1

علت لزوم ارائه گواهی عدم سوءپیشینه توسط کاندیداهای انتخابات شوراها

  • کد خبر : 69992
  • ۲۸ اسفند ۱۳۹۱ - ۱۳:۳۷

رئیس هیئت نظارت بر انتخابات دوره چهارم شوراهای اسلامی تهران علت مصوبه روز گذشته مجلس مبنی بر لزوم ارائه گواهی عدم سوءپیشینه توسط کاندیداهای انتخابات شوراهای اسلامی شهر را تشریح کرد.

به گزارش افق حسین طلا نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی و رئیس هیئت نظارت بر انتخابات دوره چهارم شوراهای اسلامی تهران با اشاره به مصوبه روز گذشته مجلس مبنی بر الزام کاندیدای انتخابات شورای شهر به ارائه گواهی عدم سوءپیشینه، گفت: یکی از مصوبات روز گذشته مجلس، ارائه گواهی عدم سوءپیشینه بود که از مدت صدور آن، هنگام ثبت‌نام نباید بیشتر از ۳ ماه گذشته باشد.

وی افزود: اصل ارائه این گواهی مانع از اخذ استعلام هیئت‌های اجرایی و نظارتی از دستگاه‌های مصرح در قانون می‌شود چرا که در قانون داریم دستگاه‌های نظارتی می‌توانند در صورت لزوم اسامی کاندیداها را برای استعلام ارائه دهند اما با مصوبه روز گذشته نمایندگان، کار برای کاندیداها به نوعی تسهیل‌تر شد.

رئیس هیئت نظارت بر انتخابات دوره چهارم شوراهای اسلامی تهران همچنین یادآور شد: لذا نامزدهای انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا باید به هنگام ثبت‌نام که ۲۶ فروردین‌ماه تا اول اردیبهشت‌ماه ۹۲ انجام خواهد شد، گواهی عدم سوءپیشینه خود را ارائه دهند تا با مشکل مواجه نشوند.

حسین طلا در خاتمه خاطرنشان کرد: هنگام بررسی طرح اصلاح موادی از قانون تشکیلات، وظایف و انتخابات شوراهای اسلامی کشور و انتخاب شهرداران، موضوع کاهش تعداد اعضای شورای اسلامی شهر مطرح بود، در تهران موضوع این بود که تعداد اعضای شورای شهر تهران به همان ۱۵ نفر فعلی برگردد اما مقرر شد تعداد اعضای شورای شهر تهران ۳۱ نفر باشد، به این ترتیب که ۳۱ نفر عضو اصلی و ۱۲ نفر عضو علی‌البدل باشند.

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=69992

برچسب ها

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر