5

مهندس جواد نجم الدین خبر داد:تولید نمونه های آزمایشی سمند دیزلی در سال جاری

  • کد خبر : 30802
  • ۰۵ فروردین ۱۳۹۱ - ۱۷:۰۵

سواری دیزلی مزیت‌های بسیاری نسبت به سواری بنزین‌سوز داردو مصرف سوخت خودرو دیزل کمتر از خودرو‌های بنزین‌سوز بوده و به همین دلیل آلایندگی آن کمتر است

پایگاه خبری افق به گزارش ایکو پرس ، مهندس جواد نجم الدین مدیر عامل گروه صنعتی ایران خودرو با بیان این مطلب که نمونه‌ آزمایشی سواری دیزلی در خانواده محصولات سمند تولید خواهد شد، خاطرنشان کرد: پس از تولید و تست نمونه آزمایشی، در خصوص زمان و نحوه‌ تجاری‌ سازی این خودرو تصمیم‌گیری خواهد شد.

وی تصریح کرد : سواری دیزلی مزیت‌های بسیاری نسبت به سواری بنزین‌سوز داردو مصرف سوخت خودرو دیزل کمتر از خودرو‌های بنزین‌سوز بوده و به همین دلیل آلایندگی آن کمتر است. همچنین بازدهی سواری دیزلی حدود۵۰ درصد بیشتر از سواری بنزین‌سوز است.

مهندس نجم الدین اظهارداشت : موتور دیزل ملی استاندارد یورو ۵ را تامین می کند و خودرو های مجهز به این موتور از امکانات گوناگونی برخوردار خواهد بود .

وی تاکید کرد : سواری‌ دیزلی فاقد برخی قسمتهای برقی خودروی بنزین‌سوز مانند کوئل و شمع است و به همین دلیل هزینه‌ نگهداری این خودروها نیز کمتر از سواری بنزین‌سوز است.

مهندس نجم الدین از ایجاد دانش فنی قطعات موتور دیزل ملی درشبکه تامین ایران خودرو خبرداد و گفت : با توجه به جدید بودن بسیاری از قطعات ، ایران خودرو قطعه سازان را درزمینه تولید آزاد گذاشته که بتوانند از سازندگان خارجی هم درساخت داخل استفاده کنند .

مدیرعامل گروه صنعتی ایران خودرو افزود : در حال حاضر حدود۵۰ درصد خودروهای سواری در اروپا به صورت دیزلی تولید می‌شوند.

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=30802

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر