3

جذب ۹۵۰ نیروی انسانی جدید برای تقویت کتابخانه عمومی کشور

  • کد خبر : 72586
  • ۱۴ فروردین ۱۳۹۲ - ۱۹:۱۸

دبیر کل نهاد کتابخانه های عمومی کشور از استخدام ۹۵۰ نفر نیروی انسانی جدید برای تقویت کتابخانه های عمومی کشور خبر داد.

افق نیوز:منصور واعظی صبح پیش از ظهر چهارشنبه در نشست بررسی مسایل کتابخانه های عمومی استان سمنان که در محل استانداری برگزار شد، ضمن بیان اینکه آزمون استخدام این نیروها اسفند ماه سال گذشته برگزار شد اظهار داشت: ایجاد کتابخانه های استاندارد از برنامه های این نهاد است.

توجه جدی دولت به وضعیت کتابخانه های کشور

وی دولت های نهم و دهم را برای کتابخانه های عمومی دوره ای طلایی دانست و گفت: در این دوره اعتبارات این نهاد پنج برابر شده است.

دبیر نهاد کتابخانه های عمومی کشور با بیان اینکه در این دوره توجه جدی و بسیار خوبی به وضعیت کتابخانه های کشور شده است عنوان کرد: در نظر است فرهنگ مطالعه را از فردی به خانوادگی و مکان کتابخانه را به مکان مراودات اجتماعی با استفاده از اینترنت پرسرعت، وسایل سمعی و بصری، نشست های گفت و گو و نقد و بررسی و … تبدیل کنیم.

برابری سرانه فضای کتابخانه ای استان یزد با نرخ جهانی

واعظی میانگین سرانه فضای کتابخانه ای در کشور را دو متر و ۱۸ سانتی متر مربع بیان کرد و اظهار داشت: این سرانه در استان سمنان بالای سه مترمربع است.

وی با اشاره به این مطلب که یزد از نظر سرانه فضای کتابخانه ای استان برتر است، افزود: سرانه فضای کتابخانه ای در این استان به ازای هر ۱۰۰ نفر هشت متر مربع است که با نرخ جهانی برابری می کند.

توسعه کتابخانه های استان سمنان مطلوب نیست

واعظی در عین حال توسعه کتابخانه های استان سمنان را در این مدت مطلوب ندانست و افزود: سمنان از نظر سرانه فضای کتابخانه ای وضعیت خوبی دارد اما از نظر توسعه در ردیف سه تا چهار استان آخر کشور است.

دبیر کل کتابخانه های عمومی کشور نیز در این نشست تجهیز کتابخانه مرکزی سمنان را تقبل کرد و گفت: بیش از ۱۰ میلیارد ریال هزینه تجهیز این کتابخانه است و مصمم هستیم تا پایان اردیبهشت امسال این کتابخانه را برای افتتاح تجهیز کنیم.

وی در ادامه اضافه کرد: این نهاد ساخت دو کتابخانه استاندارد با زیربنای دو هزار و ۲۰۰ مترمربع در شهرهای مهدیشهر و آرادان را نیز متقبل شده است.

ساخت دو کتابخانه عمومی در مسکن مهر شهرستان سمنان و شاهرود

استاندار سمنان در ادامه این نشست نیز بر توسعه فضاهای کتابخانه ای در نقاط مختلف این استان به ویژه شهرستان های مهدیشهر، آرادان و نیز مسکن مهر تاکید کرد.

عباس رهی همچنین برای ساخت دو کتابخانه عمومی استاندارد در مسکن مهر شهرهای سمنان و شاهرود قول مساعد داد.

وی ساخت کتابخانه مرکزی سمنان را از طرح های مهم مهر ماندگار در استان سمنان دانست و گفت: مسئولان استان مصمم هستند این کتابخانه را اواخر اردیبهشت و یا اوایل خرداد امسال به بهره برداری برسانند.

استاندار سمنان با اشاره به این مطلب که مسئولان این استان در اجرای طرح های مشترک همواره پیشگام هستند و سهم خود را تامین کرده اند اظهار داشت: برخی از وزارتخانه ها در این زمینه نسبت به تامین سهم ملی خود اقدام مناسبی نداشته اند.

 کتاب و کتابخوانی یک موضوع هنرمندانه

استاندار سمنان کتاب و کتابخوانی را یک موضوع هنرمندانه دانست  و بر عملیاتی کردن این امر مهم تاکید کرد و گفت: در حال حاضر آشنا ساختن جوانان با کتاب جزء کارهای بنیادی است.

وی در ادامه مطالعه را مقدمه تحقیقات و رشد علم عنوان کرد و گفت: برای گسترش مطالعه در بین جوانان باید فرهنگ کتاب و کتابخوانی به عنوان فرهنگ قابل قبولی در آید.

تحول در بحث کتابداری بسیار مهم است

استاندار سمنان تحول در بحث کتابداری را مهم برشمرد و از کتابداران و آموزش دهندگان خواست تا آموزش های لازم را در این خصوص ارائه دهند.

رهی  افزود: برای ترویج و توسعه فرهنگ کتابخوانی باید دسترسی به کتاب در هر زمان و مکان مهیا باشد.

بنابر این گزارش: در این نشست که معاون استاندار سمنان و جمعی از مسئولان حضور داشتند وضعیت کتابخانه های عمومی این استان و برنامه های توسعه آن بررسی شد و احداث چهار کتابخانه استاندارد با مشارکت نهاد کتابخانه های عمومی کشور و استان سمنان برای این استان مصوب شد.

مهر

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=72586

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر