3

پنتاگون: برای کاستن از نفوذ حزب‌الله به ارتش لبنان کمک کردیم

  • کد خبر : 272809
  • ۱۳ دی ۱۳۹۷ - ۲۳:۴۶

یک سخنگوی پنتاگون گفته هدف از کمک‌های نظامی آمریکا به ارتش لبنان کاستن از نفوذ حزب‌الله و ایران است.

یک سخنگوی پنتاگون گفته هدف از کمک‌های نظامی آمریکا به ارتش لبنان کاستن از نفوذ حزب‌الله و ایران است.

پنتاگون: برای کاستن از نفوذ حزب‌الله به ارتش لبنان کمک کردیم

به گزارش افق نیوز، دولت «دونالد ترامپ»، رئیس‌جمهور آمریکا اخیراً یک بسته کمک نظامی به ارزش بیش از ۱۰۰ میلیون دلار برای ارتقاء تانک‌ها و بالگردهای ارتش لبنان به این کشور ارائه کرده است.

پایگاه المانیتور که این خبر را گزارش داده نوشته هدف دولت آمریکا از این اقدام، کاستن از نفوذ حزب‌الله در مناسبات داخلی لبنان است.

سندی از پنتاگون که المانیتور گزارش داده نشان می‌دهد بسته کمک نظامی آمریکا خدماتی مانند آموزش خلبان‌ها، ارائه خدمات در زمینه تعمیر بالگردهای پیشتر تحویل‌‌شده به ارتش لبنان و موشک‌های هدایت‌شونده لیزری را شامل می‌شود.

این بسته ذیل یکی از برنامه‌های پنتاگون موسوم به «برنامه ۳۳۳» تحویل ارتش لبنان خواهد شد. پنتاگون مدعی است این برنامه را برای کمک به شریکان آمریکا جهت مبارزه با «تروریسم» و تأمین امنیت مرزی راه‌اندازی کرده است.

وزارت دفاع آمریکا پیش از این اعلام کرده قصد دارد به منظور مهار نفوذ گروه حزب‌الله توانمندی‌های ارتش لبنان را ارتقا دهد. تفنگ‌های تک‌تیراندازی، تجهیزات دید در شب و خمپاره‌های یگان‌های پیاده‌نظام از جمله دیگر ادواتی هستند که تحویل ارتش لبنان خواهند شد.

«ربکا رباریش»، سخنگوی پنتاگون به المانیتور گفت: «تقویت نیروهای مسلح لبنان در راستای مجموعه‌ای از اهداف آمریکا در خاورمیانه از جمله مقابله با نفوذ افراط‌گرایی خشونت‌آمیز و مهار نفوذ ایران و حزب‌الله است.»

هیئت حاکمه آمریکا بعد از موفقیت‌های حزب‌الله در همکاری با ارتش سوریه برای مقابله با گروه‌های تروریستی از قصد خود برای تشدید تحریم‌ها علیه این گروه خبر داده است.

دولت آمریکا در سال‌های پیش حزب‌الله لبنان را که در سال‌های ۲۰۰۰ و ۲۰۰۶ دو بار در برابر تجاوز همه جانبه رژیم صهیونیستی به خاک لبنان از این کشور دفاع کرده به بهانه ادعایی «تروریسم» با تحریم‌های مالی روبرو کرده است.

فارس

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=272809

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر