4

بروز علائم جدید در بیماران کرونا | داروی موثر برای از بین بردن این عوارض چیست؟

  • کد خبر : 335768
  • ۱۴ آبان ۱۳۹۹ - ۱۸:۲۳

دکتر مردانی از بروز علائم جدید در بیماران مبتلا به کوویدـ۱۹ خبر داد و گفت: در بسیاری از افراد، درگیری بیش از حد سیستم ایمنی بدن منجر به بروز این واکنش‌ها و علائم می‌شود.

عوارض کرونا

به گزارش افق انلاین ، مسعود مردانی عضو کمیته علمی ستاد ملی مقابله با کرونا گفت: افرادی که با ایجاد کهیر و ضایعات پوستی دچار کرونا می‌شوند باید دو هفته در قرنطینه بمانند و کسانی که از این بیماران مراقبت می‌کنند باید همه اصول بهداشتی از جمله استفاده از ماسک، دستکش، فاصله‌گذاری اجتماعی و غیره را رعایت کنند.

وی افزود: بروز کهیر و ضایعات پوستی به علائم و عوارض کرونا اضافه شده و برای مبتلایان کورتن و داروهای ضد حساسیت با دستور پزشک تجویز می‌شود.

مردانی با بیان اینکه کرونا علائم متفاوتی را در مبتلایان ایجاد می‌کند، گفت: نشانه کهیر آن است که به صورت ناگهانی روی پوست ظاهر می‌شود و فرد را دچار خارش شدید می‌کند، محل ضایعات کهیر به طور مرتب دچار تغییر می‌شود به نحوی که بیش از ۲۴ ساعت در محل قبلی خود باقی می‌مانند و در هر بخشی از پوست می‌توانند تظاهر پیدا کنند.

این متخصص بیماری‌های عفونی کهیر را از جمله مشکلات بسیار رایج پوستی دانست که در اثر عفونت‌های ویروسی مانند کرونا ایجاد می‌شود و روی پوست اثر می‌گذارد.

مردانی توضیح داد: کهیر ضایعات قرمز و صورتی رنگ همراه با خارش است که می‌تواند به صورت قرمزی یا توده‌های برجسته ظاهر شود و بعد از گذشت دو هفته رفع می‌شود. بروز کهیر در همه بیماران مبتلا به ویروس کرونا در هر رده سنی وجود دارد.

به گفته وی، برخی ضایعات پوستی کرونا به دلیل وجود ویروس ظاهر نمی‌شوند، بلکه واکنشی هستند که سیستم ایمنی نسبت به ویروس نشان می‌دهد، در بسیاری از افراد، درگیری بیش از حد سیستم ایمنی بدن منجر به بروز واکنش‌ها و علائم پوستی می‌شود و افراد درگیر بیماری کرونا در گروه سنی سالمند با علائم شدیدتری روبه‌رو می‌شوند.

مردانی گفت: تاکنون ویروس کرونا چهره‌های متفاوتی را در مبتلایان از خود نشان داده و با علائم ضایعات پوستی، گوارشی، سکته‌های قلبی و مغزی، دردهای عضلانی و غیره در افراد بروز یافته و تنها راه مقابله پیشگیری و در صورت ابتلا درمان به موقع است.

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=335768

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر