2

روابط ما با ملت و دولت عراق بسیار بسیار گسترده است

  • کد خبر : 17867
  • ۳۰ مهر ۱۳۹۰ - ۱۰:۳۲

احمدی نژاد گفت :دولت عراق خودش باید تصمیم بگیرد که چگونه به نیروهای نظامی شان آموزش بدهند. ما باید منتظر تصمیم دولت عراق بمانیم.به گزارش واحد مرکزی خبر به نقل از شبکه تلویزیونی سی ان ان، آقای احمدی نژاد در پاسخ به سوال فرید زکریا مجری شبکه و تحلیلگر ارشد مجله نیوزویک درباره خروج نظامیان […]

احمدی نژاد گفت :دولت عراق خودش باید تصمیم بگیرد که چگونه به نیروهای نظامی شان آموزش بدهند. ما باید منتظر تصمیم دولت عراق بمانیم.به گزارش واحد مرکزی خبر به نقل از شبکه تلویزیونی سی ان ان، آقای احمدی نژاد در پاسخ به سوال فرید زکریا مجری شبکه و تحلیلگر ارشد مجله نیوزویک درباره خروج نظامیان آمریکایی تا پایان سال جاری از عراق و آموزش نیروهای عراقی گفت:فکر می کنم این کار خوبی است(خروج نظامیان آمریکایی از عراق) و بایستی این کار انجام می شد. اگر هفت یا هشت سال زودتر این کار انجام می شد، این تعداد زیاد از مردم عراق یا نیروهای آمریکایی کشته نمی شدند. فکر می کنم این کار بایستی مدتها قبلتر انجام می شد. دولت و ملت عراق نپذیرفتند که حضور نیروهای آمریکایی برای مدت طولانی تری در عراق ادامه داشته باشد. به هرحال، دولت عراق مستقل است . دولت عراق خودش باید تصمیم بگیرد که چگونه به نیروهای نظامی شان آموزش بدهند. ما باید منتظر تصمیم دولت عراق بمانیم.”

فرید زکریا در ادامه پرسید:” آیا پیش بینی می کنید با خروج نیروهای نظامی آمریکایی از عراق، مشارکت و تعامل دولت ایران با دولت عراق افزایش بیابد؟”

محمود احمدی نژاد در پاسخ گفت:” من فکر می کنم که تغییری ایجاد بشود. ما روابط ویژه ای با عراق داریم. این رابطه تاریخی است. بین دو ملت و دولت ایران و عراق روابط بسیار گسترده ای وجود دارد بطوریکه روابط فرهنگی و اعتقادی دو کشور زیاد است. دو کشور مبانی مشترک اعتقادی دارند. سالانه بیش از یک میلیون زائر از دو کشور دیدن می کنند. بسیاری از عراقی ها در ایران متولد شده اند و بسیاری از ایرانی ها با عراقی ها ازدواج کرده اند. ما روابط بسیار دوستانه و صمیمانه با ملت عراق داریم. ما روابط بسیار خوبی با دولت عراق و پارلمان این کشور و همه بخشهای دیگر عراق داریم. روابط ما با ملت و دولت عراق بسیار بسیار گسترده است. ما روابطمان را عمیق تر کرده ایم و روز به روز بر عمق روابط افزوده شده است. این روابط مبانی اعتقادی دارد. بسیاری از روحانیون دینی ایران از عراق هستند و بسیاری از علمای عراقی اهل ایران هستند. طلابی از دو کشور در حوزه های علمیه کشور همسایه شان تحصیل می کنند. بنابراین، روابط ایران و عراق ویژه و در سطح جهان منحصر به فرد است. با این اوصاف، می بینیم که ما این روابط دوستانه را برای مدت طولانی حفظ کرده ایم . گرچه در دوران حکومت صدام حسین بین دو کشور جنگ درگرفته بود، نتوانسته اند در این رابطه دو کشور خلل ایجاد کنند.”

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=17867

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر