3

اظهارات شنیدنی “گوهر خیراندیش” در خصوص “کلاه پهلوی”

  • کد خبر : 94101
  • ۲۹ تیر ۱۳۹۲ - ۱۱:۵۲

“گوهر خیراندیش” گفت: قضاوت درباره مجموعه “کلاه پهلوی” را بر عهده مردم می‌گذارم، همه ما زحمت خود را کشیدیم.

“گوهر خیراندیش” بازیگر پیشکسوت تئاتر، سینما،‌ تلویزیون و رادیو متولد اول شهریور ۱۳۳۳ در شیراز است. وی در سال ۱۳۵۷ در دانشگاه تهران قبول شد و به همراه همسرش مرحوم “جمشید اسماعیل خوانی” به تهران آمد. “خیراندیش” با فیلم “روزهای انتظار” فعالیتش را در سینما آغاز کرد و با فیلم “بانو” خوش درخشید.
“گوهر خیراندیش” همیشه در نقشهای متفاوت ظاهر شده است و برنده سیمرغ بلورین بهترین بازیگر نقش اول زن برای فیلم “رسم عاشق کشی” در بیست و دومین جشنواره بین المللی فیلم فجر در سال ۱۳۸۳ شده است. این هنرمند کشورمان با کسب جوایز بسیاری همیشه برای کشورمان افتخارآفرین بوده است. به بهانه حضور او در سریال “کلاه پهلوی” پای گپ و گفتی با او نشستیم که بخشی از آن را در زیر می خوانید:
*خانم “خیراندیش” شما یکی از بازیگران صاحب نام کشورمان هستید که مثل همیشه در مجموعه‌های تلویزیونی چون “کلاه پهلوی” خوش درخشیدید، شما مدتی در “ایران” نبودید، کمی از خودتان برایمان بگویید؟
-مردم همیشه به من لطف داشته‌اند. بله،‌ به دلیل دنبال کردن مداوای ستون فقراتم و تحصیلات فرزندانم به آمریکا رفتم ولی از بازی در سریال‌ها و فیلم‌های سینمایی دور نبودم و در هر فرصتی که به ایران آمدم، هم در سریال‌ها و هم در فیلم‌های سینمایی شرکت داشته‌ام، جدا از “کلاه پهلوی” در سریال‌های “دختران حوا” و “مادر” که به تازگی پخش شدند و در رسانه‌ها نیز سریال “ساخت ایران” و در سینما هم “آهوی پیشانی سفید”، “علفزار” و “روییدن در باد” جزء آثار سینمایی کودک بوده‌‌اند که بازی کرده‌ام و در فیلم‌های سینمایی چون “خنده در باران” به کارگردانی “داریوش فرهنگ” و “شش نفر زیر باران” را به کارگردانی “علی عطشانی” روی پرده سینما داشته‌ام و در کنار آن هم در فیلم ۹۰ دقیقه ای “فلورا سام” نیز به ایفای نقش پرداخته ام.
*پس شما فعالیت خود را در این مدتی هم که نبودید ادامه دادید. اکنون سریال های “کلاه پهلوی” از شما در شبهای جمعه روی آنتن می رود، از این مجموعه برایمان بگویید؟
به دلیل زحمات کشیده شده به نسبت کارهای سخیف شبکه های خارجی و بعضی از تولیدات داخلی، معتقدم برای “کلاه پهلوی” زحمت کشیده شده است. خیلی ها توقع بیشتری دارند که من به آنها حق می دهم ولی دوست داریم که مردم ما بینندگان سریال های داخلی باشند تا سریال های ضعیف خارجی.
*خانم “خیراندیش” پیشنهاد شما در صورت دیده نشدن برنامه های ماهواره ای به هنرمندان و مسئولان چیست؟
تقاضای من این است که  به دست  اندرکاران هنر اعتماد بیشتری کنند و دست آنها را تا آنجا که امکان دارد باز گذراند، چون در این سالها مترو معیارها و پارامترهای مشخصی داده نشده است.
* هنرمندان متعهد کم نیستند
در ادامه گوهر خیراندیش متذکر شد که این اتفاق توسط هنرمندان متعهد که سالهاست تکلیف خود را با هنرهای نمایشی مشخص کرده اند و چهارچوب رسانه را به خوبی می شناسد افتاده است، می خواهم که مسئولان اجازه انتقادهای سازنده را به دست اندرکاران هنر بدهند و با دید  تحلیلی و کارشناسانه و با در نظر گرفتن پارامترهای رسانه دست هنرمندان را باز گذاشته تا مردم رسانه را از خود  تلاش ما، برای شنیدن انتقاد مردم و مسئولان است.
*چه باید کرد تا در رسانه مخاطبان بیشتری داشته باشیم تا باورمان کنند؟
بارها شده که برای ایام ماه مبارک رمضان و عید نوروز کارهایی را به آنتن تلویزیون رسانده ایم و توانسته ایم  لبخند و احساس شادی را در مردم ایجاد  کنیم و در کنار آن تمام تلاشمان این بوده است  که مردم کار ما را ببینند و دوست داشته باشند و از مسئولان  تقاضا داریم که اجازه ساخت سریالهای ضعیف را ندهند، چرا که سطح دید و ارتقاء هنری، سیاسی و  اجتماعی مردم با این گونه سریالها پایین می آید.
* خود سانسوری نکنیم
*خانم خیر اندیش، خود سانسوری ها  چقدر به ساخت کارهای هنری لطمه می زند؟
دست اندرکاران هنر با شناخت و آگاهی به معیارهای جمهوری اسلامی تا آنجا که می توانند نباید خودشان را  سانسور کنند همه عزیزان که دست اندرکار اجرایی سریال “کلاه پهلوی” بوده اند همگی نقطه نظرهای نویسنده و کارگردان سریال را اجرا کرده اند، حال چقدر با واقعیتهای   تاریخ آن زمان نزدیک شده ایم، قضاوتش با مردم و جوابش با سید ضیاء الدین  دری به عنوان  کارگردان و نویسنده است و همه هنرمندان تلاش کرده اند که بهترین کار خود را ارائه دهنده تا چه قبول  افتد و چه در نظر آید…
 گفتگو از الهه علیزاده.
 yjc.ir
لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=94101

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر