2

نخستین کشور اروپایی فلسطین را به رسمیت شناخت.

  • کد خبر : 21526
  • ۱۰ آذر ۱۳۹۰ - ۱۱:۰۴

پارلمان ایسلند با اکثریت آراء پیشنهاد به رسمیت شناختن کشور مستقل فلسطینی را تصویب کرد

نخستین کشور اروپای غربی فلسطین را به رسمیت شناخت.

روزنامه اینترنتی روسی نیزاویسیمایا گازیه تا با اشاره به این که پارلمان ایسلند با اکثریت آراء پیشنهاد به رسمیت شناختن کشور مستقل فلسطینی را تصویب کرد و به این ترتیب همانطور که آسورا اسکارفدینسون وزیر امور خارجه این کشور اعلام کرد ایسلند نخستین کشور اروپایی غربی است که چنین گامی برداشته چنین می نویسد: به این ترتیب پارلمان ایسلند با سی و هشت رای از شصت و سه رای کشور فلسطینی را در مرزهای سال هزار و نهصد و شصت و هفت یعنی پیش از جنگ شش روزه اعراب و اسرائیل قانونی نامیده است.

براساس این مصوبه که همزمان با اعلام روز همبستگی با مردم فلسطین تصویب شد ایسلند سازمان ازادیبخش فلسطین را به عنوان دولت کشور فلسطینی به رسمیت می شناسد و از مقامات این کشور و اسرائیل می خواهد برای رسیدن به توافق صلح تلاش کنند.

به گفته وزارت خارجه ایسلند نتایج رای گیری حق صدور بیانیه رسمی دولت را در این خصوص به کشور می دهد ولی به گفته وزیر خارجه ایسلند مساله باید با سایر کشورهای اسکاندیناوی هم به بررسی گذاشته شود.

به نوشته این روزنامه اقدام پارلمان ایسلند موجب خرسندی حکومت خود گردان شده و رائد المالکی وزیر خارجه اعلام کرد این گام یکی دیگر از دستاوردهای کشور طی سالهای اخیر محسوب می شود.

وی همچنین اعلام کرد قصد دارد در اینده نزدیک سفررسمی به منظور امضای چند سند و برقراری روابط دیپلماتیک به ایسلند انجام دهد.

گفتنی است حکومت خودگردان فلسطین به تازگی به عضویت یونسکو در امده و این مساله اختلاف نظرهای فراوانی به همراه داشته و مشکلات سازمان را افزایش داده است.

از جمله این که مسولان مجبور شده اند پس از ان که امریکا، اسرائیل و کانادا حمایت مالی آن را متوقف کرده اند چند برنامه را تعطیل و بودجه بقیه برنامه ها را کاهش دهند.

ایسلند یکی از کشورهایی است که از عضویت فلسطین در یونسکو حمایت کرده است.

ضمنا محمود عباس رئیس حکومت خودگردان به تازگی بر عزم قاطع فلسطینیان برای عضویت کامل در سازمان ملل تاکید کرده و یاداور شده که از اسرائیل می خواهد مرز های سال هزارو نهصد و شصت و هفت را به عنوان مرزهای اینده فلسطین به رسمیت بشناسد.

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=21526

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر