2

لغو تحریم ها، پاداش نسل کشی مسلمانان

  • کد خبر : 77238
  • ۰۴ اردیبهشت ۱۳۹۲ - ۷:۵۰

همزمان با متهم شدن مقامات برمه به نسل کشی مسلمانان، اتحادیه اروپا تحریم‌های اقتصادی علیه این کشور و مقام‌های ارشد آن را لغو کرده است.

سایت بی بی سی فارسی(BBC Persian)، وابسته به نظام سلطنتی انگلیس نوشت: «اتحادیه اروپا در واکنش به اجرای اصلاحات سیاسی در برمه، تحریم‌های اقتصادی علیه این کشور و مقام‌های ارشد آن را لغو کرده است. این در حالیست که سازمان دیده‌بان حقوق بشر، مقام‌های برمه را در ارتباط با خشونت‌های سال گذشته علیه اقلیت مسلمان در این کشور مسئول دانسته و به پاکسازی قومی متهم کرده است.»

بنابر این گزارش، اتحادیه اروپا روز دوشنبه اعلام کرد که در واکنش به اجرای اصلاحات سیاسی در برمه، تحریم‌های تجاری و اقتصادی علیه این کشور و مقام‌های ارشد آن را به طور کامل لغو می‌کند. این تحریم‌ها سال گذشته به حال تعلیق درآمده بود. آنگ سان سوچی، رهبر مخالفان و فعال دموکراسی برجسته در برمه، از لغو کامل آنها حمایت کرده است.

وزیران امور خارجه کشورهای عضو اتحادیه اروپا اعلام کرده‌اند که تصمیم آن‌ها شامل حال تحریم‌های تسلیحاتی نمی‌شود. در بیانیه آن‌ها آمده است که برمه هنوز باید چالش‌های مهمی به ویژه در مورد اقلیت مسلمان را برطرف کند.

سازمان‌های مدافع حقوق بشر با رفع کامل تحریم‌ها در مقطع فعلی مخالف بودند. فیلیپ رابرتسون، مدیر بخش آسیایی سازمان دیده‌بان حقوق بشر، تصمیم اتحادیه اروپا را زود هنگام و تاسف بار توصیف کرده است.

دیده‌بان حقوق بشر دوشنبه با انتشار گزارشی شواهد و مدارکی مبنی بر بی‌تفاوتی دولت برمه در سال گذشته میلادی در قبال پاکسازی قومی و جنایت علیه مسلمانان ایالت راکین را منتشر کرد. این سازمان می‌گوید این شواهد را از گفتگو با بیش از ۱۰۰ نفر و نیز حضور مستقیم در منطقه بدست آورده است.

به گزارش صدای آمریکا، در این گزارش برخی از رویدادهای مرگباری ذکر شده که به کشتار مسلمانان انجامیده است، که یکی از بدترین آنها قتل عام ۷۰ مسلمان روهینگیا بوده که روز ۲۳ اکتبر ۲۰۱۲ در روستای یان ته ئی انجام شده است. ۲۸ تن از این عده کودک بوده اند و بیش از نیمی از این ۲۸ تن کمتر از ۵ سال داشته اند.

فیلیپ رابرتسون گفت: «نیروهای امنیتی برمه در مواردی مداخله کردند تا از خشونت جلوگیری کنند و از مسلمانانی که فرار می‌کردند، محافظت کنند، اما آنها اغلب در زمان حملات خود را کنار کشیدند یا به طور مستقیم از مهاجمانی که مرتکب قتل و جرائم دیگر می شدند، حمایت کردند. دولت برمه در کمپین پاکسازی قومی علیه روهینگیا دخالت داشته است، کمپینی که تا امروز از طریق ممانعت از کمک رسانی و محدودیت در تردد آنها، ادامه دارد.»

روز دوشنبه بی‌بی سی ویدئویی را منتشر کرد که نشان می‌دهد پلیس برمه شاهد خشونت‌ها علیه مسلمانان بوده اما اقدامی انجام نداده است. این ویدئو را خود پلیس برمه فیلمبرداری کرده بود. این ویدئو ماه پیش در خشونت‌های شهر میکتیلا فیلمبرداری شده که باعث کشته شدن ۴۳ نفر شد. ویدئو نشان می‌دهد گروهی به مغازه طلافروشی یک مسلمان حمله می‌کنند و آن را آتش می‌زنند.

آسه آن (اتحادیه آسیای جنوب شرقی) تاکنون در این خصوص سکوت کرده است. دیده بان حقوق بشر از آسه آن خواسته تا برگزاری نشست های آینده خود را (در سال ۲۰۱۴) در برمه مورد تجدید نظر قرار دهد.

در این حال رهبران آسه آن این هفته در برونئی گرد می آیند، اما از آنجا که وضعیت کنونی اقلیت های دینی در برمه در صورت جلسه دیدار آنها نیست، انتظار نمی رود که در این خصوص گفت و گو کنند.

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=77238

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر