2

توضیح تجری درباره نقش هیات‌رئیسه مجلس در تغییر مسیر شکایت از انتخابات کمیسیون اصل ۹۰

  • کد خبر : 292413
  • ۰۲ شهریور ۱۳۹۸ - ۸:۱۳

عضو سابق کمیسیون اصل ۹۰ مجلس درباره شکایتش به هیات‌رئیسه مجلس با موضوع انتخابات ریاست این کمیسیون گفت: اعضای هیات رئیسه اعلام کردند که آیین‌نامه داخلی مجلس در این باره مسکوت است و بحث شکایت را تغییر مسیر داده‌اند.

عضو سابق کمیسیون اصل ۹۰ مجلس درباره شکایتش به هیات‌رئیسه مجلس با موضوع انتخابات ریاست این کمیسیون گفت: اعضای هیات رئیسه اعلام کردند که آیین‌نامه داخلی مجلس در این باره مسکوت است و بحث شکایت را تغییر مسیر داده‌اند.

توضیح تجری درباره نقش هیات‌رئیسه مجلس در تغییر مسیر شکایت از انتخابات کمیسیون اصل 90

افق انلاین ، فرهاد تجری عضو سابق کمیسیون اصل ۹۰ مجلس شورای اسلامی گفت: فرایند انتخاب رئیس کمیسیون اصل ۹۰ مجلس شورای اسلامی غلط بوده و در عین حال نحوه رای‌گیری در صحن علنی هم بر اساس اعتماد و شأن نمایندگان نسبت به یکدیگر است.

وی افزود: نماینده‌ای که برخلاف سوگندی که خورده رای دیگر همکاران خود را با استفاده از حسن نیت آنان و با اقدامی ظالمانه اخذ می‌کند، از جهت تقوا، شأن و شخصیت لایق مجلس نیست.

نماینده مردم قصرشیرین در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: باید آیین‌نامه نحوه تعیین رئیس کمیسیون اصل ۹۰ مجلس و سایر کمیسیون‌ها به گونه‌ای تصویب شود که حداقل عدالت و انصاف نسبت به آنان رعایت شده و رای واقعی داده شود.

وی درباره شکایتش به هیات رئیسه مجلس با موضوع انتخابات ریاست کمیسیون اصل ۹۰ گفت: اعضای هیات رئیسه اعلام کردند که آیین‌نامه داخلی مجلس در این باره مسکوت است و بحث شکایت را تغییر مسیر داده‌اند.

تجری خاطرنشان کرد: برخی افراد که در تخلف صورت‌گرفته در مورد انتخابات رئیس کمیسیون اصل ۹۰ نقش داشتند به عنوان نامزد نهایی ریاست این کمیسیون از سوی هیات رئیسه معرفی شدند، در حالی که وی در این مسیر تخلفاتی را انجام داده بود.

این عضو فعلی کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس شورای اسلامی گفت: یکی از اشتباهاتی که در صحن علنی مجلس صورت می‌گیرد، عدم استفاه از رای دهی الکترونیکی برای هر انتخاباتی در مجلس است که البته امیدوارم این رویه در هنگام اصلاح آیین‌نامه داخلی مجلس سریع‌تر مرتفع شود.

فارس

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=292413

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر