1

افشاگری های جدید!

  • کد خبر : 91422
  • ۰۹ تیر ۱۳۹۲ - ۱۳:۰۷

به نوشته پایگاه اینترنتی “اشپیگل”، آژانس امنیت ملی آمریکا به صورت هدفمند از اتحادیه اروپا جاسوسی کرده است.

سایت رادیو فردا(Radio Farda) نوشت: «مجله اشپیگل چاپ آلمان می‌گوید سندی سری را دیده است که نشان می‌دهد مکالمات اتحادیه اروپا از سوی نیروهای امنیتی آمریکا شنود می‌شده است.»

 به گزارش رویترز، این سند که گفته می‌شود از طریق ادوارد اسنودن به رویت مجله اشپیگل رسیده، نشان می‌دهد که آژانس امنیت ملی آمریکا به ارتباطات میان مقرهای اتحادیه اروپا در بروکسل، واشنگتن و سازمان ملل نفوذ کرده است. در گزارش اشپیگل آمده که این نوع نفوذها در قالب ورود به شبکه کامپیوتری داخلی این اتحادیه انجام شده که اجازه دسترسی به اسناد و ای – میل‌های این اتحادیه را به نهادهای امنیتی آمریکا داده است.

مقامات دولت آمریکا تاکنون درباره این گزارش واکنشی نشان نداده‌اند.

 سایت دویچه وله در مورد نحوه جاسوسی آمریکا از دفتر اتحادیه اروپا در بروکسل نوشت: «بیش از ۵ سال پیش تعداد زیادی تماس‌های تلفنی ناموفق توجه کارشناسان امنیتی اتحادیه اروپا را به خود جلب کردند. ظاهرا یکی از مراکز کنترل مخابراتی ساختمان شورای اتحادیه اروپا هدف این تماس‌ها بوده است. کارشناسان امنیتی رد تماس‌های تلفنی را تا مقر ناتو در اِوِر (حومه بروکسل) پیگیری کردند. بررسی‌های بیشتر نشان داد که حمله به مرکز یادشده از یکی از دوایر ویژه ساختمان ناتو انجام شده که در اختیار آژانس امنیت ملی ایالات متحده قرار دارد.»

به گزارش بی بی سی فارسی، مارتین شولتز، رئیس پارلمان اروپا از دولت آمریکا خواسته است که در خصوص گزارش جاسوسی آن کشور از دفاتر نمایندگی اتحادیه اروپا در واشنگتن و نیو یورک توضیح دهد.

 او گفته است اگر خبر تجسس در دفاتر نمایندگی اتحادیه اروپا صحت داشته باشد، اثر جدی بر روابط اتحادیه اروپا و آمریکا خواهد گذاشت.

 هنوز مشخص نیست که دستگاه امنیتی آمریکا به چه اطلاعاتی از اتحادیه اروپا دست یافته است اما دانستن جزئیات مربوط به مواضع اتحادیه اروپا در خصوص مسائل نظامی و تجاری به مقامات آمریکایی طرف مذاکره با اروپایی ها کمک خواهد کرد.

 علاوه بر آقای شولتز، وزیر امور خارجه لوکزامبورگ نیز گفته است آمریکا بهتر است بر آژانس های اطلاعاتی خودش نظارت داشته باشد تا بر متحدان خود.

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=91422

برچسب ها

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر