8

علت اصلی تصادفات در استان اردبیل مشخص شد

  • کد خبر : 338108
  • ۲۶ آذر ۱۳۹۹ - ۹:۴۰

جلسه کمیسیون ایمنی راه‌های استان اردبیل بمنظور بررسی علل تلفات جاده‌ای با حضور اعضای کمیسیون تشکیل شد.

علت اصلی تصادفات در استان اردبیل مشخص شد

به گزارش افق انلاین ، جلسه کمیسیون ایمنی راه‌ها با موضوع تلفات جاده‌ای با حضور اعضا کمیسیون با ارائه گزارش عملکرد ۸ماهه سال برگزار شد و  در خصوص مسائل مختلف مشکلات جاده‌ای به تبادل نظر پرداخته و مطالب مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

ضرورت آموزش رفتار ترافیکی با استفاده از ظرفیت‌های فضای مجازی

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار استان اردبیل نیز در این جلسه با بیان اینکه توجه به فرهنگ‌سازی کاهش ترافیک از جمله مهم ترین موضوعاتی است که باید در نظر گرفت، گفت:  آموزش رفتار ترافیکی با استفاده از ظرفیت‌های فضای مجازی و رسانه ملی از جمله ضرورت‌ها است.

قلندری افزود: اتخاذ راهکارهای کاهش تصادفات جاده‌ای نیازمند همفکری دستگاه‌های دخیل است که لازم است تا اجرای تصمیمات، اقدامات کوتاه در نظر گرفته شود.

وی  مشارکت دستگاههای فرهنگی و رسانه ای را به تدوین نقشه راه در این راستا دعوت کرد و اجرای برنامه های فرهنگی بر اساس این نقشه راه را ضروری خواند.

معاون هماهنگی امور عمرانی گفت: با توجه به مصوبه مجلس، انتقال اجساد بر عهده اورژانس، هلال احمر و شهرداری‌ها بوده و لازم است این سه دستگاه هماهنگی لازم در این خصوص را داشته باشند.

تخطی از سرعت مطمئنه مهمترین علت سوانح رانندگی

سیدمحمد صفوی  امروز در جلسه کمیسیون ایمنی راه‌های استان اردبیل در این جلسه  با اشاره به وضعیت تصادفات در استان اظهار داشت: مهم‌ترین علت سوانح رانندگی تخطی از سرعت مطمئنه و واژگونی خودرو بوده است که از ۸ ماهه گذشته تاکنون تعداد ۱۰۳ نفر در  شمال استان و در جاده‌های اردبیل- مغان فقط جان باخته‌اند.

وی با اشاره به وضعیت ترافیک داخل شهر خواستار تمهیدات عاجل در راستای مدیریت ترافیک شد و گفت: خیابان های شهر اردبیل از چندین سال گذشته تعریض نشده و مدیریت ترافیک در این خصوص نیازمند تقسیم‌بندی لاین‌های خیابان‌ها است که باید متناسب با ترافیک در برخی معابر یک به سه تقسیم بندی و خط‌کشی شود.

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی استان اردبیل همچنین خواستار تعیین تکلیف مانیتورینگ ترافیک و اصلاح تقاطع روستای آقاباقر شد.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اردبیل نیز در این جلسه  نظارت بر بازی‌های رایانه‌ای و تولید بازی‌هایی با فرهنگ سازی ترافیکی را از اولویت‌های بخش کنترل ترافیک عنوان کرد.

در این جلسه مقرر شد هر گونه تصمیمات منطقی و تسهیل کننده در خصوص کاهش ترافیک از سوی پلیس در جلسه آینده این شورا مطرح و مصوب شود.

تسنیم

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=338108

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر