2

قراردادهای جدید نفتی از زبان زنگنه

  • کد خبر : 144159
  • ۱۶ مهر ۱۳۹۳ - ۱۴:۴۴

وزیر نفت گفت: ایران جزئیات جدید قراردادهای نفتی را طی جلسه‌ ۲۲ و ۲۳ فوریه(۳ و ۴ اسفند) در لندن به شرکت‌های خارجی اعلام می‌کند در قراردادهای جدید، پرداختی پیمانکاران بر اساس میزان افزایش تولید است و قراردادها طولانی مدت می‌شوند.

وزیر نفت گفت: ایران جزئیات جدید قراردادهای نفتی را طی جلسه‌ ۲۲ و ۲۳ فوریه(۳ و ۴ اسفند) در لندن به شرکت‌های خارجی اعلام می‌کند در قراردادهای جدید، پرداختی پیمانکاران بر اساس میزان افزایش تولید است و قراردادها طولانی مدت می‌شوند.

بیژن نامدار زنگنه وزیر نفت ایران در مصاحبه با روزنامه یورومی شیمبون ژاپن گفت: برای شرکت‌های ژاپنی مهم است که مذاکرات خود در زمینه توسعه میادین نفت و گاز با ایران را قبل از برداشته شدن تحریم‌ها آغاز کنند.

وزیر نفت ایران گفت: ما کشورها را بر اساس اینکه آیا آنها قبل یا بعد ازقرارداد نهایی رفع تحریم‌ها با ما مذاکره کردند ارزیابی می‌کنیم.

وی تاکید کرد بسیاری ازشرکت‌های خارجی به ایران می‌آیند و در این زمینه با ایران مذاکره داشته‌اند.

وی همچنین اطمینان خود را برای توافق نهایی با ۶ کشور و نیز آمریکا برای رفع فشارها روی برنامه‌ هسته‌ای ایران تا ۲۴ نوامبر و برداشته‌ شدن تحریم‌ها از سوی آمریکا و اتحادیه اروپا  اظهار داشت.

زنگنه همچنین گفت: ایران جلسه‌ای در ۲۲ و ۲۳ فوریه با شرکت‌های خارجی در لندن برای اطلاع رسانی در باره توافق جدید قراردادهای توسعه گاز طبیعی و میادین نفتی برگزار می‌کند.

زنگنه با ابراز امیدواری در باره برداشته شدن تحریم‌ها اظهار داشت: ایران قراردادهای نفتی را مروری دوباره می‌کند چراکه برخی شرکت‌های خارجی از زیان‌ آور بودن قراردادها برای آنها صحبت می‌کنند.

وزیر نفت ایران تصریح کرد: در جلسه‌ای که ۲۲ و ۲۳ فوریه در لندن برگزار می‌شود، ایران جزئیات قراردادهای جدید را اعلام می‌کند،  قراردادهای جدید این امکان را به شرکت‌های خارجی فعال در زمینه نفتی،امکان فعالیت طولانی مدت در دوره اکتشافات نفتی را خواهد داد.

همچنین پرداخت‌ها بر اساس میزان بشکه تولید نفت و یا اضافه استخراج گاز بر اساس مترمکعب خواهد بود.

زنگنه همچنین تصریح کرد: زمان اجرای قرارداد باید ۱۵ تا ۲۰ سال افزایش یابد در حالیکه مهلت قرادادهای فعلی ۱۰ ساله است.

وزیر نفت ایران گفت:” منظور من ا ین است که اگر تولید افزایش یابد شرکت‌ها خارجی میزان دریافتی بیشتری خواهند داشت و اگر میزان تولید کم باشد دریافتی آنها هم به همان نسبت پایین می‌آید. و دقیقا به همین علت پیمانکاران تلاش می‌کنند که بیشترین تولید را در اکتشافات خود داشته باشند.

زنگنه راجع به سرمایه‌گذاری برای توسعه گاز و نفت ایران گفت: ایران ۱۵۰ میلیارد تا ۲۰۰ میلیارد دلار برای ۱۰ سال آینده نیاز به سرمایه‌گذاری در این بخش دارد.

زنگنه در جریان مصاحبه همچنین با بیان اینکه درها به روی شرکت‌های ژاپنی باز است و بستگی به خود آنها دارد که چگونه عمل کنند، تاکید کرد تهران اجرای پروژه‌های نفت و گاز ایران توسط شرکت‌های ژاپنی را فعالانه می‌پذیرد.

وی تاکید کرد: و این در ذهن ما هست که شرکت‌های ژاپنی در سال ۲۰۱۰ از انجام پروژه نفت و گاز ایران در منطقه آزادگان در جنوب ایران عقب کشیدند اما ایران آماده عقد قرار داد طولانی مدت با ژاپن است.

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=144159

برچسب ها

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر