3

بدهی ۲۳۰۰۰ میلیارد تومانی دولت به بانک ملی

  • کد خبر : 187887
  • ۲۱ اردیبهشت ۱۳۹۵ - ۱۶:۵۲

رئیس شورای هماهنگی بانک‌های کشور گفت: دولت نزدیک به ۲۳ هزار میلیارد تومان به بانک ملی بدهی دارد و حجم تسهیلات بانک ملی که با مصوبات قبلی با سودهای ۹ تا ۱۰ درصد پرداخت شده، حدود ۲۲ هزار میلیارد تومان است.

خبرگزاری فارس: بدهی 23000 میلیارد تومانی دولت به بانک ملی

عبدالناصر همتی ظهر امروز در دیدار با آیت‌الله موسوی اردبیلی، با بیان اینکه بانک ملی در طول سال‌های گذشته تلاش کرده است، در خدمت مردم و اقتصاد کشور باشد، اظهار کرد: بانک ملی در چند سال گذشته با مشکلات بسیاری دست و پنجه نرم کرده و حجم فشارها برای پرداخت تسهیلات و موارد دستوری موجب شد تا مطالبات دولت به بانک ملی به شدت افزایش یابد.

وی افزود: تسهیلات تکمیلی برعهده بانک ملی گذاشته شد و با مشکلاتی که در مسئله گروه آریا به وجود آمد، بانک ملی دچار نوسانات بسیاری شد.

رئیس شورای هماهنگی بانک‌های کل کشور بدهی دولت را به بانک ملی مورد اشاره قرار داد و گفت: دولت نزدیک به ۲۳ هزار میلیارد تومان به بانک ملی بدهی دارد و حجم تسهیلات بانک ملی که با مصوبات قبلی با سودهای ۹ تا ۱۰ درصد پرداخت شده، حدود ۲۲ هزار میلیارد تومان است.

وی با بیان اینکه جمع تسهیلات تکمیلی و بدهی دولت به بانک ملی، حدود ۲۰۰ هزار میلیارد تومان است، عنوان کرد: با تلاش دولت یازدهم و مجموعه وزارت اقتصاد دنبال این هستیم که بانک ملی را از زیان‌دهی خارج کنیم.

همتی با اشاره به وضعیت بانک ملی در دوسال گذشته گفت: در این مدت بانک وضعیتی آرام را پشت سرگذاشت و بهبود یافته و ما توانستیم بار دیگر خدمت به جامعه اقتصادی را از نو آغاز کنیم.

وی با اشاره به وضعیت بانک ملی در سال ۹۴ بیان کرد: حدود ۳۵ هزار میلیارد تومان تسهیلات به بخش‌های گوناگون اقتصادی پرداخت کردیم و در کنار آن کارهای اصلی که عام‌المنفعه و تسهیلات قرض‌الحسنه بود انجام شد.

رئیس شورای هماهنگی بانک‌های کشور ادامه داد: سال گذشته بانک ملی حدود ۲ هزار میلیارد تومان تسهیلات قرض‌الحسنه به مردم پرداخت کرد که از این مبلغ حدود ۹۰۰ میلیارد تومان آن به وام ازدواج اختصاص داشت.

*حمایت بانک ملی از ۱۳۰ هزار فعالیت اقتصادی کوچک

وی با اشاره به مشاغلی که کمیته امداد به بانک ملی معرفی می‌کند، گفت: در طول سه سال گذشته حدود ۱۳۰ هزار فعالیت اقتصادی با تسهیلات پرداختی حمایت شد.

همتی، فعالیت بانک ملی در خارج از کشور را مورد اشاره قرار داد و گفت: پس از مسئله برجام، بانک ملی ایران فعالیت خود را در خارج از کشور آغاز کرده و در این راستا فعالیت‌های خوبی صورت گرفته است.

وی با بیان اینکه بانک ملی بزرگترین شبکه بانکی خارج از کشور را دارد، گفت: در کشورهای اروپایی، شرق دور، مناطق خلیج فارس، مسکو و … شعبات بسیاری وجود دارد و در این زمینه فعالیت‌های فراوانی داریم که به دنبال آن هستیم تا اقتصاد و صادرات کشور را توسعه دهیم.

رئیس شورای هماهنگی بانک‌های کشور اضافه کرد: شمار مشتریان بانک ملی در حال حاضر ۵۹ میلیون و ۵۰۰ هزار نفر است و حدود ۷۰ میلیون حساب در بانک ملی وجود دارد که توسط مردم این حساب‌ها فعال شده است.

وی با بیان اینکه اعتماد مردم با وجود خدشه‌ای که چند سال پیش بر چهره بانک ملی وارد شد، هنوز وجود دارد، گفت: اعتماد مردم بهترین پشتوانه بانک ملی است و ما تلاش کردیم با فرهنگ‌سازی و ارتباط خوب با مشتریان و کمک به اقشار مردم، جایگاه بانک ملی را به جایگاه اصلی برسانیم.

*پرداخت ۲۸۰۰ وام ارزان قیمت به طلاب

همتی اضافه کرد: حدود ۲ هزار و ۸۰۰ وام ارزان قیمت و ۸ هزار تسهیلات قرض‌الحسنه به طلاب از سوی بانک ملی پرداخت شد و با هماهنگی‌های صورت گرفته با مرکز خدمات به حدود ۶۰۰ نفر از اساتید حوزه هم در نقاط گوناگون کشور تسهیلات مسکن پرداخت می‌شود.

رئیس شورای هماهنگی بانک‌های کشور عنوان کرد: بانک ملی در قم در کنار ارائه خدمات به مردم، خدمات مناسبی را به طلاب و مراجع ارائه می‌کند.

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=187887

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر