1

بروجردی: تحولات پسابرجام در همه حوزه‌ها بسیار مهم است

  • کد خبر : 180547
  • ۱۱ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۸:۰۲

رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی گفت: اقدامی که تیم دیپلماسی ما در مذاکرات هسته ای انجام داد، در تاریخ تکرار نخواهد شد.

علاءالدین بروجردی در همایش فصل حضور که به مناسبت تبیین فراخوان پرسش مهر ۱۶ ریاست جمهور برگزار شده بود، بیان کرد: اعضای تیم هسته‌ای کشورمان به تعبیر مقام معظم رهبری با شجاعت ،جسارت و ایمان انقلابی توانستند با نرمشی قهرمانانه حق مسلم ملت شریف ایران را بر کرسی بنشانند و دشمن را در برابر حق مسلم خود مجبور به اعتراف کنند.

وی افزود: شجاعت تیم هسته‌ای ایران در برخورد با طرف مقابل در نوع خود جسورانه، تحسین برانگیز و تکرارنشدنی است.

این نماینده مجلس، معیار و ملاک را سخنان مقام معظم رهبری عنوان کرد و گفت: وقتی که رهبر معظم انقلاب این چنین از فرزندان میهن در عرصه دیپلماسی تعریف و تمجید می کند نباید با سخنان نسنجیده و انحرافی در حق نظام و انقلاب اجحاف کرد.

نماینده مردم بروجرد در مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: دکتر ظریف در مذاکرات هسته ای به لحاظ رعایت منافع ملی کشورمان با نرمشی قهرمانانه توانست حق مسلم ایران را به اثبات برساند و دشمن را به این حق معترف کند.

وی تاکید کرد: دانش ظریف، حساس و مهم هسته‌ای امروز در مغز دانشمندان ماست و به هیچ عنوان از بین رفتنی نیست لذا نگرانی در این خصوص معنایی ندارد و هر وقت احساس شود که دشمن در برابر تعهدات خود عمل نمی‌کند باز هم این توان وجود دارد که دانش هسته‌ای ما کما فی السابق دنبال شود.

بروجردی در ادامه به ذکر خاطراتی از جلسات مذاکرات هسته‌ای کشور ما پرداخت و گفت: این خاطره تلخ هیچگاه فراموش نخواهد شد که در جلسه هسته‌ای وزیر امور خارجه انگلستان با گستاخی تمام حتی حاضر نشد که ایران صاحب ۲ سانتریفیوژ شود ولی امروز در سایه اقتدار تیم هسته ای ما دشمن پذیرفته که کشورمان تکنولوژی ساخت سانتریفیوژ را در ابعاد وسیع پیدا کرده است.

رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در ادامه نگاه به مسئله هسته ای کشورمان را نگاهی سیاسی دانست و بیان کرد: همین کشورهایی که بعد از انقلاب در مقابل کشور ما ایستادند و حاضر به پذیرفتن حق مسلم ما در فعالیت‌های صلح آمیز هسته ای نشدند کسانی هستند که قبل از پیروزی انقلاب به نوعی در ایران قراردادهای هسته‌ای داشتند.

ایسنا/ بروجردی اظهار کرد: ما امروز در برابر دنیایی منطقی و معقول قرار نداریم و در چنین فضایی گرفتن حق خود و اعتراف دشمن به این حق کاری بسیار بزرگ و قابل تحسین است و نباید از کنار آن به سادگی گذشت.

وی تحولات پسابرجام را هم در عرصه سیاست خارجی، هم اقتصادی و هم ملی بسیار مهم برشمرد و گفت: این توفیق و موفقیت مرهون هدایت‌های داهیانه مقام معظم رهبری و تدبیر دولت و درایت و کیاست تیم دیپلماسی کشور است و باید قدردان این موهبت بود.

بروجردی در پایان سخنان خود مهمترین دغدغه مسئولین و نمایندگان مردم را مسئله اشتغال جوانان ذکر کرد وگفت : باید سرمایه ها و ظرفیت های داخلی و خارجی را برای این رفع این مهم به کار گرفت.

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=180547

برچسب ها

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر