2

تصویب سند گیاهان دارویی و طب سنتی در آینده‌ نزدیک

  • کد خبر : 25647
  • ۲۹ دی ۱۳۹۰ - ۱۱:۱۱

سند فناوری زیستی نیز در حال تدوین است

دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی با بیان این که ایران به لحاظ تنوع گیاهی چهارمین کشور جهان است از تصویب سند گیاهان دارویی و طب سنتی در آینده‌ای نزدیک در این شورا خبر داد.

دکتر محمدرضا مخبر دزفولی در هفتمین گردهمایی دامپزشکان علوم بالینی ایران که در دانشکده دامپزشکی دانشگاه تهران برگزار شد، با بیان این که در ذیل نقشه‌ جامع علمی کشور اسناد بسیار زیادی در حال تدوین است، گفت: یکی از اسناد تصویب شده در شورای عالی انقلاب فرهنگی که به عنوان اسناد پشتیبان نقشه‌ جامع علمی کشور محسوب می‌شود سند فناوری نانو است. زمانی که این سند تدوین شد و به تصویب رسید ایران جایگاه مناسبی در جهان در این حوزه از فناوری نداشت؛ اما در حال حاضر رتبه‌ی ایران در فناوری نانو، یازدهم دنیاست.

وی افزود: با توجه به این که در زمینه‌ی فناوری زیستی حدود یک میلیارد دلار تولیدات قابل عرضه و فروش در کشور وجود دارد، سند فناوری زیستی نیز در حال تدوین است.

دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی همچنین از تهیه پیش نویس سند تحولات دامپزشکی جهت ایفای نقش دامپزشکی در پیشرفت‌های علمی کشور خبر داد.

مخبر دزفولی با اشاره به طرح تدوین نقشه جامع علمی کشور در پی تاکید مقام معظم رهبری در سال ۸۵ گفت: در دنیا تنها هفت یا هشت کشور نقشه علم دارند که ایران نیز جزء آن کشورها محسوب می‌شود و تهیه این نقشه برای جریان دشمن و معارض انقلاب اسلامی که در یک دایره وسیعی در حال دشمنی است، بسیار سخت و شکننده بود و جمهوری اسلامی ایران که هنوز سه دهه از عمرش نگذشته است برای ورود به دهه چهارم نقشه‌ی علم دارد.

دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی خاطرنشان کرد: کشوری می‌تواند در آینده جهان دست برتر داشته باشد که با برنامه‌ریزی حرکت کرده و عقل دوراندیش در اداره کشور داشته باشد.

وی در پایان همچنین با بیان این که متاسفانه آزمایشگاه‌های کشور کهنه و قدیمی هستند، بر لزوم بازسازی آزمایشگاه‌ها نیز تاکید کرد.

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=25647

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر