2

دلیل استعفای جنجالی مسئولان کمیته اخلاق مشخص شد؛ پای کی روش، آزمون و دژاگه وسط است

  • کد خبر : 170015
  • ۱۶ شهریور ۱۳۹۴ - ۱۲:۱۲

دبیر کمیته اخلاق فدراسیون فوتبال گفت: «دلیل اصلی استعفای ما باز شدن پای قانون کاپیتالاسیون به فدراسیون فوتبال است.»

حسین آبانگاه در خصوص دلایل استعفایش و همچنین علی‌اکبر محمدزاده، رئیس کمیته اخلاق گفت: «عدالت، چشمه جوشانی است که همه می‌خواهند از آن بهره ببرند اما وقتی این چشمه خشک شود شاهد ایجاد ظلم خواهیم بود که در پی آن فساد را همراه دارد. من در ۳۰ سالگی در نهادهای مختلف فعالیت می‌کردم و هیچگاه چشمانم را روی تخلف نبستم. دلیل حضورم در کمیته اخلاق فدراسیون نیز این بوده که می‌خواستم به کفاشیان در زمینه مبارزه با تخلف و فساد کمک کنم اما به نظر می‌رسد خود آقایان نمی‌خواهند.»

وی افزود: «در بند یک آیین نامه‌ای که آقای کفاشیان به ما داده بر استقلال کمیته اخلاق تاکید شده و ما برای آنکه به استقلال این کمیته خدشه وارد نشود استعفا دادیم. شما ببینید کمیته اخلاق در نهادهای بین المللی فوتبال مثل فیفا و فدراسیون شخصی مثل بن همام را برکنار می‌کند بنابراین مسئولان فدراسیون به‌ویژه شخص اول آن باید در جهت تقویت و استقلال آن کمک کنند نه ضعیف کردن آن.»

دبیر کمیته اخلاق فدراسیون فوتبال در مورد جزئیات دلایل استعفایشان تصریح کرد: «این استعفا دو دلیل اصلی داشت. دلیل اول اینکه کمیته اخلاق مهرداد خانبان را به دلیل مصاحبه و توهین به وزیر ورزش، رئیس فدراسیون فوتبال و مسئولان فدراسیون محروم و جریمه کرد بنابراین وی نباید تیم ملی را در سفر به هند همراهی می‌کرد. او این موضوع را به پیروانی و کی‌روش انتقال داد و در نهایت آنها بدون اعتنا به حکم صادر شده از خانبان خواستند با تیم ملی به هند بیاید و کفاشیان نیز این حرکت آنها را تایید کرد. در واقع کفاشیان با این حرکت خود رای کمیته اخلاق را وتو کرد. سؤال من این است آیا در آیین نامه انضباطی آمده که بازیکنان تیم ملی و اطرافیان کی‌روش از قوانین موجود مستثنی هستند؟ دلیل اصلی استعفای ما باز شدن پای قانون کاپیتولاسیون به فدراسیون فوتبال است.»

آبانگاه در مورد دلیل دوم این موضوع گفت: «کفاشیان اعلام کرد موضوع احضار آزمون و دژاگه به دلیل خالکوبی نباید رسانه‌ای می‌شد. مگر نه اینکه خالکوبی و اشاعه آن در آیین نامه انضباطی به عنوان تخلف قید شده است؟ بنابراین بازیکنان تیم ملی با بازیکنان دیگر چه تفاوتی دارند؟ آیا آنها تافته جدا بافته هستند که نباید رسانه‌ای می‌شد؟ پس چرا این حساسیت در مورد بازیکنان دیگر فوتبال کشور در موارد مختلف که تخلفی مرتکب شده و رسانه‌ای می‌شود؛ وجود ندارد؟ با تبعیضی که وجود دارد فردا چگونه می‌توانیم بازیکنی که در نقاط محروم کشور و تیم‌های پایین‌تر مرتکب تخلف شده را فرا بخوانیم و آنها را در مورد تخلفی که انجام دادند بازخواست کنیم؟ آیا وجدان ما اجازه چنین کاری را می‌دهد؟ باز هم تاکید می‌کنم ما استعفا دادیم تا استقلال کمیته اخلاق زیر سوال نرفته و به آن خدشه‌ای وارد نشود.»

تسنیم

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=170015

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر