2

۵۰درصد داوطلبان در کنکور سراسری پذیرفته می شوند

  • کد خبر : 3762
  • ۰۷ تیر ۱۳۹۰ - ۱۳:۵۹

رییس سازمان سنجش آموزش کشور گفت: امسال یک میلیون و ۱۵۰ هزار نفر در آزمون سراسری ثبت‌نام کرده‌اند که با توجه به ظرفیت ۵۸۵ هزار نفری پذیرش دانشگاه‌ها ۵۰ درصد این داوطلبان پذیرفته خواهند شد . افق :آقای سرورالدین در نشست خبری افزود: ظرفیت پذیرفته شدگان آزمون سراسری امسال ۵۸۵ هزار نفر است که این […]

رییس سازمان سنجش آموزش کشور گفت: امسال یک میلیون و ۱۵۰ هزار نفر در آزمون سراسری ثبت‌نام کرده‌اند که با توجه به ظرفیت ۵۸۵ هزار نفری پذیرش دانشگاه‌ها ۵۰ درصد این داوطلبان پذیرفته خواهند شد .

افق :آقای سرورالدین در نشست خبری افزود: ظرفیت پذیرفته شدگان آزمون سراسری امسال ۵۸۵ هزار نفر است که این تعداد سال گذشته ۵۲۰ هزار نفر بود.

وی با بیان اینکه در حال حاضر برای هر ۲ نفر داوطلب سه صندلی در دانشگاه‌های کشور وجود دارد، گفت: بحث اصلی کنکور امسال گزینش دانشجو نیست بلکه بیشتر گزینش رشته است.

رئیس سازمان سنجش آموزش کشور افزود: کنکور سراسری تنها راه ورود به دانشگاه نیست بلکه از طریق دانشگاه‌های علمی کاربردی،فنی حرفه ای ، پیام نور و ‌پودمانی نیز نیز می توان به دانشگاه وارد شد.

سرورالدین با بیان اینکه کنکور ۹۰ در بالاترین سطح فناوری ممکن برگزار می‌شود، گفت: دستگاه‌های مورد استفاده در سازمان سنجش ،طراحی شده و در یک کشور خارجی ساخته شده است.

وی گفت:در چاپخانه قرنطینه شده سوالات چاپ و در قرنطیه کامل و به شکل بسته بندی به دست داوطلب می رسد که برای تحقق عدالت موثر است .

رئیس سازمان سنجش آموزش کشور افزود: به علت شکایت‌هایی که از سوی داوطلبان در گذشته صورت گرفت بود برای حوزه‌های امتحانی شرایط خاصی در نظر گرفته شد.

سرورالدین گفت:بنابراین شهرهایی که حوزه های آزمون در آن برپا می شد از ۴۰۰ شهر به ۳۳۴ شهر کاهش یافت و از۹۴۰ هزار نفری که در مدارس آزمون می دادند امسال ۲۴۰ هزار نفر آزمون می دهند و ۷۰۰ هزار نفر به دانشگاه ها منتقل شدند.‌

وی افزود: در کنکور امسال مقرر شد بین محل زندگی داوطلب و محل آزمون وی بیش از ۶۰ کیلومتر فاصله نباشد.

رئیس سازمان سنجش آموزش کشور گفت:‌از میان ثبت نام شدگان ۶۰٫۵ درصد دختر و ۳۹٫۵ درصد پسر هستند.

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=3762

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر