2

ملخ‌های مهاجم شهرستان ری بومی هستند

  • کد خبر : 284363
  • ۰۸ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۱:۱۹

رئیس جهاد کشاورزی شهرستان ری گفت: ملخ‌های مهاجم در بخش فشافویه شهرستان ری بومی هستند و هیچ خسارتی به مزارع کشاورزی وارد نکرده‌اند.

رئیس جهاد کشاورزی شهرستان ری گفت: ملخ‌های مهاجم در بخش فشافویه شهرستان ری بومی هستند و هیچ خسارتی به مزارع کشاورزی وارد نکرده‌اند.

ملخ‌های مهاجم شهرستان ری بومی هستند

محمد عباسی رئیس جهاد کشاورزی شهرستان ری در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در شهرری، اظهار داشت: از دو روز پیش شاهد هجوم ملخ‌ها به بخش فشافویه در شهرستان ری بودیم که این ملخ‌ها مهاجر نبوده و ملخ‌های بومی هستند که خطری ندارند.

وی افزود: تعداد این ملخ‌ها از حالت طبیعی خارج‌شده و تراکمشان بالا است که علت آن اقلیم شرایط آب و هوایی خوب و بارندگی‌های مطلوب است.

رئیس جهاد کشاورزی شهرستان ری گفت: ملخ‌ها بیشتر در شهر حسن‌آباد و شهرک صنعتی شمس‌آباد هستند و با توجه به اینکه این موجودات جذب نور می‌شوند، به دلیل نور پروژکتورهای شهرک شمس‌آباد در این منطقه متمرکزشده‌اند.

وی خاطرنشان کرد: تاکنون گزارشی مبنی بر خسارت و آسیب به زمین‌های کشاورزی در شهرستان ری نداشتیم و با توجه به اینکه این ملخ‌ها بالغ هستند و تخم‌ریزی کرده‌اند تا چند روز آینده خودبه‌خود از بین می‌روند.

عباسی با بیان اینکه ملخ‌ها به مزارع حمله نکرده‌اند و در مراتع هستند، تصریح کرد: کشاورزان نگرانی نداشته باشند این ملخ‌ها آسیبی به بخش کشاورزی وارد نمی‌کنند و برای جلوگیری از پیشرفت آن‌ها تمهیداتی ازجمله سم‌پاشی تدارک دیده‌شده است.

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=284363

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر