3

امیدوارم مباحث این همایش موجب تقویت ارزش‌های معنوی و مدنی شود.

  • کد خبر : 752
  • ۱۷ خرداد ۱۳۹۰ - ۰:۰۲

پیام میشل سلیمان رئیس جمهور لبنان توسط «شیخ محمد مزهر» قرائت شد. در این پیام آمده است: به مؤسسه معارف حکمی لبنان به مناسبت برگزاری این همایش بین‌المللی تبریک می‌گویم و امیدوارم مباحث این همایش در غنای روح معرفت و راه و رسم گفت‌وگو که لبنان به آن شناخته شده است و همچنین تقویت ارزش‌های […]

پیام میشل سلیمان رئیس جمهور لبنان توسط «شیخ محمد مزهر» قرائت شد. در این پیام آمده است: به مؤسسه معارف حکمی لبنان به مناسبت برگزاری این همایش بین‌المللی تبریک می‌گویم و امیدوارم مباحث این همایش در غنای روح معرفت و راه و رسم گفت‌وگو که لبنان به آن شناخته شده است و همچنین تقویت ارزش‌های معنوی و مدنی که موجب بالا بردن جایگاه عدالت، صلح و صفا می‌شود، موفق باشد.

افق به نقل از پایگاه برگزاری همایش «نوآوری و اجتهاد از دیدگاه آیت‌الله خامنه‌اى؛ بازخوانی جریان معاصر بیداری اسلامى» این همایش امروز با حضور «غضنفر رکن‌آبادی» سفیر ایران در لبنان، «محمدرضا شیبانی» معاون وزیر خارجه ایران، «شیخ محمد یزبک» وکیل شرعی آیت‌الله خامنه‌ای در لبنان، «شیخ أحمد دندن» نماینده مفتی اهل تسنن لبنان، کشیش «عبدو ابوکسم» و کشیش «آنطوان حتی» به نمایندگی از مسیحیان لبنان،« ابراهیم جعفری» نخست وزیر سابق عراق، «غلامعلی حداد عادل» رییس کمیسیون فرهنگی مجلس شوراى اسلامی و نمایندگانی از «عمر کرامی» رهبر سنی‌های طرفدار حزب‌الله لبنان و «میشل عون» رهبر مسیحیان طرفدار حزب الله در هتل گالریا در بیروت آغاز به کار کرد.
در این همایش، پیام میشل سلیمان رئیس جمهور لبنان توسط «شیخ محمد مزهر» قرائت شد. در این پیام آمده است: به مؤسسه معارف حکمی لبنان به مناسبت برگزاری این همایش بین‌المللی تبریک می‌گویم و امیدوارم مباحث این همایش در غنای روح معرفت و راه و رسم گفت‌وگو که لبنان به آن شناخته شده است و همچنین تقویت ارزش‌های معنوی و مدنی که موجب بالا بردن جایگاه عدالت، صلح و صفا می‌شود، موفق باشد.
در این کنفرانس سپس «شیخ شفیق جرادی» مدیر مؤسسه معارف حکمی لبنان با اهدای فاتحه به روح شهدای «یوم النکسه» در سخنانی با اهدای سلام به آیت‌الله خامنه‌ای گفت: به صراحت می‌گویم آنچه که ما در این همایش به دنبال آن هستیم ورود به عرصه جدیدی از فکر اسلامی است که متعلق به متفکری بزرگ است که نه تنها رهبر است بلکه امامی است که راهگشای همه امور و شئون به عقلانیت اجتهادی نورانی است.
صبح امروز نیز «سیدحسن نصرالله» دبیرکل حزب‌الله لبنان صبح امروز در سخنان خود در افتتاحیه همایش «نوآوری و اجتهاد از دیدگاه آیت‌الله خامنه‌ای» گفت: برای من افتخاری است که افتتاح کننده کنفرانس شما باشم، کنفرانسی که در نوع خود اقدامی بسیار بااهمیت تلقی می‌شود، چرا که این اولین بار است که کنفرانسی فکری‌ ـ ‌علمی خارج از ایران برگزار می‌شود تا به بررسی اندیشه‌ها، افکار و شخصیت آیت‌الله العظمی خامنه‌ای از تمام ابعاد بپردازد؛ همان‎گونه که باید از تمام برگزار کنندگان این کنفرانس و تمام حاضران و شرکت‌کنندگان در این جلسه و جلسات بعدی تشکر کنم.
همایش «نوآوری و اجتهاد از دیدگاه آیت‌الله خامنه‌ای؛ بازخوانی جریان معاصر بیداری اسلامى» با حضور علمای شیعه و اهل‌سنت از مصر، فلسطین، سوریه، استرالیا و کشورهای اروپایی،امروز و فردا در بیروت برگزار می‌شود.
افراد مشهوری هم‌چون «سلیم العوا» و «سعید رمضان البوطی» از مصر، «تاج‌الدین الهلالی» مفتی استرالیا، «سید عمار حکیم» و «ابراهیم الجعفری» از عراق و چهره‌های برجسته‌ای از کشورهای اروپایی هم‌چون «آلستر کروک» حضور خواهند داشت.

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=752

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر