2

وزارت بهداشت همین حالا ۲۶ میلیارد تومان به تامین اجتماعی بدهکار است

  • کد خبر : 11226
  • ۰۵ شهریور ۱۳۹۰ - ۱۰:۳۵

رحمت‌الله حافظی با اشاره به بدهی ۱۹۱ میلیارد تومانی وزارت بهداشت به شرکت‌های دارویی زیرمجموعه این صندوق، گفت: ما نه تنها به وزارت بهداشت بدهکار نیستیم، بلکه از آنها طلبکاریم.رحمت‌الله حافظی در مراسم افتتاح پروژه‌های جدید آنژیوگرافی، CCU و Post CCU بیمارستان شهید دکتر لواسانی، با بیان اینکه مجموع اسناد مالی ارائه شده بیمارستان‌های علوم […]

رحمت‌الله حافظی با اشاره به بدهی ۱۹۱ میلیارد تومانی وزارت بهداشت به شرکت‌های دارویی زیرمجموعه این صندوق، گفت: ما نه تنها به وزارت بهداشت بدهکار نیستیم، بلکه از آنها طلبکاریم.رحمت‌الله حافظی در مراسم افتتاح پروژه‌های جدید آنژیوگرافی، CCU و Post CCU بیمارستان شهید دکتر لواسانی، با بیان اینکه مجموع اسناد مالی ارائه شده بیمارستان‌های علوم پزشکی طرف قرارداد تامین اجتماعی معادل ۱۷۶ میلیارد تومان است، اظهار کرد: این در حالیست که وزارت بهداشت علاوه بر بدهی ۱۹۱ میلیارد تومانی به شرکت‌های دارویی تامین اجتماعی، ۱۱ میلیارد تومان نیز بابت درمان رایگان مصدومان حوادث ترافیکی طی دوسال گذشته به این صندوق بدهکار است.

وزارت بهداشت همین حالا ۲۶ میلیارد تومان به تامین اجتماعی بدهکار است

وی ادامه داد: بر این اساس وزارت بهداشت همین حالا و با احتساب میزان طلب خود از تامین اجتماعی، حدود ۲۶ میلیارد تومان به تامین اجتماعی بدهکار است.

وی در ادامه، به شرح گزارش عملکرد مختصری از دوره فعالیت خود در راس صندوق تامین اجتماعی پرداخت و گفت: هنگام ورود بنده به تامین اجتماعی در سال گذشته، این صندوق با مشکلات بسیاری مواجه بود که از آن جمله می‌توان به تاخیر ۹ ماهه در پرداخت بدهی به مراکز درمانی، عدم صدور احکام ۶۳ هزار نفر پرسنل تامین اجتماعی و نیز عدم افزایش حقوق بازنشستگان با گذشت پنج ماه از سال اشاره کرد.

حافظی با بیان اینکه پرسنل تامین اجتماعی در سال گذشته از بداخلاقی مدیریتی دلخور بوده و منفعل شده بودند، اظهار کرد: با جلب اعتماد پرسنل صندوق و صدور احکام آنها، چرخ‌های تامین اجتماعی مجددا به حرکت درآمد.

وی به افزایش وصول درآمد در دوره تصدی‌گری خود به عنوان مدیرعامل تامین اجتماعی اشاره کرد و افزود: درآمد وصولی صندوق تامین اجتماعی در سال گذشته، حدود ۹۷۰ میلیارد تومان در ماه بود و این در حالی بود که هزینه‌های ماهانه این صندوق بالغ بر ۱۴۰۰ میلیارد تومان بوده است.

مدیرعامل صندوق تامین اجتماعی با اشاره به اینکه مجموع درآمدهای وصولی تامین اجتماعی سیری صعودی داشته است، اظهار کرد: در اسفند سال گذشته این میزان از مرز یکهزار و ۴۱۷ میلیارد تومان گذشت و در نتیجه صددرصد بودجه تامین اجتماعی که توسط هیات مدیره پیش‌بینی شده بود، محقق شد.

با افزایش شش درصدی حقوق بازنشستگان در سال گذشته موافق نبودیم

وی همچنین با اشاره به افزایش ۶ درصدی حقوق بازنشستگان و مستمری‌بگیران در سال گذشته یادآور شد: علیرغم اینکه با افزایش شش درصدی موافق نبودیم اما با توجه به تصمیم هیات دولت در این باره، نسبت به پرداخت مابه‌التفاوت پنج ماهه حقوق بازنشستگان به طور یکجا اقدام کردیم.

حافظی با اشاره به تسویه حساب با کلیه بیمارستان‌های علوم پزشکی و مراکز درمانی تا پایان اسفند ۸۹، اظهار کرد: هر چند دانشگاه‌های علوم پزشکی اسناد خود را با تاخیر به تامین اجتماعی ارسال می‌کنند اما تامین اجتماعی بلافاصله طبق ضوابط قانونی نسبت به پرداخت بدهی خود اقدام می‌کند.

طومار بدهی تامین اجتماعی به وزارت بهداشت را برای همیشه می‌بندیم

مدیرعامل صندوق تامین اجتماعی ابراز امیدواری کرد که در سه ماهه نخست سال آینده تامین اجتماعی بتواند پیش‌پرداختی معادل ۲۵ درصد اسناد مالی هر ماه را در اختیار بیمارستان‌های دولتی طرف قرارداد قرار دهد و طومار بدهی تامین اجتماعی به وزارت بهداشت را برای همیشه ببندد.

حافظی در بخش دیگر سخنانش، با بیان اینکه بیش از ۴۰ هزار نفر از کارکنان تامین اجتماعی در بخش درمان فعال هستند، اظهار کرد: سال گذشته ۵۰ میلیون و ۴۷۰ هزار مراجعه سرپایی به مراکز ملکی تامین اجتماعی صورت گرفت که از این تعداد ۸۱۲ هزار مورد بستری شدند و از میان بستری‌شدگان نیز، ۵۱۷ هزار عمل جراحی صورت گرفت.

وی ادامه داد: حدود ۲۲۱ هزار زایمان نیز طی سال گذشته در مراکز درمانی تحت پوشش تامین اجتماعی انجام شد.

به گفته حافظی، در حال حاضر تامین اجتماعی هشت هزار و ۶۳۰ تخت بستری دارد که از این تعداد ۷۱۴ مورد، تخت ویژه است.

افزایش شش درصدی بستری در مراکز ملکی استان تهران طی شش ماه گذشته

زمان پشت نوبت ماندن در بیمارستان معیری از شش ماه به یک هفته کاهش یافته است

امیدواریم درهای CCU پس از افتتاح مجددا بسته نشود!

در بخش دیگر این مراسم دکتر نبیونی ـ مدیرکل درمان تامین اجتماعی استان تهران ـ در سخنانی، با اشاره به اینکه طی چندماه گذشته از طریق جابجایی پزشکان برای فعالیت در مراکز ملکی، توانستیم بسیاری از ردیف‌های خالی درمانی را پر کنیم و از ظرفیت مراکز ملکی استفاده بهینه داشته باشیم، اظهار کرد: تنها در شش ماه گذشته شش درصد بیماران بستری در مراکز ملکی تامین اجتماعی استان تهران افزایش یافت و بیشترین این افزایش‌ها در بیمارستان‌های فیاض‌بخش، لبافی‌نژاد و ورامین بوده است.

وی همچنین به افزایش شمار جراحی‌های سنگین در مراکز ملکی تامین اجتماعی اشاره کرد و گفت: تعداد جراحی‌های سنگین در بیمارستان شهید معیری ۴۰ درصد و در بیمارستان فیاض‌بخش ۲۰ درصد رشد داشته و در دی‌کلینک ابوریحان نیز، هشت برابر شده است.

وی با بیان اینکه پیش از این بیمه‌شدگان فشارهای بسیاری به دلیل پشت نوبت ماندن برای عمل جراحی متحمل می‌شدند، خاطرنشان کرد: پشت نوبت ماندن‌های شش ماهه در بیمارستان شهید معیری هم‌اکنون به یک هفته کاهش یافته است.

نبیونی درباره بیمارستان شهید دکتر لواسانی نیز توضیح داد: از سال ۷۲ که نخستین عمل جراحی قلب در این بیمارستان انجام شده تا کنون، پیشرفت‌های چشمگیری در این زمینه شاهد بوده‌ایم و اکنون دشوارترین اعمال جراحی قلب در بیمارستان شهید لواسانی انجام می‌شود.

به گفته وی، کل تخت مصوب این بیمارستان ۳۴۰ تخت است که از این تعداد، ۲۷۶ تخت با میزان اشغال ۸۳ درصد فعال است.

مدیرکل درمان تامین اجتماعی استان تهران با اشاره به افتتاح چند واحد CCU و Post CCU در این بیمارستان، یادآور شد: با افتتاح بخش‌های جدید، هم‌اکنون حداقل ۱۲ تخت به ظرفیت تخت ویژه CCU در این بیمارستان افزوده شده است و امیدواریم اینگونه نباشد که پس از افتتاح درهای CCU را مجددا ببندیم!

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=11226

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر