1

راهکار سیاسی تنها راه حل بحران سوریه است/ تاکید بر آغاز گفتگوی ملی بدون پیش شرط

  • کد خبر : 95489
  • ۱۰ مرداد ۱۳۹۲ - ۱۹:۵۵

نخست وزیر سوریه ضمن تاکید بر آغاز گفتگوی ملی بدون پیش شرط و به دور از مداخلات خارجی، گفت: نیازی نیست که سوریه برای مذاکره با گروههای تروریستی در کنفرانس ژنو حاضر شود.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از شبکه المنار، “وائل الحلقی” نخست وزیر سوریه گفت: راهکار سیاسی، تنها راه پایان دادن به بحران موجود در سوریه است.

وی با بیان این مطلب افزود: نیازی نیست که سوریه در کنفرانس ژنو برای مذاکره با گروههایی حاضر شود که شورای امنیت آنها را در فهرست گروههای تروریستی گنجانده است.

نخست وزیر سوریه ادامه داد: گروه موسوم به ارتش آزاد در واقع گروه دروغینی است که برای سرپوش نهادن اقدامات گروههای تروریستی که بیشتر آنها در گروههای القاعده هستند،سر بر آورده است.

الحلقی همچین تاکید کرد: سوریه بر این باور است که راهکار سیاسی تنها راه حل بحران کشور است. لذا از گروههای مخالف خارج نشین و گروههای مسلحی که سلاح بر زمین نهاده اند خواستار مشارکت در این نشستها شده است.

وی هدف از این اقدام دولت سوریه را آغاز کنفرانس ملی فراگیر و تحقق آشتی ملی و متوقف ساختن خونریزی در سوریه عنوان کرد.

از سوی دیگر نخست وزیر سوریه افزود: موضع گروههای مخالف، انتخاب گزینه اقدامات مسلحانه علیه غیر نظامیان سوریه، ارتش و نهادهای این کشور است.

الحلقی تصریح کرد: مردم سوریه می توانند مشکل خود را به تنهایی حل کنند، البته به شرط اینکه این راه حل، متعلق به سوریه و به دور از مداخله خارجی، بدون پیش شرط و به خاطر وحدت و ثبات این کشور باشد.

وی در پایان خاطر نشان کرد: صندوقهای رای گیری تنها معیار انتخاب کسی خواهند بود که قصد دارد حکومت را در سوریه به دست گیرد.

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=95489

برچسب ها

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر