2

مسدود کردن همه حساب‎های بانکی مشرف و توقیف اموالش

  • کد خبر : 11642
  • ۰۷ شهریور ۱۳۹۰ - ۱۴:۵۷

یک دادگاه پاکستانی در پی خودداری پرویز مشرف از حضور در جلسه استماع پرونده ترور بی‎نظیر بوتو رای به توقیف اموال وی داده است. پایگاه خبری افق به نقل از پرس تی وی، قاضی شهید رفیق روز شنبه (۵ شهریور) دستور مسدود کردن همه حساب‎های بانکی مشرف و توقیف اموالش را صادر کرد. چوهدری ازهر، دادستان عمومی […]

یک دادگاه پاکستانی در پی خودداری پرویز مشرف از حضور در جلسه استماع پرونده ترور بی‎نظیر بوتو رای به توقیف اموال وی داده است.
پایگاه خبری افق به نقل از پرس تی وی، قاضی شهید رفیق روز شنبه (۵ شهریور) دستور مسدود کردن همه حساب‎های بانکی مشرف و توقیف اموالش را صادر کرد.

چوهدری ازهر، دادستان عمومی تایید کرد: “دادگاه امروز دستور توقیف اموال پرویز مشرف و مسدود کردن حساب‎های بانکی‎اش در پاکستان را صادر کرد.”

دادگاه ضدتروریسم راولپندی مشرف را به تامین مالی شبه‎نظامیان پاکستانی برای حمله به بوتو متهم کرده است. وی همچنین به مطلع بودن از توطئه ترور بوتو و خودداری از جلوگیری از کشته شدن وی متهم است.

بوتو در دسامبر ۲۰۰۷ بعد از یک سخنرانی در تجمعی انتخاباتی در شهر روالپندی در یک حادثه بمب‎گذاری و تیراندازی کشته شد.

بنابر گزارش‎ها مرد مسلحی بعد از شلیک به سوی وی در ناحیه گردن، در یک عملیات انتحاری بمبی را منفجر کرد که در این حادثه دست‎کم ۲۰ نفر کشته و تعداد فراوانی زخمی شدند.

در پی ترور بوتو پاکستان دست‎خوش ناآرامی‎های زیادی شد و سؤالات بسیاری برای حزب مردم پاکستان و هواداران وی بدون پاسخ باقی ماند. حزب مردم پاکستان به رهبری آصف علی زرداری، همسر بوتو، در انتخابات فوریه ۲۰۰۸ (بهمن ۱۳۸۶) پیروز شد.

زرداری که بعد از بوتو توانست به ریاست جمهوری برسد، دولت ژنرال پرویز مشرف، رئیس جمهور سابق این کشور را مسوول این ترور دانسته و تهدید کرده است که علیه حاکم نظامی سابق این کشور تدابیر جدی اتخاذ کند.

رئیس جمهور ۶۷ ساله پیشین این کشور از زمان واگذاری قدرت در سال ۲۰۰۸، به دلیل اعترضات مردمی و تهدید به اعلام جرم علیه وی در تبعیدی خودخواسته در انگلیس و امریکا زندگی می‎کند.

مشرف در سال ۱۹۹۹ به عنوان فرمانده ارتش پاکستان، نواز شریف، نخستوزیر مردمی این کشور را طی کودتایی سرنگون و در سال ۲۰۰۱ رییس جمهور شد. وی هفت سال بعد از سمت خود استعفا کرد.

یک کمیسیون سازمان ملل متحد که در خصوص ترور بوتو تحقیق می‎کند در ماه آوریل با انتشار گزارشی مشرف را به ناتوانی در تأمین امنیت بوتو متهم کرد.

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=11642

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر