1

نباید از این گونه شهادت‌ها بی تقاوت گذشت

  • کد خبر : 6746
  • ۰۲ مرداد ۱۳۹۰ - ۱۴:۲۲

حجت‌الاسلام والمسلمین مجتبی ذوالنور در مراسم بزرگداشت شهدای سپاه علی بن ابیطالب (ع) در مسجد اعظم قم، شهید سردار عاصمی و همرزمانش را مدافعان حریم ولایت خواند و افزود: شهادت ایشان سفره‌ای معنوی را برای ما پهن کرده است.وی در ادامه قرآن را مورد توجه قرار داد و افزود: شهادت معامله‌ای بزرگ است و هر […]

حجت‌الاسلام والمسلمین مجتبی ذوالنور در مراسم بزرگداشت شهدای سپاه علی بن ابیطالب (ع) در مسجد اعظم قم، شهید سردار عاصمی و همرزمانش را مدافعان حریم ولایت خواند و افزود: شهادت ایشان سفره‌ای معنوی را برای ما پهن کرده است.وی در ادامه قرآن را مورد توجه قرار داد و افزود: شهادت معامله‌ای بزرگ است و هر چه این معامله افزایش یابد شرایطش نیز پیچیده می‌شود و این معامله‌ای است که خداوند در یک طرف آن قرار دارد و این مدال افتخاری بر سینه شهداست.

ذوالنور شهدا را افرادی خواند که از کشتن و کشته شدن در راه خدا بیمی ندارند و بهشت از آن ایشان است و افزود: در این معامله هر چه هست سود است و کسی که با این ایمان پا در مسیر حق گذاشته باشد هرگز متضرر نمی‌شود.

وی مقام معنوی شهدا را غیر قابل وصف خواند و افزود: ما برای یافتن مسیر هدایت به این شهدا که منابع فیض الهی‌اند نیازمندیم.

ذوالنور شهادت این دلاورمردان سپاه را حرکتی در راستای حرکت امام حسین (ع) و یارانش خواند و گفت: این اشتراکات است که موجب طراوت مجلس بزرگداشت شهدا شده است.

جانشین سابق نماینده ولی فقیه در سپاه مجالس بزرگداشت شهدا را برای دل‌های مردم، همانند بارانی دانست که بر زمین خشک و بی آب نازل شده و موجب طراوت می‌شود و گفت: در دوران انحرافات سیاسی و زمانی که استکبار جهانی به وسیله انواع سایت‌های اینترنتی و شبکه‌های ماهواره‌ای سعی در کشاندن جوانان ما به مرگ معنوی است، یاد و نام شهدا موجب تزریق معنویت به جامعه است.

ذوالنور اضافه کرد: شهادت سردار عاصمی و یارانش یک حادثه نیست بلکه ایشان در عالم ملکوت مامور به چنین کاری بوده‌اند و خون این شهدا باید هر چند مدت در رگ‌های تاریخ جاری شود تا حیات معنوی از جامعه ریشه کن نشود.

وی بر لزوم بهره گیری معنوی از این گونه شهادت در راه حق تاکید کرد و گفت: نباید از این گونه شهادت‌ها بی تقاوت گذشت چرا که ما هم اکنون نیازمند به این شهدا هستیم و اگر فرهنگ شهادت وجود نداشت چیزی از اسلام باقی نمی‌ماند.

جانشین سابق نماینده ولی فقیه در سپاه تفاوت‌های شیعیان با دیگر مذاهب را مورد توجه قرار داد و گفت: تشیع دو تفاوت عمده با دیگر مکاتب دارد که نخستین مورد آن خط سبز انتظار است.

ذوالنور با بیان این‌که انتظار جهت و افق نهایی را به ما نشان می‌دهد؛ اظهار کرد: انتظار موجب امیدواری در جامعه می‌شود به همین دلیل یأس و ناامیدی هیچ گاه در میان شیعیان وجود نخواهد داشت.

وی ادامه داد: خط سرخ شهادت تفاوت دیگر شیعه با مذاهب دیگر است و نیروی محرکه جامعه در رسیدن به هدف نهایی انتظار فرهنگ شهادت است و این تنها مکتب حرکت آفرین در جامعه و منحصر به فرد است.

وی برکات انقلاب اسلامی را به واسطه شهدا دانست و افزود: شهدا باعث اهتزاز پرچم پرافتخار ایران اسلامی و الگو بودن این کشور در جهان هستند.

جاشین سابق نماینده ولی فقیه در سپاه هدف دشمنان از آغاز جنگی نابرابر بر ضد ملت ایران را سقوط انقلاب و تجزیه کشور دانست و تصریح کرد: در آغاز انقلاب گروه‌های تروریستی با حمایت استکبار جهانی به ایجاد ناامنی در استان‌های مرزی کشور پرداختند.

ذوالنور با ذکر تاریخچه‌ای از گروهک‌های ضد انقلاب در ایران اظهار کرد: ضد انقلاب بویی از انسانیت نبرده است و این در حالی ست که امروزه همان حرکت شوم بر عهده گروهک پژاک به عنوان شاخه ایرانی پ.ک.ک گذاشته شده که خواستار تشکیل کردستان بزرگ در مرزهای ایران، ترکیه و عراق هستند.

جانشین سابق نماینده ولی فقیه در سپاه شکنجه‌های این گروهک‌ها بر ضد نیروهای سپاه و سایر افراد بی‌گناه را مورد توجه قرار داد و تاکید کرد: برخی از نیروها می‌توانستند با یک جمله توهین به ولایت فقیه آزاد شوند اما از این کار سرباز زدند و این در حالی ست که این امر باید مورد توجه سیاسیونی قرار گیرد که به خاطر جریانات حزبی پشت ولایت فقیه را خالی کرده و گاهی نیز به دلیل تطمیع یا تهدید دشمنان از مسیر ولایت خارج می‌شوند.

ذوالنور در پایان خطاب به سیاستمداران گفت: این دسته از مسوولان و سیاست مداران بدانند که مردم ایران این انقلاب را به سادگی به دست نیاورده‌اند و لذا جوانان باید با تاسی از این الگوهای راستین و تابعین ولایت از گرایش به سمت فرهنگ مبتذل غربی اجتباب کنند و ارزش‌های شهدا را پاسداری نمایند.

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=6746

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر