3

شبیه‌سازی حادثه کاروان آزادی غزه در اسرائیل برای مدیریت افکار عمومی

  • کد خبر : 4640
  • ۱۴ تیر ۱۳۹۰ - ۱۶:۴۷

وزارت دیپلماسی عمومی و امور یهودیان پراکنده رژیم صهیونیستی به شبیه سازی و تمرین آمادگی برای حوادثی چون کاروان کمک‌های بشردوستانه غزه پرداخت. افق – مشرق،در این شبیه سازی، که توسط وزارت دیپلماسی عمومی و امور یهودیان پراکنده این رژیم صورت گرفت، برای کنترل رسانه‌ها یک اتاق وضعیت تشکیل داده شد. این اتاق بدین منظور […]

وزارت دیپلماسی عمومی و امور یهودیان پراکنده رژیم صهیونیستی به شبیه سازی و تمرین آمادگی برای حوادثی چون کاروان کمک‌های بشردوستانه غزه پرداخت.

افق – مشرق،در این شبیه سازی، که توسط وزارت دیپلماسی عمومی و امور یهودیان پراکنده این رژیم صورت گرفت، برای کنترل رسانه‌ها یک اتاق وضعیت تشکیل داده شد. این اتاق بدین منظور طراحی شده است تا اخبار مورد نظر این رژیم از طریق پیام‌های تصویری، ویدیو کلیپ‌ها، و دیگر روش‌ها در اینترنت و به ویژه در شبکه‌های اجتماعی فیس‌بوک و توییتر پخش شود.

اعضای اصلی وزارت کارکنان و نیز نمایندگان دفتر نخست وزیر، وزارت خارجه، سخنگوی نیروهای دفاعی، دفتر مطبوعاتی، آژانس یهودیان، و سازمان‌های دیپلماسی عمومی رژیم صهیونیستی در این تمرین شرکت کرده بودند.

سناریوی این تمرین و شبیه‌سازی آن بدین صورت بود که در آن بیش از ۵۰۰ فعال حقوق بشر سوار بر حدود ۱۰ کشتی به آب‌های سرزمین‌های اشغالی فلسطین در ساعت ۱۰ صبح رسیدند. در ساعت ۱۰٫۳۰، ناوگان دریایی رژیم صهیونیستی به کشتی‌ها نزدیک شد. چند نارنجک به سمت سربازان اسرائیلی پرتاب شد، که منجر به زخمی شدن تعدادی از نیروهای این رژیم گردید. در ساعت ۱۱ به نیروهای رژیم صهیونیستی دستور داده شد تا کنترل کشتی‌هایی را که مقاومت می‌کردند بدست آورند. تا ساعت ۱۱٫۴۵ این درگیری‌ها ادامه داشت که منجر به زخمی شدن ۱۰ سرباز رژیم صهیونیستی گشت. از اشخاص سوار بر این کشتی‌ها نیز دو نفر کشته و ۱۴ نفر زخمی شدند که حال دو نفر آنها وخیم بود. در حین تمرین اتاق وضعیت، با اداره سخنگوی نیروهای دفاعی و هیئت مدیره اطلاعات ملی رژیم صهیونیستی، شروع به انتشار پیام‌هایی به اجتماعات یهودیان و هم‌پیمانان این رژیم در جاهای مختلف جهان کرد. اشخاص موجود در اتاق وضعیت که مسئول رسانه‌های جدید هستند دست به به‌روزرسانی پیام‌ها در شبکه‌های اجتماعی، فیس‌بوک، و توییتر زدند.

رژیم صهیونیستی در این تمرین با شبیه‌سازی حادثه غزه بر آن است تا بتواند در آینده برای خبرپراکنی چنین رویدادهایی و ایجاد جو رسانه‌ای آبرومند برای خود در نقاط مختلف جهان، آمادگی لازم را داشته باشد. این تمرین بر اساس حمله رژیم صهیونیستی به کاروان آزادی غزه در خرداد سال گذشته شبیه‌سازی شده بود، که در آن حادثه بیش از ۱۰ غیرنظامی توسط نیروهای این رژیم کشته شدند. لازم به ذکر است که شورای حقوق بشر سازمان ملل نیز در این حادثه دیگر نتوانست بر جنایات این رژیم سرپوش گذاشته و اعلام کرد که امکان پیگرد قانونی این رژیم به دلیل کشتار تعمدی و انجام اعمال وحشیانه وجود دارد.

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=4640

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر