4

مسعود جعفرى جوزانى: فردوس کاویانی نمونه بارزی از یک هنرمند خلاق مردمى است

  • کد خبر : 289571
  • ۳۰ تیر ۱۳۹۸ - ۲۲:۰۲

منصور جهانی ـ مسعود جعفرى جوزانى نویسنده و کارگردان سینما، در مراسم نکوداشت فردوس کاویانی بازیگر تئاتر، سینما و تلویزیون ایران گفت: در هنر بازیگری خالق اثر هنری و ابزارساخت اثر و خود اثر یکی می‌شوند تا ما شاهد یکی از ناب‌ترینشیوه‌های خلق هنر باشیم. فردوس کاویانی نمونه بارزی از یکهنرمند خلاق مردمى است. مسعود […]

منصور جهانی ـ مسعود جعفرى جوزانى نویسنده و کارگردان سینما، در مراسم نکوداشت فردوس کاویانی بازیگر تئاتر، سینما و تلویزیون ایران گفت: در هنر بازیگری خالق اثر هنری و ابزارساخت اثر و خود اثر یکی میشوند تا ما شاهد یکی از نابترینشیوههای خلق هنر باشیم. فردوس کاویانی نمونه بارزی از یکهنرمند خلاق مردمى است.

مسعود جعفرى جوزانى نویسنده و کارگردان سینما و تلویزیونایران، در مراسم نکوداشت فردوس کاویانی بازیگر پیشکسوتتئاتر، سینما و تلویزیون ایران که با اجرای امیر پوریا منتقد و نوسینده سینمایی و همچنین با حضور تعداد زیادی از هنرمندان و علاقمندان و طرفداران این هنرمند در ساعت ۱۸ روز گذشته چهارشنبه ۲۶ تیر ماه جاری در سالن «سیفالله داد» خانه سینما در تهران برگزار شد؛ گفت: اغلب هنرمندان برای ارائه هنر خودابزاری در اختیار دارند: نوازنده و حتى خواننده با ساز، نقاش بابوم و رنگ و قلم، عکاس و فیلمبردار با دوربین، مجسمهساز باسنگ و چوب وگِل، ولی بازیگر با تمام جسم و جانش، با احساسو شعورش، با عقل و دلش، با حرکات بدنش، میمیک صورتش، لحنصدایش و صداقت کلامش به آفرینش هنر میپردازد در هنربازیگری خالق اثر هنری و ابزار ساخت اثر و خود اثر یکیمیشوند تا ما شاهد یکی از نابترین شیوههای خلق هنر باشیم.

جوزانی سازنده سریال تاریخی «در چشم باد» در ادامه اظهار داشت: فردوس کاویانی دهههاست که با بهرهگیری از مطالعات وتجربیات و اندیشیدن به مشکلات، مسائل و مصائب زندگی، ازوجود خودش مایه گذاشته و هنر آفریده تا ما بتوانیم لحظهای رنجهستی را کنار بگذاریم و لبخند بزنیم. تا با دیدن زندگى و تجربیاتدیگران بیشتر آشنا شویم. تا زندگى را بهتر بفهمیم و به درکعمیقترى از خود برسیم تا کیفیت زندگیمان افزایش یابد.

کارگردان فیلم‌های سینمایی «شیر سنگی» و «جاده‌های سرد»در ادامه سخنانش افزود: میگویند آدم پیش از آشنایی با هرمسلک، مذهب، تفکر، یا ایدئولوژی، با پیروان آن مسلک آشنامیشود و با دیدن کردار و رفتار و شنیدن گفتار اوست که نسبت بهآن اندیشه، نظری مثبت یا منفی پیدا میکند. فردوس کاویانینمونه بارزی از یک هنرمند خلاق مردمى است.

کارگردان فیلم‌های سینمایی «سایه خیال» و «در مسیر تندباد» با بازی فردوس کاویانی در پایان سخنانش تأکید کرد: این بازیگرتوانا، برخلاف افراد نارسیست، کم استعداد و کم سواد وپرمدعایی که این روزها به ضرب و زور پولهاى باد آورده حرام، باعنوان هنرمند از آنها یاد میشود،  در اوج استعداد و شعور، درکمال فروتنی و بیادعا از جان مایه گذاشته و ما را به این حقیقترسانده که هر که به مردم مهر بورزد و برای رستگاری دیگرانبکوشد، دوست اهورمزدا و درمان بخش زندگی مردم خواهد بود.

در بخش دیگری از این مراسم، حمید جبلی بازیگر سینما و تلویزیون گفت: ما از پند و اندرز و نصیحت چیزی یاد

نمی‌گیریم؛ بلکه از رفتار آدم‌ها چیز یاد میگیریم. ما هم ازکاویانی چیزهای خیلی زیادی مثل نظم، ادب، جدیت در کار واحترام یاد گرفتیم. او سال‌ها عمر خود را گذاشت تا برایکسانیکه خانه نداشتند خانه بخرد، در این راه با مشکلات زیادی مواجه شد ولی در نهایت موفق شد که برای آنها مسکن تهیه کند.من برای او سلامتی آرزو می‌کنم و امیدوارم که خوب و خوش باشند و سایه‌شان بالای سر خانواده باشد.

مراسم نکوداشت فردوس کاویانی بازیگر تئاتر، سینما و تلویزیونایران با حضور تعدادی از هنرمندان تئاتر، سینما و تلویزیون، از جمله؛ حمید جبلی، منوچهر شهسواری مدیرعامل خانه سینما، علیرضا خمسه، فتح‌الله جعفری جوزانی بازیگر، تهیه کننده و مترجم آثار سینمایی و ادبی، فاطمه معتمدآریا، صدرالدین زاهدبازیگر قدیمی تئاتر، مهرانه مهین‌ترابی، هادی مرزبان، سیروسابراهیم‌زاده، پژمان بازغی، اسدالله یکتا، سمیه نجومی، فرامرز روشنایی، فرزاد حسنی و در سالن «سیفالله داد» خانه سینما در تهران برگزار شد.

عکاس و خبرنگار منصور جهانمسعود جعفری جوزانی

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=289571

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر