2

قطع کمک حدودا ۲۰۰ میلیون دلاری به تشکیلات خودگردان

  • کد خبر : 15681
  • ۱۱ مهر ۱۳۹۰ - ۱۱:۴۶

قطع کمک امریکا به تشکیلات خودگردان به گزارش پرس تی وی کنگره امریکا در واکنش به درخواست محمود عباس رییس تشکیلات خودگردان برای عضویت کامل فلسطین در سازمان ملل، کمک حدودا ۲۰۰ میلیون دلاری خود را به تشکیلات خودگردان قطع کرده ‌است. بر اساس این گزارش، قطع این کمک‌ها ، پروژه‌های عمدتا انسان‌دوستانه و توسعه […]

قطع کمک امریکا به تشکیلات خودگردان

به گزارش پرس تی وی کنگره امریکا در واکنش به درخواست محمود عباس رییس تشکیلات خودگردان برای عضویت کامل فلسطین در سازمان ملل، کمک حدودا ۲۰۰ میلیون دلاری خود را به تشکیلات خودگردان قطع کرده ‌است.

بر اساس این گزارش، قطع این کمک‌ها ، پروژه‌های عمدتا انسان‌دوستانه و توسعه را از جمله کمک غذایی، مراقبت‌های بهداشتی و حمایت از تلاش‌ها برای تشکیل دولتی کارآمد، تهدید می‌کند.

این درحالی است که مقامات سازمان آزادیبخش فلسطین و تشکیلات خودگردان، قویا این تصمیم را محکوم کرده‌اند.

حسن ابولیبده، وزیر اقتصاد تشکیلات خودگران فلسطین می‌گوید: “به نظر می‌رسد کنگره و یا برخی از احزاب در امریکا با توسل به زور تلاش می‌کنند تا به مردم و رهبری فلسطین بگویند چگونه رفتار کنند و چگونه اهداف‌شان را دنبال کنند این کاملا تهدید و با هنجارها در تضاد است.”

مقام‌های رسمی فلسطینی و امریکایی، هم زمان با بررسی پیشنهاد عضویت فلسطین در شورای امنیت سازمان ملل، مبارزات دیپلماتیک خود را با هدف رای‌گیری از برخی از کشورها در این رابطه، شدت بخشیده‌اند.

برخی از تحلیل‌گران سیاسی بر این باورند که این اقدام کنگره امریکا در رابطه با قطع کمک‎های مالی، صرفا هشداری به محمود عباس و با هدف چشم پوشی وی از این پیشنهاد صورت گرفته‌ است .

از سوی دیگر، درحالی که کنگره امریکا حمایت‌های مالی خود را از پروژه‌های انسان‌دوستانه و توسعه فلسطین قطع کرده، اما بسیاری از ناظران سیاسی درباره قطع بودجه اختصاص یافته کنگره به نیروهای امنیتی تشکیلات خودگران فلسطینی، ابراز تردید کرده‌اند.

این ناظران درعین حال استدلال می‌کنند که این کمک‌ها نه به خاطر فلسطینی‌ها بلکه به خاطر رژیم اسرائیل ادامه خواهد داشت.

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=15681

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر