1

شیعیان جهان از مرز چهارصد ملیون نفر گذشت

  • کد خبر : 88917
  • ۲۲ خرداد ۱۳۹۲ - ۱۹:۱۵

بر اساس آمار این موسسه ی پژوهشی بسیار معتبر، تعداد شیعیان جهان امروز به ۴۰۰ ملیون نفر افزایش پیدا کرده و این یعنی اینکه شیعیان در حدود یک چهارم مسلمانان جهان را تشکیل می دهند.بیش از ۱۰۰ پژوهشگر این مرکز بر این پژوهش نظارت داشته اند.

مرکز پژوهشی- تحقیقاتی “لیوفرم” در لندن که در حوزه ی ادیان ومذاهب و اعتقادات دینی فعالیت می کند و در حدود۲۲۲ دفتر در جهان دارد نتایج جدیدترین سرشماری خود در مورد پیروان ادیان و مذاهب را منتشرنمود.

بر اساس آمار این موسسه ی پژوهشی بسیار معتبر، تعداد شیعیان جهان امروز به ۴۰۰ ملیون نفر افزایش پیدا کرده و این یعنی اینکه شیعیان در حدود یک چهارم مسلمانان جهان را تشکیل می دهند.

بر اساس این گزارش بین المللی که هر ده سال یکبار منتشر می شود تعداد شیعیان جهان بدین شرح است: ایران : ۸۰ ملیون نفر، هند: حدود ۷۴ ملیون نفر، پاکستان:بیشتر از ۴۶ ملیون نفر، ترکیه: ۳۳ ملیون نفر، عراق: ۲۶ ملیون نفر، یمن: ۱۲ ملیون نفر، افغانستان: ۱۰ ملیون نفر، آذربایجان: ۱۰ ملیون نفرف سعودی: ۵ ملیون نفر، مصر: ۳ ملیون نفرف شمال آفریقا: ۲ ملیون نفر، و غرب آفریقا نیز ۲ ملیون نفر؛ و ….،  این گزارش اذعان نمود که شیعیان جهان در بیش از ۱۹۸ کشور زندگی می کنند. شایان ذکر است که بیش از ۱۰۰ پژوهشگر این مرکز بر این پژوهش نظارت داشته اند.

شیعه نیوز

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=88917

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر