1

در طرح نظارت نوروزی ۳۶ هزارو ۳۰۱ پرونده در سراسر کشور تشکیل شد

  • کد خبر : 248763
  • ۱۹ فروردین ۱۳۹۷ - ۱۷:۳۷

سخنگوی طرح نظارت نوروزی سازمان تعزیرات حکومتی گفت: در طرح نظارت نوروزی ۳۶ هزارو ۳۰۱ پرونده در سراسر کشور تشکیل شد و ۲۲۶ میلیاردو ۲۳۰ میلیون تومان جزای نقدیتعیین شده است.

سخنگوی طرح نظارت نوروزی سازمان تعزیرات حکومتی گفت: در طرح نظارت نوروزی ۳۶ هزارو ۳۰۱ پرونده در سراسر کشور تشکیل شد و ۲۲۶ میلیاردو ۲۳۰ میلیون تومان جزای نقدیتعیین شده است.

افق نیوز/ سیدیاسر رایگانی صبح امروز -یک‌شنبه- در نشست خبری که با حضور خبرنگاران برگزار شد با تشکر از همکاری خبرنگاران در طرح نظارت نوروزی و همچنین سایر نهادهایی که با این سازمان هراهی داشتند اظهار کرد: در مدت طرح نظارت نوروزی که از ۱۵ اسفندماه ۹۶ تا ۱۵ فروردین ۹۷ برگزار شد ۳۶ هزارو ۳۰۱ پرونده در سراسر کشور تشکیل شده که مجموعا ۲۲۶ میلیارد و ۲۳۰ میلیون تومان جزای نقدی در حق صندوق دولت محکوم شدند و مردم امسال ملموس‌تر خدمات سازمان تعزیرات حکومتی را در طرح نوروزی مشاهده کردند.
وی افزود: بیشترین پرونده‌ها تشکیل شده متعلق به استان‌های اصفهان، تهران، مازندران و خراسان رضوی بوده و کمترین پرونده متعلق به استان‌های خراسان جنوبی، ایلام و چهارمحال و بختیاری بوده است.
سخنگوی طرح نظارت نوروزی سازمان تعزیرات در پاسخ به سوالی در رابطه با تشکیل پرونده در مورد مدیر عامل یکی از فروشگاه‌های زنجیره‌ای اظهار کرد: این پرونده در حال رسیدگی بوده و در حال ارایه مدارک و استنادات هستند و دلیل تشکیل پرونده طبق دریافت شکایت مردمی فروش فندقی بوده که طبق نظر کارشناس استفاده انسانی نداشته است.
سخنگوی طرح نظارت نوروزی سازمان تعزیرات حکومتی در ادامه اظهار کرد: در طرح نظارت نوروزی امسال  تخلفات در رابطه با عدم درج قیمت با ۱۵ هزارو ۸۶۵ فقره پرونده، گرانفروشی با ۹ هزارو ۸۰۳ پرونده و عدم ارائه فاکتور با ۵ هزارو ۱۰ پرونده بیشترین فراوانی را به خود اختصاص دادند.
وی خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه در قانون نظام صنفی بحث تذکر حذف شده است، اما همکاران ما از باب پیشگیری از تخلف در بازار ۶ هزار و ۲۴۳ واحد صنفی را که با تخلف آنها سلامت جامعه به خطر نمی‌افتاد با تذکر و بدون تشکیل پرونده واحد صنفی راهنمایی کردند و همچنین در بازرسی‌های انجام شده واحدهای صنفی که هیچ تخلفی نداشتند ۵ هزارو ۵۱۲ واحد صنفی بودند.
رایگانی گفت:‌ در حوزه کالا و خدمات اعم از گرانفروشی، کم‌فروشی، عدم درج قیمت و عدم ارائه فاکتور در مجموع ۱۰۷ میلیارد و ۷۱۲ میلیون تومان بوده است. متخلفین در حوزه بهداشت، دارو، درمان و دامپزشکی نیز به پرداخت یک میلیارد و ۷۴ میلیون تومان جریمه در حق دولت محکوم شدند.
وی با اشاره به اینکه بیشترین جزای نقدی که در طرح نوروزی صورت گرفته است در حوزه قاچاق کالا و ارز بود، گفت: در این حوزه متخلفین به پرداخت ۱۱۷ میلیارد و ۴۴۳ میلیون تومان جزای نقدی در حق دولت محکوم شدند.
سخنگوی طرح نظارت نوروزی در پاسخ به سوال ایسنا در باره کشیک‌های سازمان‌ تعزیرات در پایانه‌های مسافربری اظهارکرد: گشت های کشیک‌ سازمان تعزیرات حکومتی از روزهای ابتدایی‌ سال در پایانه‌های مسافربری حضور داشتند و یکی از مهمترین دلایل عدم تنش در این بخش این بوده است که افزایش قیمتی در رابطه با بلیط‌ها نداشتیم و گزارشی نیز در این حوزه نداشتیم.
رایگانی گفت: طرح نظارت نوروزی سازمان تعزیرات حکومتی از ۱۵ اسفندماه ۹۶ با ظرفیت حدود ۱۰ هزار نفر از نیروی انسانی این سازمان در سراسر کشور آغاز شد و تا ۱۵ فروردین‌ماه ادامه داشت که در مجموع حدود یک سوم ظرفیت نیروی انسانی سازمان در این طرح درگیر بودند.

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=248763

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر