2

محسن علی اکبری: قانون کپی رایت در مجلس تصویب شود

  • کد خبر : 320905
  • ۲۶ اردیبهشت ۱۳۹۹ - ۱۵:۱۵

محسن علی اکبری گفت: نمایندگان جدیدی که می خواهند به مجلس بروند،تصویب قانون کپی رایت را در اولویت کاری خود قرار بدهند.

محسن علی اکبری تهیه کننده سینما و تلویزیون در گفت و گو با خبرنگار حوزه سینما  گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان، درباره انتظارات خود از مجلس یازدهم گفت:یکی از اصلی‌ترین مشکلات ما که در این‌سال‌ها حل نشده و امیدواریم با آمدن نمایندگان جدید رفع شود، بحث قانون کپی رایت است.

او افزود: متاسفانه قانون کپی رایت رسمیت ندارد، به همین علت به زحمات هنرمندان چوب حراج زده می‌شود و باعث شده حتی شبکه‌های فارسی زبان معاند، فیلم را به صورت رایگان پخش کنند.

این ‌تهیه کننده بیان کرد: به نظر می‌آید یکی از مهمترین کار‌هایی که مجلس آینده باید انجام بدهد همین است، چون تا حدود زیادی مشکلات مالی قشر هنرمندان کم می‌شود.

علی اکبری ادامه داد: اگر جلوی پخش غیرقانونی آثارمان که از تریبون‌های مختلف پخش می‌شود را بگیرند و همه قائل به  این موضوع باشند، برای تهیه کننده، بازیگر، آهنگساز، فیلمنامه نویس و … مفید خواهد بود و بخشی از جامعه سینمایی با برگشت پولی که از نمایش قانونی به دست می‌آورند، می‌توانند بیشتر روی پا بایستند و کار‌های ارزشی و آرمان گرایی تداوم خواهد داشت.

این تهیه کننده ادامه داد: متاسفانه قانون کپی رایت تا کنون عملی نشده است و شما می‌بینید آثار با فاصله کم از ورود به شبکه نمایش خانگی در رسانه‌های مختلف دست به دست می‌چرخد و هیچ تاوانی هم بابت آن داده نمی‌شود.

علی اکبری گفت: امیدوارم با ورود نمایندگان جدید و این مجلس، چنین مشکلات و در ادامه، دیگر معضلات بیشتر و بزرگتر حوزه سینما رفع شود.

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=320905

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر