2

وزارت خارجه می تواند با دیپلمات سعودی برخورد کند

  • کد خبر : 70534
  • ۰۱ فروردین ۱۳۹۲ - ۲۲:۱۴

طرح موضوع مصونیت دیپلماتیک برای دیپلمات سعودی که در سانحه رانندگی عامل قبل شهروند ایرانی بوده است سوء استفاده از شرایط موجود بوده و به هیچ عنوان پذیرفته شده نیست

عضو هیات رئیسه مجلس با تاکید بر اینکه ایران اجازه سوءاستفاده از موضوع مصونیت دیپلماتیک را به دیپلمات عربستان سعودی نخواهد داد، گفت: اگر قرار باشد وزارت خارجه در بحث پیگیری حقوق شهروندان کوتاه بیاید مورد بازخواست مجلس قرار خواهد گرفت.

جواد جهانگیرزاده در گفت و گو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری خانه ملت، در مورد سانحه تصادف منجر به فوت یک شهروند ایرانی از سوی یک دیپلمات سعودی، افزود: به طور حتم وزارت خارجه موظف است تا بحث حقوق شهروندان ایرانی را پیگیری کند.

نماینده مردم ارومیه در مجلس شورای اسلامی، ادامه داد: قرار نیست دیپلمات های عربستان مقررات جمهوری اسلامی ایران را زیر پا گذاشته و آن را نقض کند.

این نماینده مردم در مجلس نهم، با تاکید بر اینکه اگر قرار باشد وزارت خارجه در بحث پیگیری حقوق شهروندان کوتاه بیاید با واکنش های جدی مجلس مواجه خواهد شد، تصریح کرد: بدیهی است اگر وزارت خارجه در پیگیری این مهم قصوری داشته باشد حتما مورد بازخواست مجلس قرار خواهند گرفت.

عضو کمیسیون امنیت ملی وسیاست خارجی در مجلس نهم، با بیان اینکه نباید اجازه داد تا دیپلمات های سعودی از مصونیت دیپلماتیک سوء استفاده کنند، یادآور شد: طرح موضوع مصونیت دیپلماتیک برای دیپلمات سعودی که در سانحه رانندگی عامل قبل شهروند ایرانی بوده است سوء استفاده از شرایط موجود بوده و به هیچ عنوان پذیرفته شده نیست، به طور قطع باید با برخورد قضایی از تکرار چنین اتفاقاتی جلوگیری کرد.

عضو هیات رئیسه مجلس شورای اسلامی، گفت: وزارت خارجه می تواند با استفاده از مقررات بین المللی و همچنین مقررات جمهوری اسلامی ایران با دیپلمات سعودی برخورد کند.

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=70534

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر