2

کشف گورهای بی نام و نشان در ۳۸ مکان مختلف در دره کشمیر

  • کد خبر : 10382
  • ۳۱ مرداد ۱۳۹۰ - ۲۲:۱۳

  این نهاد در گزارشی اعلام کرد که جسد دو هزار و ۱۵۶ نفر در گورهای بی نام و نشان در ۳۸ مکان مختلف در دره کشمیر را کشف کرده است . درگزارش کمیسیون حقوق بشر جامو و کشمیر گفته شده است که ۲۱ گور بی نام و نشان در بخش بارامولا، سه گور در […]

بیش از دو هزار گور بی نام و نشان در کشمیر کشف شد 

این نهاد در گزارشی اعلام کرد که جسد دو هزار و ۱۵۶ نفر در گورهای بی نام و نشان در ۳۸ مکان مختلف در دره کشمیر را کشف کرده است .
درگزارش کمیسیون حقوق بشر جامو و کشمیر گفته شده است که ۲۱ گور بی نام و نشان در بخش بارامولا، سه گور در هر یک از بخش های ‘بندیپور’ و ‘هندوارا ‘و ۱۱ گوردر بخش ‘کوپوارا’ در شمال کشمیر کشف شده اند.
براساس این گزارش، ۸۵۱ جسد گمنام در ‘بارامولا’، ۱۴ جسد در ‘بندیپور’، ۱۴ جسد در هندوارا و یک هزارو ۲۷۷جسد بی نام و نشان در ‘کوپوارا’ وجود دارند.
در گزارش کمیسیون حقوق بشر جامو و کشمیر تاکید شده است که پلیس همه اجساد را که دارای زخم گلوله می باشند به عنوان ستیزه جویان ناشناس به اهالی محل به منظور دفن آنها تحویل داده است.
حامیان حقوق بشر و گروه های طرفدار استقلال از مدتها پیش مدعی وجود چنین گورهایی در کشمیر بوده و اغلب اسناد معتبری را به منظور اثبات ادعای خود ارائه می دادند ، ولی این نخستین بار است که یک نهاد رسمی وجود آنها را تأیید می کند .
کشف این گورها همچنین صحت محتوای گزارش سال ۲۰۰۹ یک سازمان حقوق بشر بنام ‘هیئت داوری بین المللی مردم در مورد حقوق بشر و عدالت’ (International People’s Tribunal on Human Rigthgs and Justice) را مبنی بر وجود هزاران گور بی نام نشان در دره کشمیر به اثبات رسانده است.
در این گزارش تهیه شده براساس تحقیقات این سازمان در فاصله نوامبر ۲۰۰۶ و نوامبر ۲۰۰۹ اسنادی مبنی بر وجود ۲۷۰۰ گور بی نام و نشان و چندین گورستان جمعی در دره کشمیر گنجانده شده اند.
آخرین یافته ها شامل ۵۷۴ جسدی که به عنوان ناشناس دفن شده وشامل غیر نظامیان محلی نیز نمی شود.
کمیسیون حقوق بشر جامو و کشمیر همچنین ۱۸ گورستان جمعی، ۲۰ جسد سوخته شده و ۵ جمجمه را کشف کرده است.
این کمیسیون تحقیقات خود را سه سال پیش بدنبال خواسته ‘انجمن والدین افراد مفقودالاثر’ آغاز و در سال ۲۰۰۸ گزارشی را منتشر و در آن به وجود گورهای بی نام و نشان اعتراف کرد.
در گزارش کمیسیون حقوق بشر جامو و کشمیر گفته شده است: شکی در این نیست که گورهای بی نام و نشان حاوی اجساد افراد گمنام در کشمیر وجود دارد. دولت وجود تنها ۴۶۴ جسد نامشخص را تأیید ولی از مابقی ۱۶۹۲ جسد چشم پوشی کرده است .
نیروهای امنیتی هند در کشمیر اغلب به قتل غیرنظامیان بیگناه در جریان درگیرهای ساختگی و نمایش آنان به عنوان جنگ جویان جدایی طلب به منظور کسب جایزه و ارتقاء مقام متهم شده اند.
مقامات هندی بار ها این ادعاها را ، به عنوان تبلیغات سازمان های جدایی طلب رد کرده اند.
‘انجمن والدین افراد مفقودالاثر’ ادعا می کند که حدود ۱۰ هزار نفر در طول شورش مسلحانه تقریباً ۲۰ ساله مردم کشمیر علیه حکومت هند در این دره مفقود شده اند.
احساس می شود که عده زیادی از این افراد مفقودالاثر در این گورهای بی نام و نشان دفن شده اند.
رئیس ‘انجمن والدین افراد مفقودالاثر’ پروانه آهنگر از گروه های حقوق بشر بین المللی و مقامات هندی خواسته که اجساد موجود در این گورهای بی نام و نشان را شناسایی کنند/ایرنا

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=10382

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر