1

تبلور اسلام علوی و فاطمی در جهان، فرعون ها و ایادی کفر را ذلیل کرد

  • کد خبر : 8138
  • ۱۴ مرداد ۱۳۹۰ - ۱۲:۱۸

امام جمعه موقت تهران اظهار داشت: این انقلاب اسلامی و امام (ره) بود که قرآن را به دنیا عرضه کرد و به واسطه این حرکتها، اسلام امروز در جهان مطرح است   آیت‌الله امامی کاشانی خطیب امروز نماز عبادی سیاسی جمعه تهران با قرائت حدیثی از امام زمان (عج) دو مسئله « بیداری جامعه اسلامی» […]

امام جمعه موقت تهران اظهار داشت: این انقلاب اسلامی و امام (ره) بود که قرآن را به دنیا عرضه کرد و به واسطه این حرکتها، اسلام امروز در جهان مطرح است

 

آیت‌الله امامی کاشانی خطیب امروز نماز عبادی سیاسی جمعه تهران با قرائت حدیثی از امام زمان (عج) دو مسئله « بیداری جامعه اسلامی» و «اهمیت قرآن» را مورد تاکید قرار داد و ضمن یادآوری سخنان رهبر انقلاب درباره اهمیت قرآن اظهار داشت: اگر به مفاهیم قرآن اهمیت داده شود مشکلات مسلمان مرتفع می‌شود.

وی با قرائت بخشهایی از حدیث امام عصر(عج) گفت: زمانی که پرچم اسلام علوی و ناب محمدی بالا رفت، این اسلام ناب باید قدرتمند شود.

امام جمعه موقت تهران در ادامه به سازش و خیانت برخی از افراد در امت اسلامی اشاره و خاطرنشان کرد: برخی افراد با غرب سازش کردند و برخی آخوندها را خریدند و یک اسلام بی‌جان را در دنیا روی کار آوردند. بنابراین پرچم اسلام ناب باید بالا رود و ملت‌های مسلمان قدرتمند شوند.

آیت الله امامی کاشانی با تاکید بر اینکه آداب، حقوق، معارف ناب و شیوه برخورد با دشمنان اسلام که در قرآن است، هنوز در جوامع اسلامی بیان نشده است، گفت: این انقلاب اسلامی و امام خمینی (ره) بودند که قرآن را از غبارها و تاریکخانه‌ها بیرون آورده و به دنیا عرضه کردند. امام(ره) به دنبال این راه بودند و امروز رهبری معظم انقلاب نیز همین راه را ادامه می‌دهند.

امامی کاشانی با اشاره به قیام ملت‌های کشورهای اسلامی تاکید کرد: این حرکت‌ها و قدرت‌هایی که در دنیا به وجود آمده و فرعون‌های مصر و غیرمصر را ذلیل کرده است به خاطر مطرح شدن مفاهیم قرآن در جوامع اسلامی است و می‌بینیم که عزت‌ها و ذلت‌ها پشت سر هم می‌آیند؛ ذلت‌های کفر و ایادی کفر و عزت‌های اسلام و ملت‌های مسلمان ادامه خواهد داشت تا زمینه‌ برای قیام امام زمان (عج) فراهم شود. بنابراین توجه ما و نسل نو به قرآن باید به دانشگاه‌ها و مدارس وارد شود تا ملت‌ها و امت‌ اسلامی با درک و عمل به قرآن کریم به جلو حرکت کنند.

به گزارش فارس، آیت الله امامی کاشانی همچنین در خطبه‌ اول نماز جمعه امروز تهران با اشاره به فرا رسیدن ماه مبارک رمضان ضمن قرائت آیه‌ «کتب علیکم الصیام لعلکم تتقون»در ابتدای سخنان خود به تبیین پاره‌ای از احکام و فلسفه روزه پرداخت.

وی گفت: روزه فقط خودداری از خوردن وآشامیدن نیست، بلکه برای این است که انسان قدرت و ملکه‌ای برای حفظ خود در برابر گناه داشته باشد. نخوردن و نیاشامیدن برای اطاعت امر خداست که رعایت آن حقایقی مانند تقوا را در درون انسان ایجاد می‌کند.

آیت الله امامی کاشانی با اشاره به حدیثی از نبی گرامی اسلام یادآور شد: پیامبر اسلام در این حدیث خطاب به ابوذر می‌فرمایند: “روزه‌دار اگر خیری به مردم نمی‌رساند، نباید شر هم به آنها برساند “، لذا خلق و اخلاق انسان باید اینگونه باشد که مردم از شر دست، زبان و حتی قلم او در امان باشند.

خطیب موقت نماز جمعه تهران ادامه داد: هر کار راهی دارد، برای ورود به هر چیز باید از راه درست آن وارد شد؛ بنابراین باید بدانیم که روزه باب ورود صحیح به عبادت است؛ «الصوم باب العباده» چرا که فرد روزه دار خود را در برابر لذات نگه می‌دارد و موجب می‌شود انسان به سمت کمال بالا رود.

آیت الله امامی کاشانی ادامه داد: «صوم» به معنای آرامش و اعتدال است یعنی انسان با روزه داری در مقام اعتدال قرار بگیرد، روزه اینچنین باید انسان را معتدل کند، زیرا نفس را در برابر دعوتها رام و معتدل می‌کند.

وی گفت: هوای نفس انسان را به انواع گناهان و اختلافات خانوادگی می‌اندازد، زندگیها را مضطرب و اموال حرام را به زندگی انسان وارد و انسان را ساقط می کند لذا روزه دری است به سمت خداوند و نجات از هواهای نفسانی

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=8138

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر