3

“قربانیان ولنتاین” را بشناسید+تصاویر

  • کد خبر : 63995
  • ۲۸ بهمن ۱۳۹۱ - ۱۵:۳۸

“قهرمان دوی پار المپیک” مظنون است که نامزد خود را صبح روز پنج‌شنبه هفته گذشته به ضرب گلوله به قتل رسانده است.

“اسکار پیستوریوس” “Oscar pistorius”، “دونده‌ی آفریقای جنوبی” که بارها “مدال طلای پارالمپیک” را به گردن آویخته، در کشور خود در مظان قتل قرار گرفته است. این ورزشکار ۲۶ ساله متهم به قتل نامزد غیر رسمی خود در خانه‌ خود است.

به گفته‌ی پلیس پرتوریا، “ریوا استین‌کمپ”، “Reeva Steenkamp” نامزد غیر رسمی پیستوریوس، شب پنجشنبه ۱۴ فوریه در خانه‌ی وی در محله‌ی اعیان‌نشین در “سیلورلیک” Silverlake، به ضرب چهار گلوله کشته شده است. گلوله‌ها از فاصله‌ی نزدیک و از سلاحی شلیک شده ‌که مجوز آن به نام پیستوریوس صادر شده بود.

ریوا استین‌کمپ، یک “مدل معروف آفریقای جنوبی” بود که از سال گذشته با پیستوریوس در ارتباط بوده است.

“گریه پیستوریوس در دادگاه”

دونده و “ستاره پارالمپیک” دیروز در دادگاه رسیدگی به قتل  نامزد خود در حالی که به قتل عمد تفهیم اتهام میشد، به گریه افتاد.

زمانی که دادستان حکم تفهیم اتهام آقای پیستوریوس، قهرمان پارالمپیک را در دادگاه می‌خواند، او صورتش را در میان دستانش گرفت و گریه کرد. بنا بر این گزارش، درخواست وکیل مدافع آقای پیستوریوس برای آزادی او به قید وثیقه تا جلسه بعدی دادگاه در سه شنبه ۱۹ فوریه، رد شد.

“جری نل”، دادستان پرونده اعلام کرده است که قصد دارد پیستوریوس را به “قتل عمد” متهم کند، اما همراه با وکلای مدافع به توافق رسیدند که رسانه‌ها این جلسه دادگاه را پوشش خبری زنده ندهند. آن‌ها همچنین توافق کردند که تا جلسه بعدی دادگاه آقای پیستوریوس به جای زندان، در مقر پلیس تحت بازداشت بماند.

اعضای خانواده پیستوریوس از جمله پدر او هنکه، خواهرش ایمی و برادرش کارل نیز در دادگاه حضور داشتند.

نکته جالب توجه این است که بسیاری از بنرهای تبلیغاتی که از اسکار پیسترویوس در آن استفاده شده بود، پایین کشیده شدند.

غافلگیری در “شب ولنتاین”

استیون‌کمپ، در مصاحبه‌ای با مجله تایم، قهرمان دوی پاراالمپیک را “فرشته‌ای روی زمین” خوانده بود و دو روز پیش از مرگش در پیام کوتاهی در توییتر اعلام کرده بود که قصد دارد پیستوریوس را به مناسبت “روز ولنتاین” غافلگیر کند.

“هنکه پیستوریوس”، “پدر اسکار پیستوریوس” که از این پیشامد شوکه شده به خبرگزاری فرانسه گفته است: تنها کسی که می‌تواند بگوید چه اتفاقی افتاده است، خود اسکار است.

بر اساس گزارش برخی رسانه‌های آفریقای جنوبی “ریوا اِستین کمپ” نامزد سی‌ساله پیستوریوس قصد داشته قهرمان دو را برای روز والنتاین غافلگیر کند اما پیستوریوس به تصور اینکه دزدی وارد خانه شده به او شلیک کرده است.

آفریقای جنوبی یکی از بالاترین آمار جنایت را در دنیا دارد و در آن کشور، نگهداری اسلحه برای امنیت شخصی امری رایج است.

به گزارش گاردین؛ پلیس تایید کرده است که در محل حادثه یک قبضه هفت تیر نه میلی‌متری پیدا شده است.

قبل ار رسیدن ماموران پلیس، امدادگران در محل حادثه حاضر شدند، اما استین‌کمپ در اثر اصابت چهار گلوله به سر و قسمتهای بالای بدنش، جان خود را از دست داده بود.

اسکار پیستوریوس کیست؟

پیستوریوس برنده ۸ مدال از جمله ۶طلای “پارالمپیک” در رشته های دو ۱۱۰، ۲۰۰ و ۴۰۰ متر است. او با شرکت در رشته دو ۴۰۰ متر امدادی در “المپیک لندن” اولین کسی است که هم در “المپیک” و هم در “پارالمپیک” شرکت کرده است.

رسانه های محلی این احتمال را مطرح کرده بودند که “قهرمان دو و میدانی آفریقای جنوبی” ممکن است مقتول را با یک دزد اشتباه گرفته و به این دلیل به طرف او شلیک کرده باشد. اما همسایگان این زوج گفته‌اند که پیش از شلیک گلوله، صدای جیغ و داد را از خانه آنها شنیده‌اند.

اسکار پیستوریوس که با “دو پای مصنوعی توانست در “رقابتهای المپیک لندن” تاریخ‌ساز شود و با ورزشکاران غیر معلول به رقابت بپردازد، در آفریقای جنوبی قهرمانی ملی به شمار می‌رود.

وی فعالیت ورزشی خود را از رقابت‌های معلولین آغاز کرد و توانست در رقابت های پاراالمپیک آتن به مدال طلای دو ۲۰۰ متر و مدال برنز دو ۱۰۰ متر دست یابد.

سپس او خواستار حضور در رقابت‌های المپیک شد و برای شرکت در این رقابت‌ها دشواری‌های زیادی را پشت سر گذاشت. وی در سال ۲۰۰۷ توانست پس از تلاش‌های بسیار، “کمیته بین‌المللی المپیک” را برای حضور خود در رقابت‌های المپیک متقاعد کند. اما برای شرکت در “المپیک پکن” از سوی تیم آفریقای جنوبی انتخاب نشد.

بالاخره او توانست در رقابت های المپیک ۲۰۱۲ لندن جایی در کاروان ورزشی آفریقای جنوبی داشته باشد. او در دور اول ماده ۴۰۰ متر آن رقابت‌ها در گروه خود دوم شد و جواز حضور در مرحله نیمه نهایی این ماده را کسب کرد اما در نیمه نهایی موفق نشد.

هرچند او که او در المپیک مدالی کسب نکرد اما نام خود را به عنوان اولین دونده بدون پا در تاریخ رقابت‌های المپیک ثبت کرد.

بعدا او در رقابت های پارا المپیک لندن حضور یافت و موفق شد به دو مدال طلا و یک نقره دست یابد.

خانه اسکار پیستوریوس در حاشیه “پرتوریا” “پایتخت آفریقای جنوبی” و در شهرکی، که به گفته سخنگوی پلیس کاملا امن و تحت حفاظت است، واقع شده و دروازه امنیتی آن اجازه ورود به افرادی غیر از ساکنان شناخته شده شهرک را نمی‌دهد.

yjc.ir
لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=63995

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر