2

پوشش تمامی نقاط کور کشور با رادارها و سامانه‌های دیدبانی ثابت و متحرک

  • کد خبر : 5468
  • ۲۱ تیر ۱۳۹۰ - ۱۴:۰۲

امیر فرزاد اسماعیلی فرمانده قرارگاه پدافندهوایی خاتم‌الانبیاء(ص) با اشاره به توانمندی‌های روزافزون این قرارگاه در دستیابی به فناوری‌های موشکی، به موضوع بهینه‌سازی سامانه موشکی برد بلند اس ۲۰۰ اشاره کرد و گفت: این ارتقا و بهینه‌سازی به قدری است که می‌توان اعلام کرد ما بزودی حتی نام این سامانه را هم تغییر خواهیم داد. اسماعیلی […]

امیر فرزاد اسماعیلی فرمانده قرارگاه پدافندهوایی خاتم‌الانبیاء(ص) با اشاره به توانمندی‌های روزافزون این قرارگاه در دستیابی به فناوری‌های موشکی، به موضوع بهینه‌سازی سامانه موشکی برد بلند اس ۲۰۰ اشاره کرد و گفت: این ارتقا و بهینه‌سازی به قدری است که می‌توان اعلام کرد ما بزودی حتی نام این سامانه را هم تغییر خواهیم داد. اسماعیلی با بیان اینکه صفر تا صد این سیستم طوری بهینه شده که اصلا شاکله آن با آنچه که روس‌ها طراحی کرده بودند کاملا فرق می‌کند، اظهار داشت: البته این تغییرات مورد تایید و احسنت سازندگان این سیستم نیز قرار گرفته است.

افق – فارس:وی با اشاره به اینکه ما امروز به جایی رسیدیم که می توانیم از این سامانه پدافندی برد بلند و منحصر به فرد، به شایستگی استفاده کنیم، افزود: استفاده از سامانه‌های دفاع هوایی برای ما به مثابه بازی شطرنج است که ۳۲ مهره داشته و خانه‌های هشت در هشت آن هیچ وقت کم و زیاد نمی‌شود و این تدبیر بازی‌کننده است که برنده و بازنده را مشخص می‌کند.

* مدرن‌ترین رادارهای ایران در کمین پرنده‌های رادارگریز

فرمانده قرارگاه پدافند هوایی خاتم‌الانبیاء(ص) همچنین درخصوص توانمندی‌های راداری و کشف پرنده‌های رادارگریز، گفت: همین امروز ما سیستم‌هایی داریم که هواپیماهای رادار گریز را براحتی می‌توانیم ثبت و ضبط کرده و مسیر و رفتار حرکتشان را بخوبی رصد کنیم.

اسماعیلی به رزمایش سال گذشته ارتش اشاره و خاطرنشان کرد: در رزمایش ولایت ۸۹ با اخطار به دو هواپیمای جاسوسی امریکا که قصد نزدیک شدن به مرزهای کشورمان را داشتند، این امر را اثبات کردیم.

وی همچنین به موضوع بکارگیری رادارهای مدرن “آرایه فازی ” برای کشف پرنده‌های رادارگریز اشاره کرد و افزود: با استفاده از توانمندی دانشگاها و صنعت، ما می‌توانیم بخوبی از رادارهای با المان‌های آرایه فازی استفاده کنیم که در این زمینه به دستاوردهای خوبی هم رسیده‌ایم.

* پوشش تمامی نقاط کور کشور با رادارها و سامانه‌های دیدبانی ثابت و متحرک

فرمانده قرارگاه پدافند هوایی خاتم‌الانبیاء(ص) در ادامه درخصوص رفع فضاها و نقاط کور کشور نیز تصریح کرد: ما کشور خودمان را بیشتر از هر کسی می‌شناسیم و اگر در گذشته تنها از رادارهای ثابت استفاده می‌شد، اما امروز با استفاده از سامانه‌های دیدبانی ثابت و متحرک و نیز رادارهای متحرک، تمامی نقاط کشور را تحت پوشش داریم و البته در این زمینه تمامی نیروهای مسلح فعالیت دارند چراکه رهبر معظم انقلاب، پدافند را اولویت اول کشور می‌دانند.

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=5468

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر