2

جامعه خبری ما سالم‌ترین جامعه خبری دنیا است

  • کد خبر : 8646
  • ۱۸ مرداد ۱۳۹۰ - ۱۲:۴۲

محمود احمدی‌نژاد رئیس جمهور کشورمان که ظهر امروز (سه‌شنبه) در مراسم تجلیل از طلایه‌داران عرصه خبر سخن می‌گفت ضمن تبریک روز خبرنگار، گفت: اولین عامل برای تعالی انسان عدالت است به سخنان برخی از خبرنگاران که به نمایندگی از سایرین اظهاراتی را در حضور رئیس جمهور ارائه کردند، اشاره و خاطرنشان کرد: حرف‌ها، حرف‌های خوبی […]

محمود احمدی‌نژاد رئیس جمهور کشورمان که ظهر امروز (سه‌شنبه) در مراسم تجلیل از طلایه‌داران عرصه خبر سخن می‌گفت ضمن تبریک روز خبرنگار، گفت: اولین عامل برای تعالی انسان عدالت است به سخنان برخی از خبرنگاران که به نمایندگی از سایرین اظهاراتی را در حضور رئیس جمهور ارائه کردند، اشاره و خاطرنشان کرد: حرف‌ها، حرف‌های خوبی بود، اما بهتر بود که بچه‌هایی اینجا سخن می‌گفتند که کنار خیابان‌ها کار اصلی را انجام می‌دهند.

وی با بیان اینکه: “ما همگی یک خانواده و مجموعه با یک مأموریت هستیم “، خاطرنشان کرد: باید ببینیم نقطه مشترک ما کجاست. نقطه آن‌‌چه ‌باید روی آن کار کنیم، نقطه مشترک است‌ و نقطه مشترک ما این است که همه ما انسان هستیم و انسان مهمترین موضوع هستی است.

رئیس جمهور افزود: اگر انسان تکریم و مهم شمرده شد، همه ما مهم شمرده و موفق هستیم اما اگر حقیقت انسان شکوفا نشد و حق انسان ادا نشد، همه ما شکست خوردیم.

احمدی‌نژاد با اشاره به اینکه خدا همه هستی را برای انسان و انسان را برای خودش خلق کرده است، یادآور شد: خداوند همه عالم را در اختیار انسان قرار داد تا خدایی کند.

وی همچنین افزود: خداوند راه را باز گذاشته تا همه به سمت خدایی شدن بروند و خدایی کنند، بنابراین هر کس از جهت تحقق این هدف از آفرینش به هر مقداری حرکت کند، موفق و هر کس در هر جهت دیگر حرکت کند، به هر ترتیب شکست خورده است ولو زمانی به کرسی حکومت کل دنیا بنشیند.

رئیس جمهور با طرح سؤالی مبنی بر اینکه تعالی انسان به چه چیزی است، گفت: اولین عامل برای تعالی انسان عدالت است چرا‌که اگر عدالت نباشد، انسان کرامت پیدا نخواهد کرد و باید گفت پایه تعالی انسان عدالت است.

“‌اینکه مأموریت همه انبیا را استقرار عدالت معرفی می‌کنند، برای این است که در فضای عادلانه استعدادهای انسان‌ها شکوفا شده رشد می‌کند و الّا در غیر این صورت استعدادها خفه می‌شود “.

احمدی‌نژاد افزود: اینکه می‌گوییم عدول از عدالت ظلم است، به خاطر این است که این عدول از عدالت شرایط را برای رشد حقیقت انسان محدود می‌کند.

وی له کردن انسان را همانند له کردن خدا و همه حقیقت دانست و تأکید کرد: دومین عامل برای تعالی انسان محبت است. انسان برای محبت آفریده شده و با محبت شکوفا می‌شود. عدالت نیز برآمده از محبت است و عدالت بدون محبت نمی‌شود.

رئیس جمهور با بیان اینکه زندگی و انسان بدون محبت معنا ندارد، گفت: اگر تمام برجستگی‌های انسان در طول تاریخ را ببینید، پایه اصلی همه آنها محبت است چرا‌که بدون محبت ماندگاری وجود ندارد.

احمدی‌نژاد به صفات رحمانیت و رحیمیت خداوند متعال اشاره و خاطرنشان کرد: شاید بخواهیم صفات خداوند را به لحاظ مراتب هستی طبقه‌بندی کنیم، پایه همه اسماء‌ الهی رحمانیت و رحیمیت خدا بوده و بقیه اسماء مشتق از این صفات است.

وی افزود: هر کاری می‌خواهید بکنید، باید با محبت باشد چرا‌که کار با کینه ماندگاری ندارد.

رئیس جمهور سومین عامل در تعالی انسان را کرامت برشمرد و اظهار داشت: همه عالم برای کرامت انسانی خلق شده و عدالت و محبت نیز برای بزرگداشت انسان است، بنابر‌این اگر کارهای ما در مسیر عدالت،‌ محبت و کرامت انسانی باشد، موفق هستیم.

احمدی‌نژاد عناوین و سمت‌ها را نشان‌دهنده کرامت انسان‌ها ندانسته و کرامت انسانی را به اندیشه وعمل انسان‌ها دانست.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به شبکه و ویژگی‌های آن یادآور شد: شبکه یعنی اینکه عوامل دست به دست هم دادند و یک خروجی مشخص دارد که اگر در این مجموعه یک عامل یا قطعه جهت کارش عوض شود، کل مجموعه را دچار مشکل و اخلال می‌کند.

رئیس جمهور همچنین ارتباطات انسانی را مانند یک شبکه عنوان و بیان کرد: این شبکه ارتباطات انسانی بر پایه عدالت، محبت وکرامت باید کار کند و هرجا توسط عمل هر انسانی یکی از این عوامل مختل شود، سیستم دچار مشکل می‌شود و این وضعیت زندگی به وجود می‌آید.

احمدی‌نژاد با بیان اینکه وضعیت امروز دنیا حاصل عمل انسان‌ها است، تصریح کرد: جامعه بشری مجموعه‌ای است که همه مکمل هم هستند که یکی از عوامل اصلی تنظیم‌کننده مردم در شبکه انسانی عبارت است از اطلاع‌رسانی درست.

وی گفت: انسان بدون خبر و اطلاع درست از محیط نمی‌تواند حرکت کند و انسان منقطع از محیط و دیگران معنا ندارد که در این بین اطلاع رسانی درست از عوامل اصلی تنظیم کننده رابطه بین انسان‌ها است.

رئیس جمهور در ادامه سخنان خود با اشاره به اینکه اندیشه مادی همه ارزش‌ها را از بشر گرفته است، گفت که کار خبری باید در جهت استقرار عدالت باشد.

احمدی‌نژاد اظهار داشت: جامعه خبری ما سالم‌ترین جامعه خبری دنیا است و خبرنگاران ما از پاک‌ترین خبرنگاران دنیا هستند اما در برخی لایه‌ها دچار مشکل شده‌ایم که باید درست شود. چرا که این که ما مثل غربی‌ها حرکت کنیم، درست نیست و اصلا این مبنای فکری را ما قبول نداریم.

وی خطاب به اهالی رسانه، عملکرد برخی از رسانه‌ها را نه نقد بلکه تخریب دانست و ابراز داشت: این مدل عمل کردن مال ما نیست و ما باید مراقب باشیم چرا که ما به دنبال برپایی جامعه نمونه هستیم و باید در همه عرصه‌ها نمونه باشیم.

رئیس جمهور با طرح سؤالی مبنی بر اینکه: “چه‌کسی گفته ما باید از اندیشه اطلاع رسانی مادی تبعیت کنیم؟ “، اظهار داشت: مگر آنها موفق هستند که ما بخواهیم از آنها تبعیت کنیم در حالی که امروز نیز سلطه ۱۰۰-۲۰۰ ساله‌شان در حال فروپاشی است.

احمدی‌نژاد با بیان اینکه: “اگر زمانی برسد که عزت خود را در تخریب دیگران جست‌وجو کنیم نقطه اول سقوط ما است “، گفت: بر اساس عدالت،‌ محبت و کرامت آزادی بیان در حداکثر ممکن باید باشد و هر کس حرفی دارد باید در جامعه بیان کند. چراکه اگر انسانی در گوشه‌ای از دنیا احساس کرد به او تحمیل می‌شود این نقطه شروع تضییع استعدادهای آن انسان است.

وی افزود: رسانه‌های ما باید فضا را باز کنند و خبرنگاران که فداکاری و تلاش می‌کنند باید در جهت عدالت، محبت و کرامت تلاش کنند.

“در منطقه ما لشکرکشی کرده و آدم می‌کشند تا رای بیاورند و به کاخ سیاه (سفید) راه پیدا کنند یا با بازی در بورس یک‌شبه پول کلانی را به جیب می‌زنند. بنابراین این دروغ، تهمت و تخریب‌ها برای ما نیست “.

رئیس جمهور گفت: طبقه‌بندی، دسته‌جات و حرص قدرت متعلق به ما نیست. ما باید مراقبت کنیم.

احمدی‌نژاد با بیان اینکه آنها (غربی‌ها) با طراحی سناریو تلاش می‌کنند حرف ناقص را در جامعه جا بیندازند، گفت: ما زمانی برنده هستیم که تلاش کنیم همه برنده باشند. بنابر این کسی که به دنبال برنده بودن خود باشد، بازنده است.

وی خطاب به اهالی رسانه با بیان اینکه: “باید خیلی مراقب باشیم تا دچار فضای دروغ، تهمت و تخریب نشویم “، گفت: متواضعانه از همه شما خواهش می‌کنم نباید به این دام بیفتید.

رئیس جمهور مهمترین بخش جنگ نرم را تحمیل روش کار و پایه‌های اندیشه‌ای از سوی غربی‌ها برشمرد و خاطرنشان کرد: نباید مبانی نظری آنها را بپذیریم. چرا که اگر مبانی نظری آنها را بپذیریم کار تمام است و ما دنباله‌روی آنها خواهیم بود و اصلا دیگر نیازی به جنگ نیست.

احمدی‌نژاد صاحب‌نظران و اندیشمندان رسانه را مورد خطاب قرار داد و گفت: کشور با پیاده کردن مبانی غربی اسلامی نمی‌شود. بنابراین نباید انتظار دوستی، احترام و عدالت داشته باشیم. زمانی که پیرو مبانی نظری آنها باشیم.

وی اهالی رسانه را مرزبانان حرمت، عدالت، محبت و کرامت انسانی برشمرد و گفت: شما باید خوب مرزبانی کنید هرچند کار سختی است.

رئیس جمهور در بخش پایانی سخنان خود با بیان اینکه: “زمانی همه موفق هستیم که باور کنیم یک خانواده هستیم و عزت ما در رفاه، آرامش و عشق به دیگران است ” به ماه رمضان اشاره و خاطرنشان کرد: ماه رمضان ماه تمرین همزیستی انسانی است؛ بیایید برای دیگران و به عشق دیگران زندگی کنیم.

احمدی‌نژاد ادامه داد: انسان‌ها هرچه کمال یافته‌تر، از خود فارغ‌تر و به دیگران پیوسته‌تر می‌شوند.

وی گفت: همه دست به دست هم دهیم و یک الگوی مبتنی بر عدالت و محبت ارائه دهیم.

رئیس جمهور خطاب به اهالی رسانه اظهار داشت: هر جا که دیدید قدمی خارج از مسیر عدالت برداشته می‌شود فریاد بزنید.

احمدی‌نژاد تاکید کرد:‌ انتظار دارم جامعه خبری ما الگوی متعالی را به دیگران معرفی کند که این کار شدنی است و شما اهالی رسانه می‌توانید آن را انجام دهید.

وی ادامه داد: خوشبختانه جامعه خبری ما جامعه جوان است و این موضوع امیدبخش است که ما می‌توانیم الگوی متعالی خود را داشته باشیم.

رئیس جمهور با بیان اینکه: “اگر درون خودمان کمال پیدا نکنیم، هرگز نمی‌توانیم جامعه را اصلاح کنیم “، خطاب به حاضران توصیه کرد: در هر مسئولیت اجتماعی مراقب حقیقت انسانی خودمان باشیم که این اگر شکوفا شود، آثارش در جامعه منتشر خواهد شد.

احمدی‌نژاد در پایان از مجموع اطلاع‌رسانی دولت و خبرنگاران حوزه دولت و رسانه‌ها تشکر کرد.

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=8646

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر