7

۶ کشور حوزه اورآسیا به جمع واردکنندگان محصولات خراسان شمالی اضافه می‌شوند

  • کد خبر : 304789
  • ۰۷ دی ۱۳۹۸ - ۱۴:۲۹

رئیس اتاق بازرگانی خراسان شمالی گفت: ۶ کشور حوزه اوراسیا به جمع واردکنندگان محصولات خراسان شمالی اضافه می‌شوند.

6 کشور حوزه اورآسیا به جمع واردکنندگان محصولات خراسان شمالی اضافه می‌شوند

به گزارش افق آنلاین ، سعید پورآبادی امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه خراسان شمالی اظهار داشت: به دلیل نوسانات ارزی نمی‌توانیم هیئت‌های تجاری از خراسان‌شمالی به سایر کشورها اعزام کنیم.

وی با بیان اینکه اعزام و پذیرش هیئت‌های تجاری باید بر اساس اصول و اقدام کارشناسی شده صورت بگیرد افزود: متاسفانه به دلیل نوسانات ارزی و شرایط تحریم نمی‌توانیم هیئت‌های تجاری از استان به سایر کشورهای همسایه اعزام کنیم و تنها پذیرش هیئت‌های تجاری را در خراسان شمالی در دستور کار داریم‌.

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع معادن و کشاورزی خراسان شمالی از تشکیل اتاق فکر در این مرکز خبر داد و تصریح کرد: در حال حاضر درب‌های اتاق بازرگانی به روی تمامی اساتید، دانشجویان، روشنفکران و صاحب‌نظران جهت شرکت در جلسات باز است که تا این لحظه در راستای افزایش صادرات و تولیدات استان اتاق هم فکری تشکیل داده‌ایم.

وی با اشاره به برگزاری نمایشگاه استانی توانمندی‌ها و تولیدات خراسان شمالی خاطرنشان کرد: ششم لغایت دهم اسفند ماه سال جاری نمایشگاه استانی توانمندی‌ها و تولیدات خراسان‌شمالی با رویکرد جذب تجار و سرمایه‌گذاران خارجی در مرکز استان برگزار می‌شود٬ که انتظار می‌رود ۲۰ نفر از تاجران و سرمایه‌گذاران خارجی در این نمایشگاه حضور داشته باشند.

تسنیم/پورآبادی از کاهش وزنی صادرات استان طی هشت ماهه سال جاری نسبت به مدت مشابه در سال گذشته خبر داد و گفت: صادرات استان از ابتدای سال جاری تا پایان آبان ماه از نظر ارزشی ۷۴٫۱ میلیون دلار و به لحاظ وزنی ۲۴۵٫۴ هزار تن بوده که نسبت به مدت مشابه در سال گذشته به لحاظ ارزشی ۷٫۷ درصد رشد و از نظر وزنی ۵٫۸ درصد کاهش داشته است.

رئیس اتاق بازرگانی صنایع معادن و کشاورزی خراسان شمالی در ادامه با اشاره به آمار واردات به خراسان شمالی افزود: در بازه زمانی مذکور واردات کالا و محصولات به خراسان شمالی به لحاظ ارزشی ۱۵٫۴ میلیون دلار و از نظر وزنی ۲٫۶ هزار تن بوده که نسبت به مدت مشابه در سال گذشته از نظر ارزشی ۳۸ دهم درصد رشد و به لحاظ وزنی ۱۸٫۷ درصد کاهش داشته است.

وی در پایان با بیان اینکه بیشترین صادرات استان که محصولات پتروشیمی به رقم ۷۶٫۶ درصد است به کشورهای افغانستان، ترکمنستان، آذربایجان و ترکیه صادر شده است٬ خاطرنشان کرد: ۲۴ درصد محصولات استان به کشور افغانستان صادر شده و در سال آینده ۶ کشور حوزه اورآسیا بازار هدف خراسان شمالی است.

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=304789

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر