3

حمله افراد مسلح در سوریه به سوی هیات سازمان ملل متحد

  • کد خبر : 10385
  • ۳۱ مرداد ۱۳۹۰ - ۲۲:۱۸

پایگاه سوریه الان عصر دوشنبه با اعلام این خبر افزود : این حمله هنگام خروج هیات سازمان ملل متحد از ساختمان استانداری حمص انجام و به کشته شدن یک غیرنظامی، مجروحیت یک غیرنظامی دیگر و چهار پلیس همراه هیات منجر شد. بر پایه این گزارش ، مهاجمان به هیات مزبور در حمص دستگیر شدند. خبرگزاری […]

پایگاه سوریه الان عصر دوشنبه با اعلام این خبر افزود : این حمله هنگام خروج هیات سازمان ملل متحد از ساختمان استانداری حمص انجام و به کشته شدن یک غیرنظامی، مجروحیت یک غیرنظامی دیگر و چهار پلیس همراه هیات منجر شد.
بر پایه این گزارش ، مهاجمان به هیات مزبور در حمص دستگیر شدند.
خبرگزاری سوریه (سانا) نیز عصر دوشنبه در همین ارتباط اعلام کرد که افراد مسلح امروز همزمان با عبور هیات سازمان ملل متحد از مقابل استانداری حمص به سوی نیروهای پلیس در برابر ساختمان استانداری تیراندازی کردند که در نتیجه یک پلیس کشته و یک نفر مجروح شد.
‘غسان عبدالعال’ استاندار حمص نیز در این ارتباط گفت ، افراد مسلح سوار بر یک دستگاه خودرو ‘کیا ریو’ بودند که این خودرو تعقیب و توقیف شد.
هیات سازمان ملل برای بررسی اوضاع در سوریه به این کشور سفر کرده و قرار است در مدت چهار روز از شهرهای این کشور که شاهد ناآرامی بوده است ، بازدید کند.
همچنین امروز یک دستگاه ون مسافربری در منطقه ‘محرده’ در شهر حماه در مرکز سوریه هدف تیراندازی افراد مسلح قرار گرفت که بر اثر آن یک زن کشته و یک نظامی مجروح شد.
پایگاه اینترنتی ‘سوریاالان’ نیز گزارش داد: گمرک ‘تنف’ در مرز سوریه – عراق مقادیر زیادی سلاح پیشرفته و مهمات را در یک دستگاه اتوبوس عراقی که از بغداد عازم سوریه بود، کشف کرد.
گفته می شود که سلاح های کشف شده به مقام های ذیربط تحویل داده شده است.
‘بشار اسد’ رییس جمهوری سوریه نیز پیام ‘جلال طالبانی’ همتای عراقی خود را درباره حمایت عراق از سوریه در برابر توطئه علیه امنیت و ثباتش از ‘فالح فیاض’ مشاور امنیت ملی و وزیر امنیت ملی عراق دریافت کرد.
در این دیدار همکاری امنیتی موجود میان سوریه و عراق، اهمیت ادامه هماهنگی و همکاری میان دو کشور به گونه ای که تاثیر مثبت بر امنیت و ثبات دو کشور و منطقه داشته باشد، بررسی شد.
اسد اواخر ماه گذشته پیامی مشابه از طالبانی و در ماه آوریل پیامی از ‘نوری المالکی’ نخست وزیر عراق درباره حمایت دولت عراق از سوریه دریافت کرد.
بشار اسد امروز و در ادامه اصلاحات سیاسی در این کشور فرمان تشکیل کمیته امور احزاب را صادر کرد که شامل وزیر کشور به عنوان رییس و چهار عضو دیگر است.
ماموریت این کمیته بر اساس گفت وگوی تلویزیونی شب گذشته اسد، اجرای قانون احزاب است.
این قانون پیشتر تصویب و بر اساس آن برخی احزاب سیاسی جدید این روزها در انتظار تایید برای آغاز فعالیت خود هستند.
پایگاه اینترنتی ‘شام پرس’ نیز امروز اعلام کرد: یک منبع سیاسی سفارت آمریکا در دمشق خبر سفر ‘رابرت فورد’ سفیر آمریکا به ‘حماه’ را تکذیب کرد.
این منبع افزود: فورد بر خلاف اخبار منتشره از سوی رسانه های گروهی به حماه و هیچ شهر دیگر سوریه نرفته و در دمشق است.

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=10385

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر