1

صالحی: امیدواریم ژنو ۲ گام موثری برای برون رفت سوریه از بحران باشد

  • کد خبر : 85076
  • ۰۴ خرداد ۱۳۹۲ - ۱۸:۰۶

وزیر امور خارجه ایران ابراز امیدواری کرد که بحران سوریه هر چه زودتر توسط کشورهای منطقه حل شده و نشست ژنو ۲ بتواند گام موثری برای برون رفت سوریه از بحران باشد.

«مهدی اکر» وزیر غذا، کشاورزی و دامپروری ترکیه که در رأس هیئتی در تهران به سر می‌برد امروز (شنبه) با علی‌اکبر صالحی وزیر امور خارجه کشورمان دیدار و گفت‌وگو کرد.

صالحی در این دیدار ضمن اشاره به روابط بسیار خوب دو کشور در بخش سیاسی افزود: دو کشور در بخش کشاورزی، فرآورده‌های دامی، دانه‌های روغنی و سایر محصولات کشاورزی می‌توانند مکمل یکدیگر باشند و با تعامل این دو بخش علاوه بر تأمین نیازهای دوجانبه بازار منطقه را نیز تحت پوشش خود قرار دهند.

وزیر امور خارجه کشورمان در خصوص مسئله سوریه ابراز امیدواری کرد که این موضوع محوری در منطقه هر چه زودتر توسط کشورهای منطقه حل شده و از ریشه‌دار شدن این بحران و توسعه آن جلوگیری شود و نشست ژنو ۲ بتواند گام موثری برای برون رفت سوریه از بحران باشد.

مهدی اکر وزیر غذا، کشاورزی و دامپروری ترکیه نیز ضمن تشکر از فرصت این دیدار گفت: ترکیه و ایران دارای پیوندهای تاریخی، جغرافیایی، فرهنگی و دینی هستند و همه این پیوندها عاملی است که دو ملت باید در کنار هم باشند و ارتباطات دو ملت باید قوی باشد و دو کشور باید با همکاری هم مسائل منطقه‌ای را حل و فصل کنند.

وی افزود: بدون تعامل ایران و ترکیه مشکل سوریه حل نخواهد شد.

این وزیر ترک اظهار داشت: ایران و ترکیه علاوه بر روابط دوجانبه در سطح سازمان همکاری اقتصادی اکو، سازمان همکاری اسلامی و دی هشت همکاری دارند و این ظرفیت بسیار خوبی برای توسعه همکاری‌ها به ویژه در بخش کشاورزی است.

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=85076

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر