1

تشکیل پرونده الکترونیک سلامت برای بیمه‌شدگان تامین اجتماعی

  • کد خبر : 22511
  • ۲۱ آذر ۱۳۹۰ - ۱۲:۳۵

در قالب این طرح کلیه بیمه‌شدگان تامین اجتماعی از یک پرونده الکترونیک سلامت برخوردار می‌شوند

مدیرعامل صندوق تامین اجتماعی با تاکید بر اینکه طرح «پزشک امین» هیچ مغایرتی با طرح نظام ارجاع و پزشک خانواده ندارد، گفت: اجرای این طرح حتی می‌تواند به اجرای پزشک خانواده سرعت ببخشد.

رحمت‌الله حافظی در گفت‌وگو با خبرنگار«اجتماعی» خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، با بیان اینکه ماهیت طرح پزشک امین با طرح پزشک خانواده متفاوت است،‌ عنوان کرد: در طرح پزشک خانواده، یک تیم ۱۵ نفره متشکل از گروه‌های مختلف نظیر پزشک عمومی، پرستار،‌ متخصص تغذیه و ماما، خانواده‌ها را تحت نظر قرار می‌دهند، در حالی که در طرح پزشک امین، تنها یک پزشک عمومی به عنوان مشاور امین بر روند درمان بیمه‌شدگان نظارت می‌کند.

اعتبارات طرح پزشک خانواده تا پایان امسال را پیش‌پرداخت کرده‌ایم

وی با اشاره به اینکه تامین اجتماعی همکاری مطلوبی با طرح پزشک خانواده دارد و هیچ مشکلی در این حوزه با وزارت بهداشت نداریم، اظهار کرد: به همین منظور مهرماه سال جاری اعتبار اجرای طرح پزشک خانواده تا پایان امسال را به صورت پیش‌پرداخت در اختیار سه استان پایلوت این طرح قرار داده‌ایم.

طرح پزشک امین، بخشی از زیرساخت‌های لازم برای پزشک خانواده را فراهم می‌کند

به اعتقاد حافظی، بیمه‌شدگان تحت پوشش تامین اجتماعی، انتظار دارند در ازای حق بیمه‌ای که پرداخت می‌کنند، یک مشاور امین در حوزه درمان داشته باشند.

مدیرعامل صندوق تامین اجتماعی خاطرنشان کرد: اجرای این طرح می‌تواند بخشی از زیرساخت‌های لازم برای اجرای طرح پزشک خانواده را فراهم کند تا هر زمان که وزارت بهداشت قصد اجرای آن را داشت، سریع‌تر بتواند این طرح را عملیاتی کند.

تشکیل پرونده الکترونیک سلامت برای بیمه‌شدگان تامین اجتماعی

ثبت‌نام بیمه‌شدگان در طرح پزشک امین اختیاری است

حافظی در ادامه گفت‌وگوی خود با ایسنا، ضمن تشریح جزییات کامل‌تری از طرح پزشک امین، تصریح کرد: در قالب این طرح کلیه بیمه‌شدگان تامین اجتماعی از یک پرونده الکترونیک سلامت برخوردار می‌شوند و اطلاعات مربوط به درمان آنها در این پرونده ثبت خواهد شد.

وی افزود: بر این اساس بیمه‌شدگان نسبت به ثبت‌نام خود در ذیل یک پزشک عمومی که در این طرح شرکت دارد،‌ اقدام می‌کنند و برای آنها زیر نظر پزشک امین،‌ پرونده الکترونیک سلامت تشکیل می‌شود.

وی با بیان اینکه پرونده الکترونیک تشکیل شده حاوی کلیه گزارش‌های مربوط به درمان بیمه‌شده خواهد بود، اضافه کرد: این پرونده‌های سلامت در اختیار پزشک امین قرار دارد و در صورتی که بیمه‌شده به پزشک دیگری ارجاع شود، اطلاعات پرونده سلامت نیز به آن پزشک ارجاع خواهد شد.

مدیرعامل صندوق تامین اجتماعی با بیان اینکه در حال حاضر ثبت‌نام یک میلیون و ۵۰ هزار بیمه‌شده تامین اجتماعی در طرح پزشک امین اختیاری است، اظهار کرد: با توجه به مزایای متعدد این طرح، پیش‌بینی می‌شود که کلیه بیمه‌شدگان از آن استقبال کنند.

حافظی خاطرنشان کرد: در صورت عدم رضایت بیمه‌شدگان از یک پزشک، امکان انصراف از زیرمجموعه او و انتقال به پزشک دیگری که ظرفیت دوهزار و ۵۰۰ نفری او تکمیل نشده باشد، وجود دارد.

مزایای طرح پزشک امین برای پزشکان

وی در ادامه، به تشریح مزایای طرح پزشک امین برای پزشکانی که با آن مشارکت می‌کنند پرداخت و توضیح داد: پرداخت به این پزشکان در ازای تعداد افرادی که تحت نظر خواهند داشت، انجام می‌گیرد، حتی اگر افراد تحت پوشش وی، هیچ مراجعه‌ای به پزشک نداشته باشند.

حافظی با بیان اینکه میزان پرداختی به پزشکان بابت افراد بالای ۶۰ سال، زنان باردار و کودکان زیر شش سال بیشتر خواهد بود، یادآور شد: برای تشخیص بیماری‌هایی نظیر دیابت و فشار خون که فرد از آن اطلاع نداشته است نیز، پاداش مضاعفی برای پزشک لحاظ می‌شود.

مزایای طرح پزشک امین برای بیمه‌شدگان

مدیرعامل صندوق تامین اجتماعی درباره مزایایی که اجرای این طرح برای بیمه‌شدگان به دنبال خواهد داشت، عنوان کرد: بیمه‌شدگان بالای ۶۰ سال اگر از طریق نظام نوین ارائه خدمات درمانی برای درمان خود اقدام کنند، هیچ پرداختی بابت خدمات موجود در بسته بیمه‌ای نخواهند داشت.

به گفته وی، داروهای اختصاصی مربوط به بیماران خاص نظیر تلاسمی، دیالیز، هموفیلی،‌ دیابت و فشار خون نیز به صورت صددرصد رایگان خواهد بود.

حافظی تصریح کرد: در قالب این طرح، تامین ۹۵ درصد هزینه‌ داروهای شیمی درمانی و ام اس نیز، بر عهده تامین اجتماعی خواهد بود.

وی خاطرنشان کرد: در صورتی که بر اساس تشخیص پزشک امین و از طریق او، بیمه‌شده به پزشک متخصص در محدوده تعریف شده (استان گیلان) ارجاع شود، هزینه ویزیت پزشک متخصص رایگان خواهد بود، اما در صورت مراجعه بیمه‌شده به پزشک متخصص در خارج از محدوده تعریف شده، باید بابت ویزیت مبلغی به عنوان فرانشیز پرداخت کند.

میزان هزینه اجرای این طرح به مرور معادل اعتبار درمان استان خواهد شد

وی در ادامه،‌ در خصوص هزینه‌های اجرای این طرح که هم‌اکنون فاز پایلوت آن در استان گیلان آغاز شده است، به ایسنا گفت: اعتبار درمان استان گیلان در سال جاری معادل یکصد میلیارد تومان است که پیش‌بینی می‌شود در سال نخست اجرای طرح پزشک امین، هزینه‌های درمان ۱۵٫۳ درصد افزایش یابد؛ اما قطعا با گذشت زمان و کاهش ارجاع بیمه‌شدگان برای انجام آزمایشات پاراکلینیک، این هزینه‌ها به مرور کاسته و معادل اعتبار پیش‌بینی شده برای درمان خواهد شد.

ثبت‌نام بیمه‌شدگان گیلانی از دو هفته آینده آغاز می‌شود

مدیرعامل صندوق تامین اجتماعی با بیان اینکه ثبت‌نام بیمه‌شدگان در این طرح، از پرسنل تامین اجتماعی در استان گیلان آغاز شده است، اعلام کرد: از دو هفته آینده، امکان ثبت‌نام برای کلیه بیمه‌شدگان فراهم خواهد شد.

به گفته حافظی، متقاضیان باید برای ثبت‌نام در این طرح، به سایت تامین اجتماعی در استان گیلان مراجعه و به صورت اینترنتی ثبت‌نام کنند.

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=22511

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر