1

مایلی‌کهن درباره تراشیدن موهایش توضیحاتی داد+تصویر

  • کد خبر : 117184
  • ۱۸ بهمن ۱۳۹۲ - ۲۲:۳۱

محمد مایلی‌کهن در اقدامی انسان‌دوستانه برای همدردی با کودکان سرطانی موهای سرش را تراشید و در این باره گفت: این حرکت نمادین کوچکترین کاری بود که می‌توانستم انجام دهم اما به واقع این من بودم که از کودکان سرطانی روحیه گرفتم.

محمد مایلی‌کهن درباره اقدام به تراشیدن سرش در جهت همدردی با کودکان سرطانی، به ایسنا گفت: بنده و برخی دیگر از اهالی ورزش و همینطور بعضی از هنرمندان به کنگره کنترل سرطان دعوت شده بودیم و در شرایطی که عنوان می‌شد برای روحیه دادن به عزیزان مبتلا به سرطان در آنجا حاضر می‌شویم اما وقتی رفتیم واقعا این ما بودیم که از آنها روحیه گرفتیم.

وی افزود: آنها روحیه‌ فوق‌العاده‌ای داشتند و به راحتی با این مساله کنار آمده بودند. باید این واقعیت را پذیرفت که ما روزی به دنیا می‌آییم و روزی هم از این دنیا می‌رویم؛ حال در این دنیا ممکن است به یکسری بیماری‌ها مبتلا شده و یا بخاطر حوادث طبیعی یا غیرطبیعی مانند تصادفات،‌ زلزله و… تا پایان عمرمان با مشکلاتی مواجه شویم، بنابراین باید با روحیه عالی به زندگی در این دنیا ادامه دهیم.

مایلی‌کهن گفت: واقعا از حضور در کنار آنها روحیه گرفتم چون بسیار قوی و شرافتمندانه با مشکلات‌شان برخورد کرده بودند. اما موضوعی که برای کنترل و مبارزه با سرطان باید بیش از پیش جدی گرفته شود، بحث هزینه‌های درمان این بیماران است. هزینه‌های هنگفت درمان سرطان از عهده بسیاری از مردم برنمی‌آید و باید فکر جدی در این باره کرد. در آن کنگره گفتم در یک اقدام کوچک می‌خواهم از فردا موهایم را به صورت نمادین در جهت هم‌شکلی با کودکان سرطانی بتراشم و فردای آن روز هم این کار را انجام دادم.

وی در پاسخ به اینکه چه پیامی برای سایر اهالی ورزش در جهت انجام کارهای انسان‌دوستانه دارید، به ایسنا گفت: باید به نوعی پیگیر چنین قضایایی باشند و کمک کنند. من می‌بینم در حوزه‌های دیگری بریز و بپاش‌های بیشتری نسبت به ورزش وجود دارد اما هجمه‌ها معمولا روی ورزش است چون همه چیز در اینجا عیان می‌شود؛ اما در عین حال بریز و بپاش در ورزش هم کم نیست و بهتر است با کاهش هزینه‌ها، بتوانیم منابع مالی را در بخش‌هایی از این دست صرف کنیم. این کار باید هم به صورت انفرادی از سوی تک‌تک اشخاص و هم به صورت دولتی صورت گیرد.

این مربی فوتبال با انتقاد از برخی رویه‌ها در ورزش، تصریح کرد: ما نباید طلبکارانه با قضایا برخورد کنیم. نباید بخاطر آشنا نبودن برخی مدیران با وظایف اصلی‌شان، هزینه‌ها را بالا ببریم. متاسفانه الان چنین مسایلی را در فوتبال می‌بینیم و بعضا بازیکنی که قراردادش باید حداکثر ۵۰ میلیون تومان باشد، قرارداد ۵۰۰ میلیون تومانی با او می‌بندند! همین‌ها عاملی می‌شود برای به انحراف کشیده شدن آن بازیکن و ایجاد خودبزرگ‌بینی و خودخواهی در او که آسیب‌هایی در آینده متوجه خود ورزش و جامعه می سازد.

مایلی‌کهن در پاسخ به اینکه واکنش‌ها نسبت به اقدام نمادین شما چه بود نیز اظهار کرد: من برای دیدن واکنش‌ها چنین اقدامی نکردم. پیش از این آقای محمدیان معلم شریف مریوانی این کار را در جهت همدردی با شاگردش ماهان انجام داده بود. البته من شنیدم مشکل ماهان پوستی بوده که امیدوارم هرچه زودتر حل شود. البته من یک هدف دیگر هم از این کار داشتم؛ علی محمدیان که آن حرکت شایسته را انجام داد از برادران اهل سنت ما بود. من به عنوان یک شیعه این کار را انجام دادم و این حرکت را به نوعی در جهت تقریب مذاهب هم می‌دانم. همه ما مسلمان هستیم و باید برای حل مشکلات جامعه دست به دست هم دهیم و به واقع این مهم محقق شده و در حال حاضر ارتباط خوب و صمیمانه‌ای میان شیعه و سنی در جامعه ما وجود دارد.

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=117184

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر