3

طلب بخشش مادر یک جوان تکفیری از مادران سوری‌

  • کد خبر : 87710
  • ۱۷ خرداد ۱۳۹۲ - ۱۱:۱۸

مادر یکی از جوانان سوری فریب خورده توسط گروه‌های تکفیری با ابراز نگرانی درباره آینده فرزند خود از مادران سوری به خاطر اقدامات فرزندش عذرخواهی و تاکید کرد، اگر جهاد واقعی وجود داشته باشد، باید آن را در فلسطین جستجو کرد.

 

جریان سلفی تکفیری در جهان اسلام از جمله جریان‌هایی افراطی و تندرویی است که در چند سال اخیر رشد و توسعه قابل توجهی در جهان عرب و اسلام داشته‌اند.

نمود بارز این جریان را می‌توان در سازمان تروریستی «القاعده» ملاحظه کرد و به نظر نمی‌رسد که نیازی به بیان کرده‌ها و ناکرده‌های این گروه در کشورهای مختلف منطقه و شمال آفریقا باشد.

از زمان آغاز بحران سوریه جریان سلفی تکفیری کانون فعالیت جدیدی را در جهان عرب پیدا کرد، به همین دلیل با اعلام تشکیل گروه «جبهه النصره» به عنوان شاخه القاعده در سوریه کار برای جذب جوانان سوری و غیر سوری به این جبهه برای مبارزه با نظام سوریه و براندازی آن آغاز شد و طی بیش از دو سالی که از بحران سوریه می‌گذرد، جوانان بسیاری قربانی اهداف این گروه تروریستی شدند.

«سامی کامل بن عاشور» یکی از این جوانان سوری است که فریب این گروه تکفیری را خورد و برای مبارزه با نظام سوریه به آنها ملحق شد.

مادر «سامی کامل بن عاشور» درباره پسرش چنین می‌گوید: سامی دانشجوی رشته هنرهای زیبا بود، هنگامی‌که انقلاب لیبی روی داد، تلاش کرد، راهی لیبی شود، اما مخالفت‌های من و دیگر اعضای خانواده در راضی کردن سامی جهت رفتن به لیبی راه به جایی نبرد و او به بهانه ادامه تحصیل در لیبی راهی این کشور شد.

این مادر  سوری در ادامه می‌افزاید: ارتباط ما با سامی که در لیبی به سر می‌برد، از روز ۲۲ مارس ۲۰۱۱ قطع شد و من در تمام طول این مدت در جستجوی او بودم تا اینکه به من خبر داده شد که بر سر مرزهای سوریه دستگیر شده‌ است، در حالی‌که می‌دانم او را شستشوی مغزی داده‌اند و می‌دانم در زمان دستگیری سلاحی به همراه نداشته است.

ام سامی می‌گوید: اگر فرزند من در صفوف گروه‌های مسلح بوده، من از تمام مادران سوری عذرخواهی می‌کنم و می‌خواهم آنها مرا ببخشند و من با کمال بی‌صبری منتظر وی هستم تا سامی را ببینم و هرآنچه بر وی گذشته را از زبان او بشنوم.

این مادر سوری در ادامه می‌افزاید: من از تمام کسانی‌که جوانان سوری و غیر سوری را فریب می‌دهند و به نام جهاد آنها را به مبارزه با نظام می کشاندند، بیزار هستم، در حالی‌که همه می‌دانند که اگر قرار باشد، جهاد حقیقی وجود داشته باشد، در فلسطین است.

وی از دولت سوریه خواست تا این جوانان فریب خورده را ببخشند و با آزادی آنها، اجازه دهند که این جوانان نیز به آغوش خانواده‌هایشان بازگردند.

فارس

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=87710

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر