک وزنی به این جریان داده شد اما این به آن معنا نیست که همچنان آن وزن بالا را دارد، البته ممکن است دوباره به اقتضای شرایط لازم شود که به آن وزن اصلی داده شود ولی اکنون اینگونه نیست چرا‌که جریان انحرافی شکست خورده و دستگاه‌های امنیتی، اطلاعاتی و قضایی مراقبت می‌کنند اما جریان فتنه به دنبال بازسازی، احیا و برگشت خود است، بدون اینکه تغییر موضعی داده و یا هیچ علامتی از اصلاح در آن دیده شود.

** نباید از پیوند و ائتلاف جریان فتنه و جریان انحرافی غافل شد

این جریان منشأ ایجاد اختلاف در بین اصولگرایان می‌شود و برنامه ایجاد اختلاف در بین اصولگرایان را دنبال می‌کند که باید مراقبت کرد. البته گره و پیوند و ائتلاف جریان فتنه و جریان انحراف هم موضوعی است که نباید از آن غفلت شود.

** فصل تمایزی بین دوم‌خردادی‌ها، اصلاح‌طلبان و ‌فتنه‌گران‌ قائل نیستم

* فارس: نظرتان در خصوص ورود اصلاح‌طلبان به عرصه انتخابات مجلس نهم چیست؟ در این جریان ‌افرادی هستند که ‌فتنه‌گر هستند، گروهی در قبال فتنه سکوت کرده‌اند، افرادی هم هستند که با فتنه مرزبندی نکردند. یکسری هم هستند که تا حدودی به شکل‌های مختلفی مرزبندی کردند. نظرتان در خصوص ورود اینها به‌ انتخابات چیست؟ شورای نگهبان در بررسی صلاحیت آنها باید چگونه عمل کند؟

– فدایی: من فصل تمایزی بین دوم‌خرداد، اصلاح‌طلب و فتنه قائل نیستم و به نظر من همه آنها یکی هستند.

** اصلاح‌طلبی که فتنه ‌را قبول ندارد، یک جریان جدید است و باید خود را به‌خوبی تعریف کند

اما اگر جریانی وجود دارد که می‌گوید من فتنه‌گران و جریان دوم‌خرداد را قبول ندارم و اسمم نیز اصلاح‌طلب است، یک جریان جدید است. یک اصلاح‌طلب جدید است که باید خود را به خوبی تعریف کند و باید مواضع اثباتی و سلبی خود را خوب تبیین کند. همچنین باید اعلام برائت کند و تنفر و انزجار خود را از فتنه، نظام سلطه، ضد‌انقلاب و فساد اعلام کرده و پایبندی و التزام عملی خود را به اصول انقلاب و مفاهیم اصلی انقلاب روشن کند، سپس این یک جریان جدیدی می‌شود و ادامه جریان گذشته نیست، هر‌چند ممکن است اسمش شبیه آن جریان باشد و یک تشابه اسمی وجود داشته باشد.

هر جریان سیاسی که پیشینه تاریخی بدنام و نادرستی داشته اما اکنون می‌خواهد در مسیر درستی گام بردارد، مورد استقبال است و مشکلی نیز ندارد اما باید اثبات کند.

** انتقاد از مواضع ‌‌هاشمی رفسنجانی

* فارس: صاحب‌نظران معتقدند که خاتمی خود را برای حضور در انتخابات آماده می‌کند، حضور وی در مراسمات مختلف را نیز در این راستا ارزیابی می‌کنند. در گذشته هم که ‌خاتمی شرط و شروطی گذاشته بود. ‌بعد اینکه برخی اصلاح‌طلبان‌ که ‌گفته‌اند نسبت به فتنه موضعی دارد، ‌فتنه را موسوی و کروبی می‌دانند و خاتمی را جدای از آنها می‌دانند، حتی برخی از این افراد که الان نماینده مجلس و عضو فراکسیون اقلیت هستند، شرط و شروط خاتمی را برای برون‌رفت از آنچه مشکلات می‌خوانند، لازم می‌دانند. با این تفاسیر و با توجه به اینکه مردم هنوز خاتمی را جزو سران فتنه می‌دانند، نظرتان در مورد بازگشت خاتمی ‌و نیز ‌در‌خصوص این‌گونه اصلاح‌طلبان چیست؟
– فدایی: اینجا چند سؤال مطرح است. آیا اگر آقای هاشمی و خاتمی موضع‌گیری درستی در چارچوب گفتمان انقلاب اسلامی انجام می‌دادند، فتنه شکل می‌گرفت؟ و اگر شکل می‌گرفت، می‌توانست اینقدر به ملت خیانت کند؟

لذا افراد و خواص که جایگاه و اعتبار اجتماعی دارند، رفتار و عملشان بسیار مهم است و رسالت بسیار بزرگی دارند، آنها رسالت تاریخی دارند. این افراد فکر نکنند که اگر در جلسات پنهانی می‌روند، ‌می‌توانند بنشینند و شبانه‌روز تصمیم بگیرند که چگونه مجددا به صحنه سیاسی برگردند و بدون اینکه جبران کنند، موفق خواهند شد. این‌گونه فکر کردن یعنی مردم را هیچ دانستن و شعور و تحمل اجتماع و مردم را به بازی گرفتن. و این اشتباه مستمر دشمنان ملت ایران است.

صداقت یعنی پذیرفتن اشکال و فاصله گرفتن از آن و جبران مافات. ما چه علامتی دریافت کردیم که اینها خیانت و اشکال گذشته را پذیرفته‌اند؟ چه علامتی دریافت کردیم که اینها از این خیانت و اشکال ‌اعلام برائت کرده‌اند؟ چه پیامی دریافت کردیم که آنها جبران کردند و چه علامتی دریافت کردیم که اطمینان کنیم در آینده تکرار نمی‌کنند؟ لذا اگر هر علامتی دریافت کردیم، طبعاً‌ متناسب با آن نیز تنظیم موضع خواهیم کرد.

** خیانتکاران ‌باید خیانت خود را قبول کرده، از دشمن برائت جسته و خیانت خود را جبران کنند

عمل و رفتار آنهاست که برگشت و یا عدم برگشت آنها را تنظیم می‌کند چرا‌که موضع نظام، مردم و حزب‌الله روشن است. این انقلاب هیچگاه موضع دفعی نداشته است. انقلاب مسیرش جذب حداکثری است و هر کسی به انقلاب خیانت کرده راهی است که خود انتخاب کرده است.
ادامه حیات عنصر خیانتکار در ابتدا وابسته به فهم و درکش‌ نسبت به این است که بفهمد خیانت کرده، نه اینکه فکر کند کار درستی کرده و خود را قهرمان بداند. سپس ‌پس از اینکه فهمید خیانت کرده، از این خیانت فاصله بگیرد و از دشمنان نظام و خیانتکاران که از خیانت آنها سوءاستفاده کرده‌اند، اعلام برائت کنند. سوم اینکه تصمیم بگیرد آن‌را جبران کند.

** هیچ علامت مثبتی از عناصر خیانتکار ندیدیم

ما تاکنون هیچ علامت مثبتی از آنها ندیدیم و طبیعی است که قانون و یکی از حرمت‌های قانونی این است که جلوی خیانتکاران به ملت را بگیرد. هر جریان اعم از اصلاح‌طلب و غیر اصلاح‌طلب که هر نامی می‌خواهد بر روی خود بگذارد، اگر همچنان موضع ارتباط با جریان فتنه و خیانتکاران را داشته باشد، قابل اعتماد نخواهد بود.

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=6011

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر